en liten sammanfattning

Medan jag är iväg och äventyrar i Burma kan vi titta lite på hur veckorna i Los Angeles såg ut:


Jag landade supertrött i Los Angeles på förmiddagen, min familj skulle inte komma förrän på kvällen, så dagen spenderades hemma hos Simons värdfamilj med den här filuren i knät. Världens mjukaste päls och minsta nos. 


Vi åt jordgubbar i mjölk mest hela tiden.



Och anledningen till hela resan; min lillebrors student. Han var stilig i blått och fick ta emot små utmärkelser till höger och vänster. Duktig bror.




Några dagar låg vi på stranden och tittade på när trutarna stal mat från små barn.


Jag såg ut som mig själv igen, så skönt efter två månader med vandra-i-djungeln-kläder.


Vi gick förbi ledsna hundaffärer och blev lite tung i magen, jag vill ju bara köpa allihop och ta med hem och älska för alltid. Ungefär. 





En dag åkte vi ner till Hollywood för att göra turistiga saker som att titta på alla stjärnor och testa om vi hade lika stora händer som exempelvis Johnny Depp.



En annan dag var vi på Universal Studios och skrek av förtjusning i galna karuseller. Träffade kändisar som Svampbob och blev totalt vettskrämda i deras spökhus.


Efter en middag fick vi in ett torn av sockervadd tillsammans med notan. Vi blev förvirrade och trodde att det blivit något missförstånd, men efter en titt runtomkring insåg vi att alla andra bord också hade ett blått moln och insåg att det ingick i hela restaurangbesöket. Hur knäppt? Bara i USA.





Simons historialärare tog oss på basebollmatch och det var kanske det mest amerikanska under hela resan. Vi fick se en home run och åt mat ur basebollhjälmar. Och efteråt såg vi Disneylands fyrverkerier över taken. Väldigt fint.





Några kvällar spenderade vi i Santa Monica, där åt vi churros och tittade på solnedgången ifrån piren. 


Resan avslutades med pompa och ståt när vi firade pappas födelsedag (som passande nog var fars dag i USA). Vi åt denna fiffiga tårta (pappa härmade alltid kakmonstret när vi var små) som faktiskt var mycket godare än vad den såg ut. Ett bra avslut på en väldigt fin resa.
5 kommentarer