i vårsolen

Några bilder som min syster tog igår, hon är så duktig. En så himla lyx att ha en syster som kan knäppa bilder, i stället för att trixa och fixa med fjärrutlösare och provosoriska stativ i en halv evighet. Och att hon är fruktansvärt rolig och knäpp också, kan fuldansa som en galning och googla hundar i peruk, det gör ju inte saken värre direkt.
 
(Och ja, just när vi tog dessa körde det såklart förbi ett gäng killar som tvunget skulle veva ner fönstret och busvissla och skrika och tuta. Blir så otroligt trött. Vill kunna gå på gatorna utan att känna mig uttittad och nervärderad, tack.)
23 kommentarer
Hannah

Åhh, håller med så himla mycket ang det där i parentesen. Mina vänner blir fnissiga och lyckliga över "uppvakntningen" men jag blir så förbannad att jag inte vet om jag ska skrika eller gråta. Usch!

Svar: Ja, men ja. Jag blir så arg.
Jennifer

Jenny

Oj va fint!

Svar: puss!
Jennifer

Alva

Blir så himla trött på världen när det finns såna människor som alltid ska objektifiera. :(

Svar: Ja, jag också. Supertrött. Som tur är, så är de inte så många i alla fall.
Jennifer

Fanny

Fina bilder!
Men alltså busvisslingen, fyfan för sånt.

Svar: Ja, men verkligen!!
Jennifer

Jennifer

Hittade din blogg på blogg.se's startsida och tycker den är bra så jag tänkte väl bara säga det.

Ganska roligt förresten då jag också heter Jennifer, pluggar IB (eller nu är jag i USA så jag börjar ju till hösten) och har planer på att plugga i Edinburgh.

Svar: Åh, tack vad fin du är! Och vilket fint litet sammanträffande!
Jennifer

Sunniva

Elsker bildene og elsker jakken!

Svar: Åh, så fint! Tack!
Jennifer

Vicky

känner igen det där, speciellt från när jag bodde i frankrike. man kunde inte ta ett enda jäkla steg ut på gatan utan att bli visslad på. blir så TRÖTT.
tur att vi iallafall själva vet att vi är fantastiska mer än bara till utseendet och har något bakom pannbenet, till skillnad från såna pulver.

Svar: Ja, men precis!! Jag blir så trött på att bara bli betraktad som en kropp, och inte som en människa.
Jennifer

Tiina

dina bilder är alltid så himla fina och jag uppskattar att du tar tid för att uppdatera så ofta, jag väntar alltid ivrigt för att se ditt nyaste inlägg!

Svar: Vad fin du är!
Jennifer

vendelan.blogg.se

Cool stil du har! :)

Svar: åh, tack!!
Jennifer

Emelie

Asch, att man alltid ska få onödig uppmärksamhet endast på grund av sitt kön. Skulle du säga att det är värre där, än det är här i Sverige?

Svar: Hm nej, det är nog inte värre. Det är nog ungefär samma skulle jag säga. Däremot är det inte så många idioter ute när man går ut på pubar och klubbar, folk vet var gränserna går, då känner jag mig mer utsatt i Sverige.
Jennifer

Sara

Superfina foton, särskilt den m ångan! Får musiker-på-60talet vibbar av dem!
Åh blir så jävla trött på objektifierandet att jag spyr.

Svar: Haha ja, men det har du faktiskt rätt i! Och ja. Jag också.
Jennifer

rainbowtrout.

1. så fina bilder!!
2. HATAR när sånt där händer, herregud.

Svar: 1. Jamen, visst är hon duktig?2. Jag också. Orkar verkligen inte.
Jennifer

Mikkis

Riktigt fina bilder och fin blogg!

Svar: Åh, vad snällt! Tack!
Jennifer

tyraelvira.blogg.se

åh du är ju bara så vacker!

Svar: Åh, men hallå! Tack!
Jennifer

FrökenTV, bloggen om tv och film

älskar ditt hår

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

julia

Så himla snygg!

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Nora

Åh jag vet precis vad du menar! Och sen upptäcker man allt man själv känner sig generad och blir arg, för hallå att bli objektifierad på det sättet är bara dumt och onödigt och man blir bara så trött!

Svar: Ja, men ja!! Precis så.
Jennifer

Aina Miyagi Magnell

Suveräna bilder!

Svar: puss!
Jennifer

Elin Dahl

Du är fantastiskt vacker och jag tror jag är lite smått kär i översta bilden.

Blev dock lite nyfiken på det där du skrev om busvisslingarna. Kan du inte berätta lite mer utförligt hur du resonerar? Har svårt att se problematiken i det hela och har själv aldrig funderat på det där med att man "blir objektifierad".

Svar: För mig känns det lika mycket som en kränkning mot min personliga integritet om någon visslar som om de skulle tafsa på dansgolvet. Om någon visar att de är intresserad genom att prata till mig på ett respektfullt sätt, som om jag vore en medmänniska med lika värde, då uppskattar jag det bara. Men om jag endast får uppmärksamhet för mitt utseende, speciellt om de bara ser mig i tre sekunder på gatan, så vet jag att de inte är ett dugg intresserade av mig som person utan bara ser mig som en kropp. En snygg och attraktiv kropp förvisso, men jag har ändå inget större värde i deras ögon. Jag blir ett objekt som existerar enbart för deras nöje, inget mer. Vilket är väldigt sorgligt. Hoppas att det blev lite klarare vad jag menade.
Och tack för dina fina ord! Puss!
Jennifer

anna

ååh du är så himla himla snygg.

Svar: Åh, men hallå! Tack!
Jennifer

rebecca

du är så vacker.

Svar: puss!
Jennifer

Madeleine -FEMINIST/VEGAN/VOCALIST

du glömde en sak: vilken lyx att vara så förbannat vacker.

Svar: Men hallå, vad fin du är!!
Jennifer

lisa

tjusiga du!