en skatt i bokform

Jag hittade en smått fantastisk bok i bokhyllan igår. Omslaget är inte så mycket för världen, men av någon anledning plockade jag ner den ändå och började bläddra.
 
När man öppnar boken ser man det här, och jag kunde genast lista ut att mamma brukade läsa denna när hon var liten.
 
Jag bläddrade en till sida och insåg att jag höll i den bästa historien som någonsin skrivits! Med tummade sidor och vackra illustrationer. Gissa hur glad jag blev?
 
Jag menar, titta bara! Jag var tvungen att sträckläsa den trots att klockan var alldeles för sent och jag skulle upp tidigt. Bästa, bästa Alice i Underlandet.
21 kommentarer
Teresa

Åh, jag förstår verkligen att du fick lov att sträckläsa - det hade nog jag också gjort! Otroligt vacker bok!

S P R A L L I C E-fotografi och fint

Åh vad fint att hitta en sådan skatt!

Victoria

Hur fint som helst ju!

Amanda

Jag älskar sånt! För ett litet tag sedan lyckades jag få tag på The little white bird från 1924, sidorna är så gamla att man nästan inte vågar bläddra i den :)

Svar: Åh, vad fint!! :)
Jennifer

Sara

Men så fint! Tycker illustrationerna påminner lite om de klassiska på påskäggen^^

Svar: Ja, det har du faktiskt rätt i!
Jennifer

Anna María

Så himla fin! Och vilka fina illustrationer!

Alicia

Men ÅH vad fin! Och så saligt att hemmafynda. Alltså Alice vill jag ha av olika illustratörer jag kan hitta. (Fast allra finast är den med Tove Janssons bilder naturligtvis.)

Svar: Ja, jag också! Jag stod faktiskt och tummade på upplagan med Tove Janssons illustrationer i en halv evighet förra månaden, men kontot var alldeles för tomt tyvärr.
Jennifer

kaneli

Alltså herregud vad fint. Som litteraturstuderande älskar jag givetvis böcker men den där är ju något helt extra. Som ett konstverk nästan!

Svar: Ja, jag vet! Blev helt paff när jag öppnade den!
Jennifer

Helan

Nämen vad fin! Varför har inte "vuxenböcker" bilder? Det hade definitivt fått mig att läsa lite mer.

Svar: Jag vet inte! Lite skönt är det ju också, så kan man få föreställa sig precis allt själv. Men ibland behöver man nog något att vila ögonen på.
Jennifer

Elin G/Zelmyra

Åååh, verkligen en skatt! Grattis! Sånt där är ju magiskt! <3

Maria Z

Nämen en sån vacker bok! Är nog lite avis nu :P

Ebba Molin

Åh så underbar bok! Vackert!

Emma Svenson

Åh vad vacker! Alice i Underlandet är en så fin historia, jag måste verkligen läsa den igen!

Svar: Ja, verkligen! Alice i Underlandet är min finaste historia!
Jennifer

Victoria

Åh bästa boken!! Älskar illustrationerna också! Vilken guldgruva :)

Mari

Åh, så utrolig nydelig!! Så bra at du fant den! ^^

m.

Ni har ju samma frisyr!

Svar: Haha, det har du faktiskt rätt i!
Jennifer

hille

åh, älskar när sånt händer.

Svar: Jag också!!
Jennifer

Petite Caja

Åh vad vackra illustrationer!

♫♪ sandra T

åh vad fin!

rainbowtrout.

alltså, hur fint?

Ellen Lindberg

Fantastisk!