43 dagar

Och precis när jag trodde att jag skulle klara mig undan den så slog den till med full kraft. Hemlängtan. Den fyllde hela magen när jag vaknade idag. Det spelar ingen roll att Skottland är ungefär det finaste jag upplevt, inte idag. Idag behöver jag katter på magen när jag somnar och en urskog att promenera i när helst jag vill. En häst som pillar mig i nacken med sin mjuka mule och en annan som inte kan låta bli att leta i fickorna efter något gott att äta. Jag behöver mina allra bästa vänner, de som bakar lussekatter mitt i sommaren och tandempratar mest hela tiden. En syster som alltid lyssnar och som man kan fuldansa med i köket samtidigt som man bakar chokladmuffins. Picknickar med nybakta scones under ett stjärnklart himlavalv på den stora stenen där vi alltid lekte som barn. Jag behöver kor som rymmer och hjortar i trädgården. En mamma med det bästa skrattet och en pappa som vet precis allt om skogen och berättar spökhistorier vid matbordet om kvällarna. Jag behöver hemma.
10 kommentarer
Petite Caja

Det är inte långt tills att det är jullov, du får passa på då om du inte kan hinna hem en vända lite tidigare. Ta hand om dig. Kram!

Svar: Åh jag vet! 6 veckor kvar, sedan får jag krama på katten i några veckor. :) Kram!
Jennifer

Johanna

Saknar dig Jennifer! Längtar tills du kommer hem och fuldansar med mig i köket! :)

Svar: 6 veckor, sedan ska vi fuldansa varje dag!
Jennifer

Anonym

Fint skrivet!

Svar: Tack!!
Jennifer

Katrine

Du skriver väldigt fint. Och jag förstår precis den känslan. Den är hemsk men samtidigt bra på ett sätt. Den gör att ens hem blir något helt fantastisk. Något man uppskattar så mycket mer när man är där. Man lär sig att ta vara på varje minut.

Svar: Åh, tack snälla! Och ja, men verkligen. Man inser hur fint hemma faktiskt är när man är ifrån det en längre stund.
Jennifer

Frida/Dezdemona

<3 <3 inget slår ju hemma, hur bra man än må trivas

Svar: Åh, så sant!!
Jennifer

Blogg.se

Hej! Jag heter Karin och jobbar på blogg.se Tycker din blogg är jättefin och undrar om du vill synas som veckans blogg på vår startsida nästa vecka. Maila mig gärna så snart du ser detta!

Victoria

Så fint! Fick lite tårar i ögonen! Nu längtar jag hem också, även om det bara är till norra Sverige. Men förbindelserna är ju inte de bästa dit upp så det är lite som att åka utomlands.

Svar: Åh, tack! Hoppas du får komma hem snart, fina!
Jennifer

marie

<3 Hoppas att det känns bättre nu!

Svar: Åh ja, det gör det. Men ibland svider hemlängtan i magen. Puss fina!
Jennifer

michaela- med syskon i magen ♥

så fint du skriver!

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Emma

Du skriver så sjukt fint!! Kan verkligen känna igen mig i allt du skriver. Fin blogg också, härliga bilder!

Svar: Åh, tack snälla du!
Jennifer