att komma hem till Småland

Svalorna dansar på skymningshimlen och doften av kamomill vilar tungt på åkrarna. 
 
Den torra mossan knakar och fnasar under kängorna, och vi spanar intensivt efter gula hattar.
 
En paus som smakar barndomsminne.
 
Guldet.
 
En dunderförkylning som blir lite bättre av perfekt kantarellstuvning och c-vitamin i form av vinbär.
 
Syrlig citronkaka på bryggan, ett försenat grattis och solen som värmer i nacken.
 
Och skogsluften som är så otroligt lätt att andas. 
 
Nu är vi på väg till Norge där vi ska titta på lägenhet till syster som flyttar till Trondheim i Augusti, spännande!
18 kommentarer
Emelie - Lever drömmen i Paris!

Från Malawi till Småland. Vilken skillnad i natur, men ändock så vackert...

Daniella 🌙

Kantarellstuvning <3

Svar: Bästa!!!
Jennifer

Anonym

Kantarellstuvning åh åh åh! 💛

Svar: Bästa grejen ju!!
Jennifer

Jennie

Vad har du använt för objektiv på de här bilderna? Otroligt vackra

Svar: Tusen tack!! Jag har använt mig av sigma 30mm 1.4 :) Sjukt bra!
Jennifer

Elin

Åh så vackert, förstår verkligen känslan av att komma hem! Jag är konstigt nog sådan som älskar att komma hem sällan och då uppskatta allt som finns omkring en (för mig havet, klippor, ängar och alla bekvämligheter i hemmet) mer än jag någonsin gjort tidigare än att alltid bo "hemma" och därmed inte uppskatta det på samma sätt eftersom jag då alltid har tillgång till det. Låter kanske snurrigt.. :)

Svar: Åh, men jag fattar verkligen vad du menar! Jag är precis likadan!
Jennifer

idaalsterhed.blogg.se

alltså åh fint!

Svar: Puss!
Jennifer

Nastasja

Underbara bilder verkligen. Naturen verkar så himla vacker precia överallt hos er!

Svar: Åh, men tusen tack fina!!
Jennifer

Jessica

Men hur fina bilder är inte detta då!

Svar: Puss fina!!
Jennifer

Maria

Åh vad fint Jennifer! Och kul med inlägg från dig igen :)

Maria

Åh vad fint Jennifer! Och kul med inlägg från dig igen :)

Svar: Åh, så fint att du tycker det! Puss!
Jennifer

Nike

var i Småland bor du? Vackra bilder!

Svar: Mellan Växjö och Ljungby ungefär! :) Tusen tack!
Jennifer

Vicky

om du är i oslo är jag så himla på fika. pöss!

Svar: Åh, det hade varit så himla fint! Men vi åkte verkligen bara fram och tillbaka, nästa gång! Puss!
Jennifer

Jeanette

Färska kantareller är den bästa medicinen mot förkylning!

Svar: Så gott ju!!
Jennifer

Diman Dilir

mysiga bilder!

william

gott med kantarella & citronkaka såg underbar god ut:D

Svar: Åh, den var så galet god!! :)
Jennifer

elise

underbara foton, som alltid! <3

Svar: Åh, puss fina!!
Jennifer

ISA

men välkommen hem! förstår att du haft en jäkla upplevelse men ändå alltid skönt att komma hem <3

Svar: Åh, tack fina!! Och ja, det är så himla skönt :)
Jennifer

kaneli

Nå men hallå hur fint som helst!

Svar: Puss!!
Jennifer