farmor och farfar

Igår kikade jag och min syster igenom farmor och farfars hus, boupptäckningen är nästan klar och vi ska börja sortera i gardrober och hyllor. Till vår stora lycka hittade vi ett dammigt gammalt fotoalbum med en massa foton från deras ungdom. Hur fint som helst. Titta bara!

Farmor och farfar när de var nykära. Farmor brukade berätta om hunden Moppe (på den högra bilden) som åkte på pakethållaren och som alltid satt i fönstret och väntade på henne när hon var ute. Fint!


Farmor när hon var liten, och hennes pappa med en stor häst. Den högra bilden är tagen bredvid mina föräldrars hus, knäppt att se hur allt förändras.

Farfar som ung, stilig som få.

Deras bröllopsfoto. Samma frack som farfar har här använde John på min studentbal, fortfarande i samma fina skick.

Farmor med min faster när hon var nyfödd. Galet fint.
5 kommentarer
malin

åh, hur fint som helst. som en helt annan värld!

Kajsa

Åh, så vackra gamla bilder!

LisaMarie

Åh det är så roligt med gamla foton!

Sara

Åh det är så himla kul att titta igenom gamla bilder, mina favoriter är de från 60/70-talen. Den första vinterbilden var himmla stämningsfull

Johanna

Så himla fina foton! Och Farmor och Farfar är lika fina dom!