bokåret tvåtusentolv

Jag mätte tvåtusentolvs bokskörd innan jag var tvungen att springa till flygplatsen, och det blev endast 81 cm (30st räknat i antal). Målet var ju som bekant 1 meter, men psykologiplugg och äventyr kom ivägen. Men 30 böcker är ju inte fy skam det heller. Här är mina favoriter:
 
En novellsamling av bästa Murakami. Hade gåshud ungefär hela tiden.
 
Igelkottens elegans kan vara den vackraste boken någonsin. Språket är helt fantastiskt och jag vill bli vän med precis varenda en av karaktärerna.
 
En till novellsamling som passar bäst att läsa sent om kvällarna när man inte kan sova. Himla bra.
 
Jag älskar History of Love, så när jag sprang på en till bok av Nicole Krauss var jag tvungen att ta med den hem. Så galet fängslande och välskriven. 
 
Jag läste denna barfota på en filt i gräset under julisolen. Melankolisk och vacker.
 
En klassiker som är så himla värd att läsa. Den fick följa med mig överallt i Burma (därav de slitna pärmarna) och förgyllde evighetslånga bussfärder.
 
Ja, men bara läs den! Ni kommer inte att ångra er.
 
När jag sprang på The Picture of Dorian Gray med röda pärmar och guldtext i Bangkok för inga pengar alls, var jag tvungen att köpa den. Sträckläste den på planet hem och blev alldeles varm i magen av språket. Bästa boken.
 
Och till slut, triologin 1Q84 av Murakami. Så galet spännande att jag knappt kunde slita mig från böckerna. Läs!
17 kommentarer
Elin

Åh måste läsa IQ84 serien snart, oj oj oj. Och så många andra böcker också för den delen.

Svar: Ja, men gör det!! Den är så himla himla bra! Puss!
Jennifer

Anonym

Alltså framsideillustrationen på Det stora huset<3.

Vicky

åååå igelkotten. vill läsa nuuu.

Svar: Ja, GÖR! Den är så himla fin och bra på alla sätt och vis. Puss!
Jennifer

Helena

Blev himla sugen på Det stora huset. Ska köpas tillsammans med nästa kurslitteratur!

Svar: Åh, den är verkligen superbra!
Jennifer

Rebecka Vigren - Fotoblogg

30 böcker tycker jag är riktigt mycket, bra jobbat :) Sommarboken tror jag att jag ska läsa till sommaren också! Håller f.ö på med "Torka aldrig tårar utan handskar" nu - rekommenderas!!

Svar: Åh, jag vill verkligen läsa Torka aldrig tårar utan handskar, men jag har varit alldeles för snål för att köpa den. Men när den kommer ut på pocket ska jag minsann slå till!
Jennifer

Hanna

ååh, har alltid velat läsa Dorian Grays porträtt och nu blir jag ännu mer sugen på att göra det! Sommarboken verkar ju helt underbar den med! Ska läsa den så fort sommarvindarna drar in över Sverige.

Svar: Åh, men läs den! Dorian Gray är (tillsammans med Extremely Loud and Incredibly Close och Dracula) min bästabästa bok!
Jennifer

Malin Aurora

Murakami alltså, en vacker dag ska jag läsa hans böcker på japanska<3

Svar: Åh, fint ju!
Jennifer

Linnea

Nej nu sju tusan så måste jag fråga!
Det känns som att jag har letat igenom hela din blogg, du hade en så fantastiskt fin bild på en tårta med hallon, grädde och silverkulor på, har du tagit bort det inlägget eller var har den fantastiska tårtan tagit vägen?

Svar: Oj, det vet jag inte ens själv?
Jennifer

Ira

Awesome post! And I love your blog:)
Follow each other?:)

http://theprintedsea.blogspot.de/

Michello

Åh sjukt bra med boktips!! :D

Svar: Puss!
Jennifer

Beata

Sommarboken måste jag definitivt läsa. Bilderna är så himla fina.

Svar: Ja, men gör det! Den är smått fantastisk.
Jennifer

Tess

Riktigt snygg utgåva av Dorian Grey's porträtt! Lånade den från biblioteket när jag läste den så den har inte hittat till "mitt bibliotek" än :-)

Sandra Leone

Åh jag satt på ett tåg hem från Stockholm när jag läste ut Igelkottens elegans. Jag var tvungen att vända mig mot fönstret för att inte avslöja att mitt hjärta precis slitits ut. Sedan snyftade jag hela vägen från Skövde och hem.

Svar: Åh, men ja. Precis så. <3
Jennifer

Petite Caja

Åh, vilken fin bok med Dorian Gray! Jag måste dock ta itu med Igelkottens elegans, den ligger fortfarande på nattduksbordet och väntar på att bli läst.

Svar: Åh, men gör det! Igelkotten är verkligen så himla fin.
Jennifer

kaneli

åh vad bra! sparar det här inlägget för att kolla när de böcker jag läser nu är slut :)

Svar: Fint!! :)
Jennifer

Bernhardina

Murakami <3 du har fin boksmak!

Nu har jag sökt till Edinburghs universitet och håller tummar och tår att jag kommer in! Tack för att du har en så inspirerande blogg och hoppas att du har det toppen :)

Svar: Åh, tack fina! Och jag håller också tummarna för att du kommer in!!
Jennifer

Mari

Takk for mange tips! Jeg har akkurat begynt på Dracula, faktisk, men glemte boken hjemme i jula. Så blir nok å lese den ferdig til påske. Den typen bok som The Picture of Dorian Grey er, er helt nydelig! Jeg har flere av den sorten, hurra!