juli - augusti genom telefonen.

Lite såhär har sommaren sett ut genom mobilkameran:
 
Jag kom hem från Malawi och överdoserade kattgos.
 
En morgon var hela världen prydd av små daggpärlor.
 
Och Hugo ville bli insläppt efter att ha varit ute och levt rövare hela natten.
 
En frukost.
 
Mammi var så himla fin och beställde hem denna till mig i smyg 
 
Jag har tagit selfies, så klart.
 
Vi åkte till Trondheim första gången och titta på lägenheter till Johanni, och jag föll handlöst för denna delen av staden. SÅ vackert. 
 
Och utsikten genom bilfönstret hem var ju inte så pjåkig den heller.
 
Jag, Johanna och Jenny carpade den svenska sommaren på bästa vis och inledde dagen med ett svalkande dopp och sedan bryggfrukost 
 
Vi åkte till Sandviken med familjen + Johannas pojkväns familj och badade, var så himla blåsigt den dagen och vi kom hem med ett kilo sand vardera, men så himla mysigt ändå.
 
Sedan försvann värmen och jag spenderade eftermiddagarna insvept i en filt på baksidan med en bok i handen (tänkte göra ett inlägg med sommarens läsning snart, så håll utkik om du vill ha boktips!).
 
Och Dolly övervägde en karriär som hockey-spelare.
 
Så åkte jag ju till Trondheim igen där himlen var mörk och segelbåtarna stod på rad.
 
Och vi åt tusen miljoner kardemumma-pannkakor i Johannis nya kök.
 
Så i måndags hoppade jag på det första av fyra tåg som skulle ta mig hem till Småland igen och blev så himla full i skratt när vi stannade här.
 
Edgars mest missnöjda min.
 
OCH SÅ IGÅR HÄNDE DETTA. Nu kan jag dö lycklig. 
 
Och just det, jag heter hejjenka på instagram om ni vill följa mig där. Puss!
 
(och en liten parantes, ni kanske lagt märke till att jag ändrat header typ 18 000 gånger de senaste dagarna men jag lider ju som sagt av grav beslutsångest och jag blir aldrig riktigt nöjd, så ni vet.. förhoppningsvis hittar jag något som känns bra i magen snart.)
 
11 kommentarer
Emelie - Lever drömmen i Paris!

Alltså herregud, svamparna! Du fick mig för ett ögonblick undra om du gått amok med Photoshop-redigeringarna och helt tappat sinnet, men jösses.

Förresten, något jag verkligen skulle uppskatta! Ett litet läsarönskemål sådär. Du visar så härliga bilder på alla Smålandshusdjur, skulle du någonsin orka knåpa ihop ett husdjursinlägg? Introduktion och liten presentation av alla små sötnosar med tillhörande bilder? Vore så fint att få en överblick av din tama djurvärld!

Svar: Åh, men vilken fin idé! Jag ska absolut knåpa ihop ett sånt inlägg :) och visst är svamparna helt galna?! fatta lyckan när jag hittade dem, haha
Jennifer

Sara

Vad är den stora svampen för sort?:)

Svar: En Karl-Johan tror jag minsann :)
Jennifer

elise

ååh de där svamparna alltså! mygawwd

pepp på dina boktips, behöver massor!!

Svar: Åh, visst är de helt fantastiska?! Och ett bokinlägg coming up! :)
Jennifer

Cornelia

Selfies är så svårt att hålla sig ifrån att ta

Svar: haha, visst är det så!
Jennifer

Ebba Molin

tycker denna headern du har nu är himla snygg! effektfull!

Svar: åh, men puss fina!
Jennifer

lollsen.blogg.se

Katterna! Det var dem som jag gjorde att jag började följa bloggen <3 Men hallå, vad har du för bra mobil? :o

Svar: Haha, vad fin du är :) och jag har en iPhone 4 S!
Jennifer

Nastasja

Gillar verkligen alla dina headers med dig i, haha. Den här med den svarta bakgrunden ger så bra kontrast mot all ljus text :) Pusss!

Svar: Åh, men FIN!! Tack!!
Jennifer

Fanny

Jag gillar den bilden du har nu, med katten, ser så fint ut centrerat och den nästan kolsvarta bakgrunden, typ lite melankolisk?

Alicia

Woooow alltså hur fint är det inte. Och Hell är så himla roligt!!

Elin

Åhh taggar boktips :D

Nathalie B

Hahah men oh lord, den där bamsingsvampen?! Visste inte ens att det existerade så stora svampar, har aldrig sett något liknande i hela mitt liv..?!