lägesuppdatering.

 
 
 
 

Det här jullovet kunde inte kommit mer lägligt. Såhär trött som jag varit i efterdyningarna av de sista provet har jag aldrig varit i hela mitt liv, varken kroppsligt eller mentalt. Jag har sovit över 36 timmar de senaste 3 dagarna och känt mig som en zombie den resterande vakna tiden, men lyckligtvis börjar jag sakta känna mig mer som mig själv igen.

 

När jag inte har legat ihoprullad till en varm boll under mitt täcke har jag sprungit uppför regnhala trappor, halkat och skrapat upp knät. Slagits mot Skottlandsvinterns isande vindar som rycker river drar i kappan, vänt bort kinden för att skona den mot vasst hagel och längtat efter snötäckta hustak. Jag har trängts i högljudda barer med immiga rutor och ljusslingor i taket, skrattat från längst ner i magen och inte kunnat sluta le. Köpt glögg pepparkakor sill ljus och allt annat som behövs för att julkänslan ska slå rot i kroppen. Jag har fallit huvudstupa in i en ny berättelse med ett språk som får mig att tappa andan, druckit té som rest över Nordsjön, och fyllt sida efter sida i min dagbok med tankar och hjärtslag.

 

12 kommentarer
Elin

Så fint du skriver alltså!

Svar: Åh, tusen tack fina du!!
Jennifer

hanna, förbanna

<3

Maria

Låter så jullovigt och fint.

chrissy

den här texten är så jäkla magiskt skriven att jag blir dödsavundsjuk för att det inte är JAG som skrivit den. så himla himla fint <3

Svar: Åh, men PUSS!! <3
Jennifer

christina

bästa du, jag har utmanat dej i en sån här 10-frågors-grej, check it out :*

Svar: Åh, såg det!! Har bara inte hunnit svara än, mitt huvud har varit lite för dimmigt, haha. Puss! :*
Jennifer

Daniella 🌙

♡♡♡♡♡

Svar: <3!
Jennifer

Tezzo

Vackra bilder och fint skrivet! God jul!

Svar: Åh, tack fina!! God jul!!
Jennifer

Nastasja

Har saknat dig i bloggen så mycket! Welcome back <3

Svar: Åh, har saknat bloggen jag också!! TACK fina <3
Jennifer

rebecca

Tycker så himla mycket om din blogg!

Svar: Åh, blir så himla glad! Tack!!
Jennifer

Emmy

Älskar sättet du skriver på! Tyvärr håller jag inte med dig om Marquez, tycker den boken dryper av kvinnoförakt.:(

Svar: Åh, tack snälla!! Och tråkigt att höra, har bara läst 50 sidor än så länge.. Kanske ändrar uppfattning längre in i boken.
Jennifer

ISA

Åh skönt att du börjar bli människa igen! hoppas du ger dig själv en fet klapp på axeln nu för du klarat ytterligare en termin! HEJA :D

Svar: Åh, tack!!! :)
Jennifer

Johanna Af Apel

Du skriver och fotar så självklart fantastiskt fint hela tiden. Hoppas verkligen du får så mycket tid och andrum du behöver för att vila upp nu <3

Svar: Åh, tusen tack fina du!! <3 Hoppas detsamma för ditt jullov! Kram!!
Jennifer