läsvärt, länkvärt.

Idag ska jag rösta rosa  det tycker jag vi firar med ett gäng läsvärda artiklar/inlägg som jag trillat över på sistone:
 
Vi måste snacka om privilegier.
Ett så himla viktigt blogginlägg!! Läs och reflektera över vilka privilegier just du sitter på.
 
Fattigdom har alltid funnits, stackars oss som tvingas se den.
HanaPee slår huvudet på spiken: "En plats dit några åker för att försöka ta sig ur fattigdomen är Sverige. Och från att tidigare haft en massa distans till den där fattigdomen jag bara såg på tv och i tidningarna tvingas jag nu se den när jag ska gå till Coop för att köpa en liter ekologisk mjölk. Stackars, stackars mig." 
 
Recept på jämställdhet på 16 ingredienser. 
Några tips på hur du kan agera mer jämställt i din vardag.
 
Instagramtips för att bli en mer medveten individ. 
Lovisar listar instagramkonton som får en att öppna ögonen, började följa prick varenda en!
 
Nyheten som drunknade i valfläsket.
"Om Friends undersökning som visar att var femte högstadietjej har sextrakasserats en eller flera gånger under sin skoltid. Den nyheten flöt liksom bara förbi hela flödet av valflosker."
 
Without a hair in the world.
Annika länkade denna till mig och jag tyckte det var så på pricken skrivet om vad som händer när en väljer att snagga håret.
 
Och så avslutar vi med den här fantastiska lilla ungen ♥
 
Hoppas ni har en fin lördag! Puss!
 
5 kommentarer
jessica sofie

läsvärt for sure.

elise

skitviktigt inlägg, som vanligt!

Daniella 🌙

du är så bra.

Linnéa Thell Jansson

älskarälskarälskar. speciellt hanapees inlägg!

Matilda

Heja rosa!
& heja dina fina bilder!