frukost, framtidstankar & fredagshändelser.

 
Vaknar i en varm säng efter en galen vecka där varenda timme varit planerad in i minsta detalj med möten och uppsatshets. Tänder ljusen som luktar pepparkaka, äter frukost i sängen och dricker flera koppar té. Mår så himla himla bra. Mitt i all denna pluggmani blir det verkligen så himla klart för mig att jag gjorde så rätt i att byta till Psychology & Sociology, för de stunder som psykologin känns som att tugga torrt knäckebröd, är sociologin lördagsgodis, alla dagar i veckan. Jag går ut från varje sociologilektion med lätta steg och livspepp i hela kroppen. Jag har ingen aning var jag ska ta vägen eller vad jag ska göra efter min degree, för de lösa framtidsplaner jag hade blev plötsligt omöjliga när jag bytte, men det gör ingenting alls. För så länge magkänslan säger att det är rätt så kommer allt lösa sig till slut. Så otroligt klyschigt, jag vet, men sant.
 
Igår åkte jag till skolan innan solen gått upp, skrev klart och lämnade in en uppsats, smidde storslagna planer med vårt photography society och åt bakelser till middag. På kvällen dansar jag och Fatou loss i köket, iklädda våra matchande onesies, och inser plötsligt att alla grannar på andra sidan står och tittar på oss, skrattar och pekar. De vinkar, vi vinkar genant tillbaka och skrattar så vi kiknar. 
 
Idag ska jag träffa en bloggläsare över en fika, börja läsa en ny bok, fota massor och låta novembersolen värma mina kinder. Hoppas ni har en fin dag!
 
 
10 kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Vilken mysig morgon :)

chrissy

fan va fint. älskar att ni dansade i onesies. så bra skrivet för övrigt!

Daniella 🌙

du skriver så himla målande och fint.

Jennifer

Du kan inte arbeta som socionom då? Som socionom kan en ju göra en massa bra grejer internationellt.. eller fortsätta till psykoterapeut om psykologin lockar :)

Bonnie

Din blogg är så himla galet bra! Blir på så bra humör av den.
Kan du inte gör något pluggpeppigt inlägg snart? Har en stor pluggperiod just nu och du är så himla bra på att pluggpeppa!

Cecilia Par

Måste bara säga att jag tycker att det är så rätt tänkt av dig när det kommer till det där med skolan. Det blir så lätt fokus på vad man ska "bli", vilket kan göra att man helt enkelt hamnar fel, gör saker av fel anledningar. Man ska helt klart följa magkänslan, för det är då man kan må så bra som möjligt. Och visst låter det klyschigt, men det är ju bara för att det är sant.

isolde

Åh vilken härlig känsla du beskriver!
och kör hårt på skolan liksom, hellre en utbildning en är nöjd med än ett jobb man inte är nöjd med.

Klara

Alltså, vad bra! Det är så himla viktigt att plugget känns rätt, tror jag. Om man hamnar på helt fel spår blir man nog ganska olycklig.

kaneli

Att det känns bra i magen är nog viktigast av allt. Då löser sig nog det mesta tänker jag.

natalie

KRAM.