anteaques.

 
Lördagsförmiddagen inleddes på Anteaques som ligger precis runt hörnet från vår lägenhet. Det är ett fik kombinerat med en antikaffär, knäppt men fint.
 
 
 
Vi fick bordet längst in och satt mitt bland allt det här fina. Som att kliva in i en film. 
 
 
De har (vad som känns som) tusen olika tésorter och det tog ungefär en halv evighet att välja. 
 
 
Clara hade tagit med sig halsduken hon håller på att sticka och förhöjde afternoon tea-känslan än mer.
 
Vid bordet bredvid satt detta filmiska par, hon målade av honom och pratade högt på tyska. Fint.
 
 
 
Så fick vi vårt fika, serverat på guldkantat porslin.
 
Till och med skedarna var fancy.
 
Jag åt en lemon tart och drack jasminté (japp, smakade precis som blomman luktar, så knäppt).
 
Fatou's té var helt fantastiskt, violté! Smakade precis som violgodis. 
 
 
 
Vi åt långsamt och drack otaliga koppar té, pratade i mun på varandra och konstaterade att såhär borde varje lördag börja.
 
16 kommentarer
hanna, förbanna

men så mysigt! Och paret vid andra bordet <3

Daniella 🌙

åh vad mysigt <3

Svar: Åh, ja!! Så himla fint!
Jennifer

Rebecka

Så mysigt! Allt ser ut att smaka ljuvligt :)

Svar: Åh, det gjorde det också! :)
Jennifer

Beatrice

Men alltså!? Vilket ställe! Fattar knappt att det där existerar. Och blev stört sugen på scones med lemoncurd nu... så himla irriterande, för jag har ju inte något hemma för att göra varken scones eller lemoncurd....

Svar: Inte jag heller! Som en annan värld! Åh, scones med lemoncurd är ju sjukt gott!
Jennifer

Kajsis

Hehe, som av en händelse känner jag igen tjejen vid bordet. Hon är helt fantastisk på att måla!!
Hennes blogg (tipsar utan hennes godkännande men ändå):
http://ljuslana.blogspot.se/

f ö fint fik!! Dit vill jag åka nån gång!

Svar: Nä, är det sant?! Världen är så liten!!! Ska genast kolla! :)
Jennifer

ISA

att ha det där runt hörnet borde typ va olagligt! SÅ HIMLA MYS!

Elisabet :)

Vilket ställe! Helt underbart. Känns lite som en skattkista. Vore en fantastisk plats för att ordna "berättarcafé"...

Jenny

åh, jag vill också!!

♕ PRINCEZZ PIA ♕

Åh! Jag bodde i England i somras och om det något jag saknar är det verkligen Cream Tea <3

Klara

Ser ju så mysigt ut!

Nastasja

Haha! Undrade om du lyckades knipa en bild på dem ;) så drömmiga!

Vicky

men!! drömställe ju! här i sf finns så himla många fantastiska matställen, men mycket är väldigt *häftigt* och *hipster* typ. saknar verkligen såna här mysiga ställen, det är ju mer en europeisk grej. åh.

agnes

åh gudars, vilket fint ställe! cravear det där violteet alltså

Victoria

åh gud vad mysigt det ser ut. violte låter som en underbar uppfinning <3

elise

SÅ mysigt!

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Men Jennifer, åh! Är det första gången du är där? Det är ju som en engelsk dröm. Jag som älskar afternoon tea...