tisdag: åskmoln, bloggfika och kräftfest

Ställde klockan på 5.30 för att hinna baka frallor till mammi innan det var dags för henne att åka till jobbet. Tänker att en kan behöva lite tisdagsmorgonsmagi nu när semestern är slut.
 
Månen hängde fortfarande på himlen.
 
Och molnen var en sockervaddsdröm.
 
Frallor klara och färdiga att ätas! Använde detta recept som kan vara det bästa som har hänt mig i frukostväg.
 
Kröp ner i sängen igen, skypade med Jenny och bara njöt av att vira det fluffiga täcket om min kropp. Sedan satte jag mig ute med en anteckningsbok, musik i öronen och en kopp kaffe. 
 
Plötsligt blev molnen domedagsmörka och åskan som tidigare bara hörts på håll närmade sig. Jag ropade på Johanna som kom springande med kameran i högsta hugg.
 
Så galet vackert. Åska är mitt bästa väder. 
 
Men Bamses sämsta.
 
När regndroppar stora som femkronor började falla retirerade vi in till köket.
 
Och tittade på blixtrarna som delade himlen mitt itu och lyssnade på regnet som smattrade mot rutan.
 
Oroliga Bamse höll sig nära och darrade under filten. Stackarn.
 
Senare fick jag skjuts av min snälla mamma ner till Vislanda station, från vilken jag skulle ta tåget till Växjö. 
 
Där mötte jag upp med bästa Lovisa för en eftermiddagsfika på Condeco!
 
Vi satt och pratade konstant i 3 timmar, blev inte en enda tyst stund, och skrattade så högt att det ekade mellan väggarna. Fint det där, att nästan känna varandra trots att detta bara är andra gången vi träffas, bloggar är ju en himla bra grej.
 
Tror att jag utmanade ödet lite när jag under fikan hyllade det faktum att vi har tågförbindelser till Vislanda nu, för pga inställda tåg och en förvirrad hjärna (min) var jag tvungen att ta bussen ändå. Gjorde inte så mycket iofs, kom ju hem ändå, även om restiden mer än fördubblades.
 
Utanför bussfönstret var det såhär fint.
 
Hämtades i Ryssby av min snälla syster (alltså, det här med att bo mitt ute i skogen dit inga bussar går kan vara så otroligt krångligt ibland) som spelade ABBA på högsta volym.
 
Hon vevade ner rutan så att en av våra kor fick sig en liten ABBA-konsert också, oklart vad betyget blev.
 
Och sedan dukade vi upp för kräftfest!! Åt tills jag sprack ungefär.
 
Och hallå, hur bra är inte ni?! Blev ju överröst av London-tips i förra inlägget!! Puss på er!
19 kommentarer
Nastasja

Äntligen åsk(o)väder! Det här bilderna i hela inlägget är så himla bra, Jennifer. Och seriöst, kräftor, ska äta det i helgen, namnam.

Maria

Åh ser så mysigt ut! Både åskan och fikan!

frida

åska är mitt favvoväder med. känns lite hemskt att säga men jag är mer för regn och kallt än sol och varmt!!

Svar: Åh, men jag är precis likadan!!
Jennifer

lovisa

haha åh, ånej, tåget som lät så bra! jag å andra sidan hann inte hämta min bok, kollade fel på öppettiderna och de stängde redan 19 fram till september. så vi hade otur bägge två! men återigen tack för grymma timmar! <3

Svar: Tack själv!! Är ju så fint att få lära känna dig på riktigt också och inte bara över internet, och hoppas att boken kom till rätta till slut! :)
Jennifer

Anna María

Såg ut som en typiskt bra dag. Och kul att hänga med Lovisa igen!

Jenny

Så otroligt stämningsfullt!

Fanny

Åska är mysigaste vädret! Dock lite läskigt om man är alldeles mitt i det.
Är så sugen på att åka till småland pga din blogg, så fint.

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Men alltså du och Lovi, vilken kombo!

Svar: Åh, hon är så bra!!
Jennifer

Michelle

Måste bara säga att jag testade ditt chokladkakerecept nu och kakan blev gudomlig, så TACK! :D

Svar: Åh, men så bra!! :D
Jennifer

ISA

hjälp! DEN himlen alltså, hade sprungit och gömt mig. (åsk & regnskygg som jag är)
tycker förresten du ska komma upp till Sthlm för läsarfika. Då har jag första tjing (kanske inte, but I wish)

Svar: Åh, men absolut!! Hör av mig om jag åker förbi stockholm :)
Jennifer

Diman Dilir

mysiga bilder!

kvinnan

Vilken häftig himmel! Och fina bilder, as always.

Jennifer Palmblad

Ah, de dar askmolnen. Vilket mys.
Alskar att det blev 'askmoln', forresten. Later lite tragiskt men ganska fint anda.

Svar: Åh, askmoln!! Jättefint!
Jennifer

Ulrika

Älskar också åska, blixt o dunder!!

Svar: Jag också!!!! Bästa!!
Jennifer

kaneli

Sockervaddsgryning och domedagsåska, alltså typ två bästa vädren samma dag, hur fint som helst!

Svar: Åh, instämmer!!!
Jennifer

hanna, förbanna

superfina bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

elise

ääälskar dina foton på landet och alla gölliga djur <3

Svar: Åh, men fin du är!! TACK!
Jennifer

Johanna Af Apel

ALLTSÅ DU FOTAR SÅ SJUKT BRA DÖR <3 <3 <3 Mvh välformulerad_bloggare_90

Svar: <3 <3 <3 <3 TACK!!
Jennifer

Alicia

Alltså dina bilder. Du är så himla himla himla grym. Blir alltid så mycket stämning att jag vill klättra in i dem och undersöka närmare oavsett om det är ångestladdat eller turbomysigt. Fantastiskt.

Svar: Finaste kommentaren!! <3
Jennifer