fredagsglimtar

Åt frukost länge och skrev massor. Har kommit in i någon slags skrivperiod igen och orden bara faller på plats. Galet bra.
 
Vi skulle grilla hemma-hamburgare och sötmajs, men solskenet byttes ut mot ösregn på tre sekunder, så vi hade golvpicknick i stället. Och alltså, på riktigt den godaste hamburgaren jag ätit - med honung, chilli och stark cheddar. Vi tog vårt första bett, bara stirrade på varandra för att det var så gott. "Oh god" var det enda vi kunde säga. Bra betyg.
 
Och dagarna fylls sakta av vardag och rutiner. På måndag börjar jag en distanskurs i kriminologi på Stockholms Universitet, så jag smygstartade lite för att vara ordentligt förberedd. Detta innebär att jag kommer plugga på 150% detta läsåret, men det är ju SÅ instressant och kul att lära sig nytt, så jag tänker att det ska gå ihop sig ändå. (Lägg märke till Paris-guiden i kanten, om mindre än en vecka är vi där!)
 
På kvällen tog jag en långsam promenad genom staden, och konstaterade att Edinburgh är som vackrast strax innan skymning.
 
Och dagen avslutades med filmmys i soffan. Popcorn är vår nya grej och vi experimenterar hejvilt, igår blev det blå karamelliserade popcorn + salta chillipopcorn. Perfekt att knapra på under läskiga filmer eller dokumentärer om svarta hål.
13 kommentarer
Emelie

Ska ni till Paris?! Åh, jag förgås, så underbar! Jag är själv helt kär i Paris och längtar tillbaka så-det-finns-inte.

Som vanligt är dina bilder fagra som under, och hamburgaren ser inte nådigt god ut....

Svar: Åh, ja! Vi bokade biljetter för nästan ett halvår sedan, så vi har väntat och peppat för detta länge nu. Ska bli så så fint!! Och tack snälla!
Jennifer

Frida

Skrivflow är ju bara bäst!

Svar: Åh, ja!!!
Jennifer

nathalie

åh vackert!

Svar: Åh, tack fina!!
Jennifer

Ebba Molin

himlans fina bilder! älskar att ha flyt i skrivandet, det är underbart när pennan bara flyger fram... älskar mysfaktorn i dina foton<3

Svar: Åh, ja, bästa! Och tack fina du!!
Jennifer

Emma

alltså jag dör! din blogg har verkligen fått mig att vilja åka till Edinburgh!

Svar: Åh, men gör det!! Världens bästa stad!
Jennifer

Matilda

Ditt liv verkar helt underbart. Du inspirerar mig verkligen att tagga ner och njuta av stunden istället för att stressa runt och hetsa upp mig över drömmar och en osäker framtid. Tack!!

Svar: Åh, vad fin du är! Puss!!
Jennifer

Emilia

Så vackert!

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Alva

dokumentärer om svarta hål och läskiga filmer - är inte det typ samma sak??

Svar: Haha jo, väldigt sant!!
Jennifer

Johanna

Din blogg är verkligen hur fin som helst. Och du hur vacker som helst.

Svar: Åh, vad glad jag blir att du gillar den! puss!
Jennifer

Nastasja

1. Vart har du köpt din fina skrivbok?
2. Hade ni honung i köttfärsen? Låter som en grym kombo!
3. UNDERBARA bilder på staden. Älskar allt tegel i olika färger och gamla byggnader.

<3

Svar: 1. På akademibokhandeln! :) Det är en moleskine som var nedsatt från typ 200kr till 50!! Galet fynd!
2. Ja! En matsked honung till 6 hamburgare, helt galet gott!
3. Tack tack tack, fina du!!
Jennifer

Kajsa

Åh jag älskar när man har bra skrivstunder. När man på riktigt skulle kunna skriva en hel bok på bara några timmar.

Fantastiska bilder också(!!)

Svar: Åh, ja! Jag också!! Och tack fina!
Jennifer

Fanny Darling

Åh, vilka trevliga fredagsbestyr! Om jag får fråga, vad är det i frukostskålen på första bilden? Ser typ ut som massa kokos, spännande!

Svar: Det är yoggi med banan, russin och ett halvt ton kokos. Jättegott! :)
Jennifer

Pex

Recept?? :) låter ju gudomligt dedär.

Svar: Åh, vi höftade mest! Men såhär för sex hamburgare: 600g nötfärs, 1 finhackad rödlök, salt + peppar + chilli, och 1 matsked honung. Sedan är det bara att forma till hamburgare och steka på hög värme i olja! Superenkelt och supergott! :)
Jennifer