länkvärt läsvärt.

Lite länkvärt som jag trillat över på sistone:
 
Jag är så infernaliskt trött på "hälso-ivrare".
Skriver under på detta vilken dag som helst. Jag ORKAR INTE höra mer om vad som är "bra" mat eller hur jag äta och träna för att må bra. Riot not diet osv.
Och så detta: Att propagera för strikta dieter har inte några positiva effekter.
PRECIS SÅ. 
 
Allemansrätten till kvinnors kroppar.
Hanapee briljerar som vanligt. 
 
LÄS MER HÄR. Så bra initiativ.
 
och avslutningsvis: 32 things you realise when you become a feminist.
 
Glad måndagsläsning!
 
 
6 kommentarer
Ulrika

Åh, tack så mycket för tipsen!

Anna María

Så mycket bra! Tweeten är grym!

Nastasja

Så jäkla bra!!! Reklmera-initiativet är det bästa jag sett på länge. Så enkelt steg och så viktigt.

Mirano

Alltså, den där "32 things..." gjorde ont att läsa. Det stämmer ju så väl in på vår verklighet! :(

kaneli

Så bra texter/länkar!

elise

tack fina, för länkandet <3