stormbrownies

Idag blåser det full storm här i Edinburgh, vår ström svajar till vid varje extra stark vindpust och våra fönster skallrar ordentligt. Så idag håller vi oss inne, dricker té och äter brownies som jag bakade igår. Vi korade den till "the most chocolaty chocolate cake ever", och det kan ju inte ni gå miste om, så här är receptet!
 
 
Du behöver:
4 ägg
5 dl socker
200 gram smör
200 gram choklad
1 dl kako
3 teskedar vanlijsocker
3 dl mjöl
 
Gör såhär:
1. Smält chokladen och smöret tillsammans i en kastrull.
2. Vispa ägg och socker poröst,
3. Rör ihop chokladen + smöret med äggen + sockret,
4. Blanda alla torra ingredienser och rör sedan ner med resten av smeten.
5. Smöra en form och pudra den med kakao, sedan in i ugnen på 200 grader i typ 15-20 min.
6. Vänta tills kakan svalnat och skär den sedan i små rutor.
 
Klart att ätas!
13 kommentarer
frida

de ser grymt goa ut må jag säga!!

sunsetheat

Mmmm, verkar så gott !!

Ebba Molin

åh mumma!

Helan

GOTT!!!

Gry Sol

ååå vad gott måste proova!

Michelle

Gudars vad gott!

Anonym

Muuuuuums!

Olivia

Muuumigt

lisa

men åh gott!

Emelie

Måste prova detta recept någon dag! Älskar choklad.

Svar: Åh, gör det! Bästa chokladbomben!
Jennifer

Fanny Darling

Tack för receptet! Dessa ska jag verkligen inviga det nya året med! <3

Svar: Åh, gör det!! SÅ goda!
Jennifer

samovaren

lagar dei no! trur det blir himla bra! <3

Svar: Åh, hoppas det smakade bra!
Jennifer

fanny darling

hade tänkt göra dessa på lördag då jag har födelsedagsmiddag. hur många personer räcker det här receptet till? <3

Svar: Hm, oj. Vet inte riktigt, jag fyllde en form som var lika stor som en halv plåt ungefär och sedan skar jag dem i små fyrkanter, blev kanske 12 stycken. De är så mäktiga, så en behöver inte så stora bitar. :) Lycka till!
Jennifer