snart hemma

vår fina lilla resefamilj.
 
Nu sitter jag på Heathrow och väntar på flyget som ska ta mig till Köpenhamn, och sedan bär det vidare hem till de småländska skogarna igen. 6 veckor i Malawi är redan över och lämnar mig med en regnbåge av känslor och avtryck. Jag har lärt mig så otroligt mycket, träffat så fantastiska människor, sett vilda elefanter, skrattat tills jag gråtit och gråtit av ren lycka. Jag känner mig så otroligt ödmjuk inför livet och världen jag fått ta del av under dessa veckor, att jag fick möjligheten att skapa mig en vardag på andra sidan jorden, att allt som var totalt främmande i början blev en del av mitt dagliga liv. 
 
Jag kan inte vänta tills jag får dela allt med er, min kamera fullkomligt svämmar över av bilder och filmer, men så länge får ni se de få bilderna jag tog med mobilen:
 
två bilder från Vwaza Wildlife Reserve där vi spenderade en helg och spanade på elefanter och flodhästar.
 
typisk lunch i Malawi; kyckling och nsima. Nsima är majsmjöl och vatten, ihopkokat till en deg, det smakar absolut ingenting och har världens skummaste konsistens, men mättar mer än något annat jag har ätit.
 
på skolan i Katula där jag jobbade som lärare kan en hitta dessa lappar lite här och var, det är sällan barnen fortsätter studera efter årskurs 8 för att de inte har pengar att betala skolavgiften, och 3/4 hoppar av redan i årskurs 6. Så sorgligt.
 
lite skolboksvisdom som jag sprang på en dag i skolan.

en av många soluppgångar.
 
en avokadoselfie. Malawi är himmelriket för avokadoälskare som jag; de är perfekt mogna, enorma och kostar runt 1kr?! Har aldrig ätit så mycket avokado i mitt liv.
 
och så tre bilder från vackra Cape Maclear där vi spenderade den sista helgen i Malawi.
 
Det var allt från mobilen, resten vilar tryggt på min kamera, ska visa så fort jag har redigerat och så. Hoppas ni har haft det bäst under tiden jag var borta, har saknat er och bloggen! Puss!
10 kommentarer
Nastasja

*emoji med hjärtögon*. Äntligen!!!

Maria

Åh vad fint! Ser fram emot att se systemis-bilderna sen :)

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Wow! Det var inte illa... Och om detta bara är en bråkdel.. Så längtar jag efter att se mer!

Daniella 🌙

Åhhhhhh, längtar efter resten.

frida

så himla fantastiskt. är så pepp på att se alla bilder!! måste varit helt otroligt

Vicky

du alltså. så godhjärtad. åh vad jag längtar till dagen då jag får känna afrikamark under fötterna.

Lina

Åh så häftigt!

Anonym

kan du inte berätta lite om det praktiska runt resan? hur du ordnade med allt innan!

skulle verkligen uppskattas!

kaneli

Åj vad jag väntar på mera bilder och berättelser från resan, kommer blir så spännande att se!

elise

såå spännande!