tordagslistan

 
Jag heter Jennifer Elinor Stroud Johansson, men kallas mest för Jenka.
Jag är för tillfället trött och min livmoder är arg för att det inte blev något barn denna månaden heller.
Jag är bra på att få saker gjorda.
Jag tycker inte om att diska. 
Jag är dålig på att göra ingenting, är obotligt rastlös.
Jag läser The Bell Jar av Sylvia Plath och massa massa psykologi, så klart.
Jag gillar när flygplanet lyfter i början av en resa och hela världen ligger för ens fötter.
Jag sjunger inte speciellt bra. Därför gör jag det enbart när jag kör bil för att hålla mig vaken.
Jag älskar att bo tillsammans med vänner, hela livet blir ett pyjamasparty.
Jag är inte speciellt bra på att hålla det städat, drar igenom mitt rum likt en tornado och allt blir en enda röra.
Jag föredrar att komma en kvart för tidigt än 5min för sent, är världens tidspessimist. 
Jag tycker om att skratta så det känns i precis hela kroppen.
Jag är beroende av frukt, äter mig igenom flera flera kilo i veckan. 
Jag har på mig en svart body, högmidjade svarta jeans och en lång, grå kofta.
Jag dricker grönt té med mangosmak.
Jag lyssnar på Fatou som stökar i köket och tvättmaskinen. Ljud av hemma. 
Jag blir arg på människor som inte är tysta i de tysta rummen på biblioteket, VAD ÄR GREJEN?!?
Jag är rädd för den växande vågen av rasism i Europa, ger mig kalla kårar.
Jag önskar att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar rosa i valet.
Jag är pinsamt dålig på att dansa. Lösning; fuldansar alltid.
Jag är uppväxt i en pytteliten by mitt i den småländska Barnen-i-Bullerbyn-idyllen, idisslande kor och den stora, tysta skogen precis utanför dörren. Bästa bästa.
 
(Lista brutalt stulen av Flora.)
21 kommentarer
celine

Hej Jennifer! Vet att du gjort det förut, men skulle du kunna göra ett inlägg om fler bra bloggar som inspirerar dig?
Jag blir inte förstörd om du inte gör det, vet att plugg kan ta upp hela ens tankar och förstånd..^^ Du är som vanligt jätte vacker!

Svar: Håller faktiskt i detta nu på med ett blogginlägg som heter "bloggar jag läser", men det är så himla många att det tar sin lilla tid, snart! :)
Jennifer

Emelie

Du är så fantastiskt tjusig i din nya frisyr. Och dessa kortare listor är så angenäma att läsa, tycker jag..!

Svar: Åh, tusen tusen tack!!
Jennifer

Sara

Alltså, du känns verkligen som en så genomtrevlig person, liksom galet sympatiska svar! Haha lite övergripande kommentar sådär..^^

Svar: Men puss!! :)
Jennifer

Frida

Förutom allt annat jag håller med om: alltså JAAAAAAAAAA folk som inte är tysta på anvisade platser för tystnad?! Blir galen! När jag försöker redigera radioinslag dyker det alltid upp en flock människor som måste ha prat-fest preciiis under skylten för "TYSTNAD".

Svar: Haha, alltså!! Jag FÖRSTÅR INTE?! Vad är det som är så svårt!?
Jennifer

Alice

Snygging!
Jag kommer nog brutalt sno den här listan från dig sen. Bara så att du vet.

Svar: Haha, gör så!!
Jennifer

Vicky

kommer också stjäla den här, den var ju så bra. var nära med bell jar för mig också, fingrade på den i en bokaffär igår men släppte den när jag istället hittade en hylla med massa murakamiböcker som inte släppts i sverige! drömmen.

Svar: Åh, vi har också massa Murakamiböcker som inte finns i Sverige än, men stoppar nästan alltid tillbaka dem i hyllan igen för av någon anledning är de så himla dyra jämfört med alla andra böcker?! Jättetråkigt!
Jennifer

Daniella 🌙

snor den här med!

Svar: Gör så! :)
Jennifer

karin

Hej! Gillar din blogg jättemycket! <3
Tänkte fråga: Jag ska försöka välja program och på nåt sätt känns det mest i magen med beteendevetenskap, men jag funderar också på typ socialantropologi och kulturvetare. Tycker att man alltid hör att "det går inte att få jobb för dagens ungdomar", så jag känner bara att vad jag än väljer så kommer jag typ sitta där och inte ha nåt jobb.
Vet liksom inte hur jag bör tänka, för jag vet att jag är intresserad av psykologi men vet inte om jag vill jobba som just socionom eller nån som "tar hand" om folk som mår väldigt dåligt. Känner att jag behöver veta vad jag ska bli för yrke specifikt, får panik av det.
Hur tänker du med yrken och sånt? Hur tycker du jag ska tänka? Kanske lite flummigt formulerat det här, men du kanske förstår ändå!
Kram<3

Svar: Oj, men oj! Trodde verkligen att jag hade svarat, så förlåt för sent svar!
Det är verkligen så himla svårt det här med framtid och jobb och utbildning. Får lite svindel bara jag tänker på det. Folk blir alltid lite skeptiska när jag berättar att jag inte "blir något" efter min utbildning här i Edinburgh, utan måste plugga vidare. Och ännu mer skeptiska blir de när de inser att jag inte har några "ordentliga" planer efteråt. Jag vet inte vad jag vill bli, eller var jag kommer hamna. Jag vet bara att jag tycker att hjärnan är det absolut häftigaste som finns, och att jag inte heller vill "ta hand" om folk. Och även om det ibland känns osäkert att inte veta exakt vad jag vill, så vet jag att det kommer lösa sig till slut ändå. Jag gör ju något som jag tycker är sjukt kul och då spelar det ju ingen roll om jag måste plugga i tusen år innan jag "blir något". Jag har ju bara ett liv och då är det bättre om jag spenderar det på något roligt, i stället för att jobba med något som jag inte riktigt trivs med, bara för att jag borde. Typ så resonerar jag.

Haha, detta blev lite rörigt, men vad jag försöker säga är att jag tycker att du ska gå på magkänslan. Vad tycker du är roligt? Vad kan du se dig själv syssla med om tio år? Om det känns bäst i magen med beteendevetenskap, så tycker jag att du ska köra på det. Du kan ju alltid ångra dig om du känner att det inte fungerar. Lycka till!! <3
Jennifer

Fanny

Håller verkligen med känslan man får när ett plan lyfter, den känns väldigt befriande!

Svar: Åh, det är det bästa!
Jennifer

kaneli

Så bra svar! Gillar både ditt språk och dej :)

Svar: åh, men fin du är!!
Jennifer

Josefin

Åh, the bell jar är en av mina favoritböcker. När jag hade läst ut den minns jag att jag tänkte att alla psykologer och anhöriga och lärare och människor borde läsa den. Sylvia skriver så enkelt och så självklart om hur det är att må dåligt, och även om jag inte varit _så_ deppig som Esther så kände jag igen mig i så mycket. Antar att det är därför det blivit en modern klassiker!! Bra val alltså:):):) Hoppas att alla psykologistudenter läser!

Svar: Åh, du har så rätt! Jag kunde också relatera väldigt mycket till Esther, och frustrationen över att hon var så utelämnad. Och språket sen! Helt fantastiskt.
Jennifer

elise

hoppas du tar massor med vackra smålands-foton nu när du ska hem en sväng!

Svar: Åh, men ja! Tänker pynta hela bloggen med mjuka kattmagar och sagoskog!
Jennifer

Fanny

Snygg du är!

Svar: Puss!!
Jennifer

Hannah

Kan relatera till många av sakerna i listan, haha. Fina du!

Saga

Du liknar Jean Seberg! Supersnygg!

Svar: Men puss!!
Jennifer

Lisa - Kreativ bakning ♥

Älskar din frisyr!

s

Hihi gjorde också den via flora! Intressanta svar!

Josefine

Du har så jäkla snygg frisyr!

Isabella Lindquist

Denna lista snattar jag helt skamlöst!

Förresten! Åh, vilken fantastiskt fin blogg du har! Helt awesome <3

Isabella Lindquist

Denna lista snattar jag helt skamlöst!

Förresten! Åh, vilken fantastiskt fin blogg du har! Helt awesome <3

Hilda

Fan vad snygg du är!

Svar: Men, så jäkla fin du är! Tack!!
Jennifer