katten Sture

Jag blev lite nostalgisk och råkade titta igenom hela min blogg igår (jösses, vad tiden går fort förresten, och så mycket som har förändrats) och snubblade över ett halvt ton bilder på Sture. Ni som hängt med från första början minns nog den lilla vita katten som alltid sov på rygg och var mer som ett litet barn än en katt. Lite såhär:
 
Första kvällen. Livrädd och ynklig smög han fram och nosade på mig. Minns att jag blev överlycklig eftersom han gömt sig under sängen hela dagen, trots att jag och John (min dåvarande sambo) lockat med både skinka och burkmat.
 
Kramkalas i hallen efter en jazzkväll. Han kom alltid studsande ut till dörren när han hörde att vi vred om låset, slängde sig på golvet och krävde att vi skulle gosa med honom. Fina.
 
Han kunde somna såhär (som en mumie).
 
Eller såhär, här i knät på en person han aldrig träffat förut.
 
Busas på morgonen.
 
Och gömma sig bland tyllkjolar och klänningar (minns att det tog så himla lång tid innan vi hittade honom denna kvällen, vi letade igenom hela lägenheten och var så oroliga).
 
Eller posera snällt när matte vill ta bilder till bloggen.
 
Tigga mat vid bordet med sin allra sötaste min.
 
Gå på promenad i koppel (som en liten hund) och hoppa mellan stenar och klättra i träd.
 
Smyga fram bakom gardinerna.
 
Och vara världens mysigaste. Tyvärr blev han sjuk och vi fick låta honom somna in efter bara några månader tillsammans, så nu jagar han damtussar i katthimlen i stället. Finaste lilla katten, jag saknar dig.
19 kommentarer
Lisen

Alltså nä vad sorgligt! Sötaste katten jag sett!

rainbowtrout.

men herregud vilken söt katt! och jag som inte ens är en kattperson, haha.

Svar: Haha, Sture tog verkligen alla med storm!
Jennifer

Duvioss

katter är bland det mysigaste fin minns!

Svar: Ja, men verkligen!
Jennifer

S P R A L L I C E-fotografi och fint

Så sött och sorgligt. Så fint att du har så mycket bilder ändå!

Svar: Ja, det är väldigt fint! Så kan man titta tillbaka och minnas allt fint ändå.
Jennifer

Linnea

Haha, herregud!
Jag log när jag såg alla bilder på honom, sen när jag kommer till slutet av inlägget får jag veta att han dog? Började gråta :(

Mari

For en fantastisk katt! Haha, så utrolig søt. Veldig trist at han ikke kunne bli eldre.

Tess

Riktigt söt! Hemskt när man måste ta det där beslutet dock... Har varit med om det två gånger. Men har två katter nu också för det blir så tomt utan. De är sådana personligheter :-)

Svar: Åh, ja verkligen! Ja, det blir väldigt tomt utan katt. Vi har alltid haft minst tre katter i huset när jag växte upp, så det är tomt nu när jag har flyttat hemifrån och inte har en enda. Katter är ju finast. :)
Jennifer

Annika

Dör av detta inlägg. Vill ba gråta över hur bra katter är.

Svar: Katter är bäst. Punkt.
Jennifer

Emilia

åh så fin!

Rebecka Vigren - Fotoblogg

åh så fin! det är verkligen något speciellt med katter <3

Svar: Åh, ja verkligen!
Jennifer

Jenny

Tyckte väldigt mycket om det här inlägget. Och hihi visst är det kul att läsa igenom sitt bloggarkiv?

Svar: Åh, tack!! Och ja, man minns verkligen allt så himla tydligt!
Jennifer

Linda

Åh så fin han var! Jag saknar min lilla katt som bor hemma hos min mamma.

Svar: Åh, jag förstår det. Saknar mina små pälsbollar också!
Jennifer

Vicky

men ååååh sötgris!!!

Svar: Haha, puss!
Jennifer

Y A S M I N E

Så söt!

hilda

men fina. blir hellt matt.

Michelle

awwww

Fellen

Jag dör. Vilken helt fantastisk katt han verkade vara. Och Sture som är ett av mina absoluta favoritnamn. Så himla himla sorgligt dock, lilla livet, att det är så skört. Jag känner med dig.

Svar: Ja, världens bästa. Sture är ett himla fint namn, vi tänkte kalla honom Sune först, men vi insåg snabbt att han var en Sture. Kram, fina!!
Jennifer

Jessica

Fy vilken fantastisk liten krabat. Förstår att du saknar!

Ida

Åh nej vad sorligt! Typ det sötaste jag sett ju!