tio frågor.

 
 
 
Fina Flora nominerade mig att svara på 10 frågor och sedan skicka vidare 10 frågor till 10 andra bloggare. Vi kör!
 
1. Vem är din främsta förebild och varför?
Min farmor. Hon var så otroligt varm, öppensinnad och envis på det allra bästa sättet. Jag saknar henne varje dag.

2. Vilken tv-serie skulle du vilja vara med i och vem skulle du i sådana fall vara (alltså som en riktig person, inte som en skådis)?
Är sämst på serier, så jag fuskade och frågade Fatou vem jag skulle vara, hon sa Ashley Spinelli i Rasten.. vet inte vad det säger om vår vänskap, haha. <3 

3. När är du som mest kreativ?
När jag är glad och mår bra. Då är allt möjligt. Och helst ska jag vara under lagom mycket press också, då jobbar jag som bäst.

4. En favoritfilm, en favoritbok och en favoritlåt?
Har hjärnsläpp just nu så säger helt enkelt den sista riktigt bra filmen jag såg: Kill Your Darlings.
Bok: To the Light House av Virginia Woolf.
Och min nyaste favoritlåt: A.Rab - Gnučči

5. Hur ser din handstil ut?
Såhär! 

6. Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år?
Om du hade frågat för en vecka sedan hade jag sagt "eeeehh, vet ej" och försvunnit ner i någon existentiell kris. Men jag hade möte med min bästa bästa lärare i måndags och tillsammans styrde vi upp mitt liv, så nu lyder svaret: läser en PhD i women/gender studies en ny stad, typ York eller Aberdeen, och mår så jäkla bra. Fotograferar och skriver massor. Kanske har jag en liten hund också, det hade varit fint.

7. Vilka bloggar följer du dagligen?
Kan ju bara drömma om att ha tid över för daglig bloggläsning just nu, men när jag väl hänger på internet är dessa de första jag klickar mig in på: Flora, Nastasja, Frida, Sandra, Karin, Johanna, och Karin igen.

8. Beskriv vad feminism är för dig med tre ord.
Hopp, Styrka och Trygghet.
 
9. Vilken låt skulle vara soundtracket till filmen om ditt liv?
 Alltså, så svårt?! Prestationsångest deluxe. Jag säger vad som helst av Regina Spektor, känns lagom filmiskt och bra.

10. Vilket är ditt största guilty pleasure?
Ost!! Jag äter 1 kilo i veckan, minst. 
 
Jag skickar vidare frågorna nedan till:
Nastasja, Vicky, Kaneli, Johanna, Jennifer, Lovisa, Karin, Amanda, Sandra och Rebecca (och alla andra som vill svara, så klart).
 
1. Vilket är ditt första minne?
2. Hur såg du ut för exakt ett år sedan?
3. När hade du hjärtklappning senast?
4. Vad ser du fram emot just nu?
5. Vad gör du om fem år?
6. Vilken är din värsta ovana?
7. Din sista måltid om du får välja helt fritt?
8. Berätta tre saker vi inte vet om dig!
9. Vad är du rädd för?
10. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
 
10 kommentarer
thevelvetpond.blogg.se

Ost är ju sååå gott, synd att det är så dyrt:(

Svar: Men jag vet! </3
Jennifer

Elin

fin du är!

Svar: Åh, men tack snälla!!
Jennifer

vildblomma.blo.gg

Älskar listor! <3

Maline Blair

Jennifer! Du som är feminist, vill du snälla läsa detta inlägg jag skrev om feminism och sprida vidare ordet? Skulle betyda så sjukt mycket eftersom folk måste inse att feminism inte är något dåligt. Att det behövs. http://sincerelyblair.blogg.se/2014/november/feminism-today-2.html

ISA

Regina Spektor känns så jäkla du! (för att uttala mig utifrån vad jag vet via din blogg)

Svar: Åh, men puss på dig!
Jennifer

Vicky

definitivt ost. alltid. for ever. <3 och utmaning antagen, tack snälla för den!

Svar: Ost är livet ju!! <3
Jennifer

kaneli

Åj vad kul, tack för nominering :)

Daniella 🌙

visst har du haft en nikon D3100? är det en kamera du rekommenderar som en bra okej nybörjarkamera? kram!

Svar: Näe, jag har alltid haft canon :) Men jag hade en 400D som nybörjarkamera, det var ju herrans massa år sedan, men jag antar att de fortfarande har kvar serien, fast typ 650D i stället? Kolla det! Tyckte min 400D var toppenbra! :)
Jennifer

Nastasja

Åh, gillar skrattbilden massor! Och kul med tha nomination! :D

Malin A

Är det ett handfat jag skymtar där i bakgrunden? Är kombinerat badrum och sovrum någon skotsk grej?

Svar: Japp, det är ett handfat! Jag har fått för mig att det är ett britiskt påfund, har vänner i england som också har det så. Praktiskt dock när en bor tillsammans med 3 andra och delar toalett! :)
Jennifer