där jag bor

Det var någon som undrade hur jag bor här i Skottland, så här kommer lite bilder! Jag har ingen vettig vidvinkel, och det är ganska dåligt ljus pga litet fönster, men ni ser nog ändå. Mitt rum är ungefär världens minsta, men faktiskt väldigt mysigt ändå. I början var det så himla sterilt och opersonligt, men nu börjar det kännas lite mer som jag.
 
Såhär ser det ut när man kommer in genom dörren. Den fina adventsljusstjärnan inhandlades på IKEA igår, tillsammans med pepparkakor och skorpor! Gott.
 
 
Och såhär ser det ut om man vrider huvudet åt andra hållet. Här sitter jag och skriver uppsatser hela dagarna, fast ofta med lite mer kaos på skrivbordet bland post-it lappar och anteckningar.
 
 
Och såhär ser det ut på andra hållet. (dörren rakt fram går till korridoren + köket, och den till höger leder in till världens minsta toalett och dusch)
 
I fönstret samsas kaninlampan med en hyacint och ett par klubbor.
 
I hyllan finns skönlitteratur och psykologi, kuber och en kamera.
 
Fina farmor och farfar fick också vara med. 
 
Anslagstavlan var så himla tråkig så jag bestämde mig för att göra den till ett kollage över sommaren, blir lite finare då.
 
På andra väggen sitter hjärnan i alla dess former.
 
Och taket fylls av stjärnor från adventsstjärnan. Väldigt bra.
18 kommentarer
Anonym

Åh, så fint du har det! Och vad söt kaninen är i rosett.

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Amanda

Tack! Nu fick jag lite inspiration till mitt eget studentrum :)

Svar: Vad kul! Tack själv! :)
Jennifer

maja.

åh så mysigt med stjärnorna.

rainbowtrout.

hjärnplanschen var ju himla fin!

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Ellen Lindberg

Jättefint! Det tar ju alltid en liten tid att få sitt hem hemtrevligt och precis sådär som en själv vill. Jag tycker du lyckats väldigt bra!

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Maja

Vad mysigt du har det!

Svar: Tack!!
Jennifer

Petite Caja

Så fint, jag gillade verkligen vad du gjort med anslagstavlan, vilken boost att titta på när det är stressigt :)

Svar: Ja, perfekt när man känner att pluggandet inte riktigt går så bra som man vill. :)
Jennifer

Michello

Jösses vilken underbar anslagstavla. Fick just begär att införskaffa en!

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

Helan

Vaf fint du har det!! Är det Astrid Lindgrenkalaspuzzlet (roligt ord) du har ställt i bokhyllan?

Svar: Tacktack! Ja, det är det minsann! :)
Jennifer

Lotta

mysigt ju!

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Anna María

Superfint! Får mig att tänka tillbaka på mina studentlägenheter jag bodde i. Fint.

Svar: Åh, tack så mycket!
Jennifer

Victoria

kaninen i ditt fönster var bedårande(ノ´>ω<`)ノ

Svar: Tack!!
Jennifer

Maja

Åh, tack, vad snäll du är! Vilken himla fin kommentar. Vad glad jag blir! Kram på dig.

Tess

Mysigt!

rebecca

Så mysigt! :)

Svar: Tack! :)
Jennifer

Matilde Bengtsson

Åh så fint du har inrett! Det ser så mysigt och personligt ut :)

Svar: Åh, tack! :)
Jennifer

rebecka

åhhhh vad fint

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

marie

Vad mysigt du har det! Gillar verkligen kollaget, det riktigt lyser om det.

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer