Kiev, sista dagen

Sista dagen i Kiev tog vi metron till Hydropark.
 
Där finns en sandstrand som sträcker sig längs med floden som går genom Kiev. 
 
Vi sparkade av oss skorna och dukade upp till picknick. Där satt vi i några timmar och spelade frågespel, matade fåglar och försökte ignorera de nakna urkainarna som badade en bit bort.
 
Sedan åkte vi in till centrum igen. Vi var lite trötta efter fyra dagars intensivt turistande, men ville fortfarande insupa så mycket av atmosfären i Kiev som möjligt. Därför satte vi oss på ett fik längs med huvudgatan och betraktade människorna som gick förbi. Vi drack varsin mocca, så gott.
 
När vi suttit där så länge att vi började skämmas lite, gick vi vidare. Uppför en kulle, förbi små affärer med finurliga dekorationer utanför.
 
Vi träffade en kärlekskrank hund som ville bli vår vän. Vi matade den med korven som blivit över från frukostpicknicken och gick sönder lite när den följde efter oss. Åh. Önskar att jag kunde ta med alla vilsna hundar hem och överösa dem med kärlek. 
 
Efter att ha vilat fötterna på vårt hostel, avslutade vi sedan dagen med promenad i ösregn och kebab utanför olympiastadion. Dagen efter flög vi hem till Sverige igen. Så galet bra resa.
7 kommentarer
victoria

Känner att jag måste åka till Kiev nu! Verkar vara en himla fin stad!

Svar: Väldigt fin stad! Inte som något jag sett förut!
Jennifer

Dilan Dilir - things you remember

åh, ser helt underbart ut!

Svar: Åh, det var det verkligen!
Jennifer

julia

Ja. Så. Galet. Bra. Resa.

Svar: Verkligen!!
Jennifer

☆ K A R O L I N A - peachpower ☆

SÅ FINT.. vill också dit nu?!

Svar: Haha, åk!! Det är väldigt annorlunda från något annat jag upplevt!
Jennifer

Beata

Vilken häftig plats!

Svar: Ja, verkligen!!
Jennifer

julia

Alltså, jag är helt kär i Kievs arkitektur, byggnaderna bortom vattendraget ser nästan ut som någonting ur boken "Cosmic Communist Constructions Photographed". Och dessutom hittade jag precis den här sidan med bilder från Kiev: http://englishrussia.com/2012/04/09/kiev-soviet-geometry/

Ahhhh, har på riktigt redan börjat planera min resa.

Svar: Åh, så snygga bilder ju! Och jättefint, du borde verkligen åka dit, har aldrig upplevt något liknande förut!
Jennifer

Mari

Bildene!!!!

Svar: puss!!
Jennifer