världens bästa måndag


Idag hade vi vår allra sista lektion med fotoklassen (sorgligt), vi hängde våra tavlor för utställning. (Japp, den längst till höger är sned, men jag rättade till den efter jag tagit bilden.)






Sedan hade vi picknick i Strandbjörket, det var fint och bra och allt sånt. Jag kommer sakna alla. När man börjar lära känna varandra är det dags att säga hejdå, himla dumt.


Efter picknicken mötte jag upp Love för glass!

En kaja fick smaka några bitar av glassvåfflan. Då blev den glad.


Sedan åkte jag och Love ut till en knäppt brant backe i utkanten av Växjö, där hade man fin utsikt över stan. Vi försökte gissa vilka byggnader taken tillhörde och lyckades lista ut två eller tre.


Himlen var täckt av knäppa, små moln.




Vi gick in i bokskogen bredvid, men vi klarade oss ungefär i två minuter innan myggen åt upp oss, så vi var tvungna att vända.




Vi åkte bort och satte oss under vattentornet istället. Åt choklad (i vanlig ordning) och rullade nerför backen (sånt som man är hög på livet). Bästa måndagen!
4 kommentarer
Jenny

Fina Love!

malin/lokalresan

Mysigt med picknick. Överallt jag går i bloggvärlden ser jag picknickar för tillfället. Nu vill jag med ha en!

Anonym

Haha, jag minns att jag höll på i sju evigheter med att hänga upp de där tavlorna. Vilken vetenskap! Vad kul du ser ut att ha. Glad sommar föresten!

CJ

Härligt med sommar!