inflyttningshelgen

Tidigt tidigt i torsdags packade vi bilen full och så åkte jag, Pappa och Johanna mot Trondheim. Vi stannade lite då och då på vägen och laddade upp med t ex kaffe och kanelbullar, det kan ju behövas om en kör 100 mil.
 
Och sparvarna fick smaka på lite tunnbrödsrullar.
 
Vi körde över fjället, förbi en regnbåge.
 
Och molntäckta berg.
 
Vi kom fram vid halv tio på kvällen, svängde inom lägenheten och hämtade nycklarna, och sedan körde vi till hotellet där vi rasade i säng. Vaknade här och hela sängen badade i fint morgonljus.
 
HOTELLFRUKOST. Åt tills jag skämdes. Och sedan åt jag lite till.
 
Vi turades om att borsta tänder och så, och Johanna passade på att ta en liten tupplur under tiden. Eller ja, tills jag hoppsade över hela sängen och la mig raklång över henne, hehe. 
 
Och idag vaknade jag här, slående kontrast mot gårdagens kritvita hotellsäng alltså. Var dock helt utmattad efter en heldag på IKEA och en kväll med ihopskruvande av säng, så jag sov hur gott som helst ändå.
 
Vi steg upp och gjorde iordning frukost.
 
Samtidigt som pappa snarkade i sängen <3
 
Blåbärsgröt, knäcke med stekt ägg och så kaffe på det. 
 
Söt morgonsyster! Och ljuset i Johannas lägenhet?! SÅ FINT.
 
Efter frukost gick vi uppför backen för att ta en ordentlig titt på utsikten.
 
Det började bra.
 
Pappa är så himla duktig på växter och förhör alltid mig och mina syskon på vad han kallar för "naturfrågor" när vi är ute och går, det kan vara allt från blommors namn och hur en bäst känner igen olika träd till olika växtklimat och vad som är bäst att göra i närkontakt med ett vildsvin, jättefint. Extra plus i kanten då detta har resulterat i att jag är så himla vass när det kommer till sånt i frågesporter.
 
Och framme på utsiktspunkten!
 
Helt galet fint. Sedan vinkade vi hejdå till Pappi som var tvungen att köra hem igen, och så gick jag och Johanna på jakt efter en router och andra nödvändigheter i fina Trondheim. Tror verkligen det kommer bli hur bra som helst det här.
9 kommentarer
Maria

Men åh dimman! Norge verkar så fruktansvärt fint för en fotonörd :')

Svar: Åh, men det är det verkligen :D Johanna har ju definitivt hamnat på rätt ställe!
Jennifer

Synnøve

Ta en tur innom Dromedar Kaffebar på Bakklandet hvis dere vil smake byens herligste kaffe og brownies! Hilsen en trondhjemmer ;-)

Synnøve

Ta en tur innom Dromedar Kaffebar på Bakklandet hvis dere vil smake byens herligste kaffe og brownies! Hilsen en trondhjemmer ;-)

Svar: Åh, gjorde det häromdagen och det var SÅ gott! Tack för tips!
Jennifer

Beatrice

Wow, vilken stad! Tror aldrig ens jag sett bilder från Trondheim förut, men otroligt vackert!

Svar: Åh, så sjukt fin stad!!
Jennifer

Nastasja

Alltså, morgonstunderna du fångar är så bäst. Och vilken vy från utkiket!

Svar: <3!!
Jennifer

Emilia

så vackert!

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Vilken fotomagi. Du är en talang med kameran, verkligen! Och nu, nu nu, har du din vecka med din syster. Heja heja!

Svar: Åh, men du är ju så fin!! <3
Jennifer

Vicky

IDYLLEN i detta inlägg alltså. fin familj du har!!

Svar: <3!!
Jennifer

Kvinnan

Du bjuder så himla fint på ditt liv. Man blir glad :)

Svar: Åh, så fint att du tycker det! :)
Jennifer