bloggar jag läser, del I

Ni är många som vill att jag ska tipsa om bra bloggar, så här kommer första delen på (megalånga) listan med bloggarna jag läser. För enkelhetens skull kör vi i bokstavsordning:
 
Af Apel. Johanna tar upp viktiga saker som träningshets och politik, publicerar välskrivna vardagsbetraktelser som tagna ur en roman, och fångar ögonblick som känns äkta in under skinnet. Och så är hon ju så galet vacker också.
 
Annette Pehrsson. Som att kliva in i en drömvärld, älskar varenda bild. 
 
David Sandell. Hans bilder är raktigenom fantastiska helt enkelt.
 
En blommig tekopp. Emelie verkar som en så himla bra och vettig person! Hon skriver så himla träffsäkra texter om feminism och får mig att skratta högt. Sjukt bra helt enkelt!
 
Elsa Billgren. Ja, ni känner väl Elsa vid detta laget. Hennes blogg är den absolut bästa verklighetsflykten från grå måndagar och regn. 
 
Fellen. Jag tänker mig henne lite som en sagofigur. Jag älskar lugnet i hennes bilder och så skapar hon underverk med sin pensel. 
 
Flora. Hennes bilder är så jäkla bra, varenda en. Och jag blir så peppad av att hon går sin egna väg och vågar satsa på sitt skrivande. En av mina favoriter, helt klart.
 
HanaPee. Jag älskar att Hanna har så mycket självdistans och alltid får mig att skratta högt, dessutom skriver hon så galet bra och peppigt om feminism. 
 
Hej Blekk! Om ni bara ska läsa en blogg så är det denna, länkar ju hennes inlägg hela tiden. Hennes texter är så pedagogiska och hennes analyser är knivskarpa. Läs, för tusan!!
 
Hjartesmil. Är helt förälskad i Mariells blogg. Hon bor i London med sin pojkvän och visar drömmiga bilder från sin vardag. 
 
Isolated Youth. Jennifer bor i London och blandar nattliga äventyr, vardagsglimtar och ett helt ton kärlek i sin blogg. 
 
Jessica Andersdotter. Jag blir alltid så förundrad över Jessicas kreativitet, hon skapar de mest fantastiska ting och fotograferar så vackert. Och så har hon ju ungefär världens sötaste katt också. Full pott alltså!
 
Johanna Stroud. Min fina lillasyster som blandar smålandsmagi med proffsiga photo shoots. Åh, är så glad över att hon har en blogg så att jag kan få följa henne i höst när hon flyttar till Trondheim för att plugga foto. Kommer ju bli hur bra som helst.
 
Karin Wåhlberg. Karin är så oerhört skicklig både med ord och med sin kamera. En av mina absoluta favoriter, mitt hjärta slår alltid ett extra slag när jag ser att hon uppdaterat.
 
 Karins Konstgrepp. Alltså, jag älskar Karin. Bli min vän?? Typ detta och detta fick mig på riktigt att skratta tills jag grät, och så är hon ju så himla klok också.
 
Fortsättning följer!
36 kommentarer
Madeleine

Tusen tack för tipsen! Men blir bara lite nyfiken och veta varför du tycker det är så viktigt att benämna deras utseénde?. Att vara vacker har väl ingen som helst roll egentligen?.

Nastasja

Åh, gudars, vilka underbara bloggar!

Emilia

Åh tack för alla tips! Massa fina nya att kolla igenom!

Karin

<3 tack fina du!

Annelie Komorowska

Fantastiskt bra tips! Följer många av bloggarna redan, men din systers var ny för mig. Så duktig ju!!

Maria

Åh så många bra och fina bloggar!

Maria

Åh så många bra och fina bloggar!

Johanna Af Apel

Alltså Jennifer!! Har haft en sån där det-känns-helt-meningslöst-att-blogga-nu-lägger-jag-ner-fas ett tag, och så kommer detta! Gud alltså, TACK. Finaste peppen. Och tack för alla strålande bloggtips, ska kolla genast! KRAM <3

ISA

superbra tips! klickade in på ganska exakt alla för att få nya favvisar ;)

Victoria

men åh, fick flera guldvärda tips nu! <3<3

Anonym

Åh TACK hörru!

David

Haha ja det var då jag som råkade tacka anonymt i kommentaren ovan. Men ja, tack du!

Jessica

Men hallå vilken lista att vara med på, finis! Samt att vi har typ 100% samma bloggar vi läser, haha.
Kram finaste Jennifer!

jessica sofie

fantastiska bloggtips, tack -3

Johanna

Dom ska jag definitivt kolla in! ;)

Emma Grann Fotografi

Åh många där som jag skall kolla in! Tack :)

Katta

Bra bloggtips :)

Miss Larsson

Väldigt många rekommenderade! Men väldigt bra skrivet av dig. Inte för långa texter utan korta klara om varför de är bra ^^ Gillart! Ska såklart kolla in vissa av bloggarna! :D

FrökenTV, bloggen om tv och film

kul med bloggtips

hille

så himla fin och bra blandning av bloggar!

Alina

Fin blogg :)

Robex Lundgren

coola bilder

Louise

Kul med bloggtips!!

Mohammedi's | Art, model & designer

nice

Viktoria Etzerodt

Så bra bloggar!

Amanda Niclasson

Bra bloggar!

Sofia

Kul tips :-)

Annster

Alltid bra med tips :)

annelie

trevliga tips

Anna Pettersson

bra inlägg och bra tips, nu har jag några fler att läsa :)

hoppas du har haft en bra dag, kika gärna in min blogg om du vill :)

Anna Pettersson

bra inlägg och bra tips, nu har jag några fler att läsa :)

hoppas du har haft en bra dag, kika gärna in min blogg om du vill :)

Mikaela♥

Elsa Billgrens blogg är riktigt inspirerande!

Sofia

åh, så många fina bloggar! superbra tips!

Hanna Karlsson

Tack för bra tips.

Hannah

Superbra tips!

Jessica

Tack för alla tips :D