om Love

från 2007 → nu.
 
Ni är många som skriver och vill att jag ska berätta om min och Loves relation, och såhär; han är min bästa bästa person, men vi är bara vänner, inget mer. Fast, det är inte så "bara" ändå. Vänner försvinner inte på samma sätt som pojkvänner, de finns alltid där, och det är ju tusen gånger finare.
 
Vi har känt varandra sedan ettan på gymnasiet. Han hade bandana och slitna converse, och jag glamrockshår och trasiga tights. Vi gick i samma IB-klass och har verkligen gjort så mycket tillsammans, upplevt så mycket tillsammans. Vi spelade gladpop i samma band, och bråkade om scenkläder och lakan. Love var den som hjälpte mig igenom mina fysik- och mattekriser, och han var den som fick mig att skratta sådär från längst ner i magen tills jag trillade ihop i en hög på marken. Vi åkte till Sydostasien i 3 månader, äventyrade i djungeln och höll varandras händer när vi blev inlagda på sjukhus i Kambodja. Och så flyttade vi över Nordsjön tillsammans, om än till olika städer med 60 mil emellan. Vi bara klickar, så galet bra, och han har kommit att bli en självklar del av mitt liv. Jag väljer honom varje dag.
 
Love är så kreativ och driven, och sjukt bra på precis allt han tar sig för. För honom finns inga gränser, allt är möjligt. Det smittar av sig och får mig att ta för mig av livet och att drömma stort. Han hjälpte mig så himla mycket när jag sökte till Skottland, kanske inte med allt det praktiska, men han fanns alltid där för att stötta och peppa om jag behövde det. Tack vare honom vågade jag, och så är det fortfarande. Om det är något som jag tycker är svinläskigt tänker jag bara att "om Love kan och vågar, så gör jag det också". Fungerar verkligen varje gång.
 
Han är den jag vill berätta precis allt för, och varenda situation, no matter what, hade varit tusen gånger bättre om det fanns en knapp med funktionen "insert Love". Han har världens bästa humor och får mig alltid att gapskratta åt minsta lilla. Vi kan fula oss och hoppsa sönder, samtidigt har vi djupa diskussioner om politik och psykologi. Han är den personen jag litar mest på, jag kan hulkgråta till snoret rinner och han bara kramar mig hårdare. Och han är så sjukt omtänksam och så duktig på att ta människor att det är totalt omöjligt att inte tycka om honom, alla som träffar Love älskar honom straight away. Världens bästa person helt enkelt.
 
Och ni som har hängt med lite längre vet ni att vi var ett par förut, ett par månader som i jämförelse med 6 (snart 7) års vänskap krymper till en bråkdel, men vår tid är inte nu. Vi behöver leva våra egna liv ett tag till innan vi kan skapa ett tillsammans med någon annan. Och vem vet, kanske gifter vi oss och lever lyckliga i alla våra dagar till slut, men inte nu. Just nu är vänskapen större och viktigare än något annat.
30 kommentarer
Ebba Molin

åh vilket härligt inlägg! det låter som äkta och stark vänskap. kram

matilda

Åhh vad fint skrivet!! :) Önskar jag också haft en sådan vänskap. Så himla fint och klokt du skrev där i slutet, just nu är vänskapen större och viktigare än något annat. Så vackert, fick tårar i ögonen när jag läste, du fick verkligen med känslan! Underbart!

Svar: Åh, fin du är! Puss på dig!
Jennifer

Maja

Åh så fint inlägg!! Så fin vänskap

Maria

Fint!

Maria

Så helt fantastiskt vackert. Ibland kan jag känna att det är onödigt att sätta namn på och stoppa in sina relationer i olika fack. Visst är det superviktigt ibland när man vill ha tydlighet, men människor är så oerhört komplexa att jag ofta tänker att jag bara är tacksam att ha människan i mitt liv, på vilket vis det än är.

Svar: Ja, men precis så känner jag också. Så länge det fungerar för oss, så spelar ju inget annat någon roll alls.
Jennifer

Sara

Alltså. <3.

Svar: Puss! <3
Jennifer

Frida

hiihihi vänner alltså

Tanja

Så himla fint, blev verkligen berörd! Förstår hur du tänker, att vänskapen är viktigast. Det finns inget finare än en riktigt bra vän som alltid finns där för en. Tack att du delade med dig!

Maja

Åh <3 Men efter de där bilderna känner jag att jag hemskt gärna vill se en tillbakablick på dina tidigare stilar. Det vore kul!

Svar: Åh, ska försöka leta fram lite bilder! Har inte så många här i Skottland, men kan ju be min syster att skicka några :)
Jennifer

Rebecca

Åh, så himla magvärmande men samtidigt hjärtknipande att läsa. Så glad för din skull att du har hittat en så bra människa som Love.

Svar: Åh, fin du är! Och ja, jag är verkligen så tacksam för honom. Varje dag.
Jennifer

elise

fiiint. sådana vänskaper måste man fan hålla hårt i.

Svar: Ja, verkligen!
Jennifer

Victoria

alltså gud vad fint <3

lovisa

åh <3

ps. du måste bara visa mer bilder och berätta mer från din glamperiod! så söt! lyssnade du på kiss?

Svar: Haha ja, det gjorde jag! :) Ska se om jag kan rota fram lite bilder :)
Jennifer

Ulrika

Ibland är verkligen vänskap det bästa man behöver. Allt annat får komma sen.

Svar: Ja, men pecis så är det ju.
Jennifer

Josse

Pluggar han i Oxford? Är ny här!! Vad läser han? Spännande!!

Svar: Japp! :) han pluggar experimentell psykologi :)
Jennifer

Sara

Så fint och ärligt skrivet!

Caja

<3

Anonym

Fin blogg!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

malin

Så vackert.

Nastasja

Vänskap. Något som en alltid ska vårda och aldrig ta för givet. Så himla viktigt. Även om han nog vet att du tycker allt detta så kan jag tänka mig hur glad han blir av att läsa det här - så fint skrivet!

Svar: Åh, men precis så är det ju! Vänskap är ju det finaste en har i slutändan, vänner finns ju kvar alltid.
Jennifer

Emma

Så himla fint! Jag vill också ha en Love.

anna

åh! jag kände väl på mig att du gått IB. samma skrot och korn, vilket IB en än gått på. puss på det!

alwa

så vackert.
det bästa är att jag känner igen mig så mycket, för jag har också en love, fast en ville. förra året var så jobbigt då folk _hela tiden_ frågan om vi var "bara vänner" och inte något mer. precis som du säger, det är inte så bara - det är fantastiskt.

moa

jag har läst din blogg ett bra tag nu och jag tycker så himla mycket om den. och alltså jag har tänkt att jag känner igen love så sjukt mycket ... har jag sett honom på tv kanske? är han skådis?.. och nu såg jag. har ni gått på TC? hahaha, de där omisskänliga röda dörrarna och blåa rören i taken .. (det kanske är något helt annat ställe och du bara tycker jag är jättekonstig haha) men vad roligt annars, hihi :)

Svar: Du menar andra bilden uppifrån till höger? Där ska vi precis gå ut på scen under rockkarusellen! :) Vi gick inte på TC (tror inte Love gjorde det iaf, kanske han gjorde ändå), men Love är ju ungefär överallt i Växjö så det är inte så konstigt om du känner igen honom :) Fint!!
Jennifer

Mari

Helt nydelig.

Mari

Helt nydelig.

Vicky

så sjukt fint beskrivet. tycker om honom redan. förstår precis den där relationen med en kille. åh.

Simone

Gud vad fint!

Rebecka

Alltså. Jag älskar det här! Precis, precis så ser jag på relationer med. Har två såna i mitt liv. Mina kärlekar/lovers/ex/syskon. Det går inte att placera in dem i ett fack. Skulle göra vad som helst för dem.

Ellen Lindberg

Verkar vara en himla fin vänskap! Älskar sådant.