Malawi: Chongoni Rock Art Area.

Nä, hörrni!! Jag har ju totalt glömt bort att visa er slutet på Malawi-äventyret, så kan vi ju inte ha det!
 
 
Sista stoppet (bortsett från huvudstaden Lilongwe där vi spenderade en natt) var chongoni rock art area där vi skulle titta på hällristningar. Mest för att vi inte ville resa när det var mörkt och därmed delade upp resandet i två dagar, men också för att vi tänkte att det kunde vara roligt att se lite annat än vita stränder. Så här vacker var utsikten från minibussen.
 
Och så här pepp var vi!!
 
Hejhej kossorna!
 
Vi kom fram och hela grejen var så bisarr, vår chaufför som skulle ta oss ut till hällristningarna var full, chefen för det fallfärdiga stället där vi skulle stanna över natten försökte lura oss på pengar och vi väntade i 2,5 timmar på att få vår lunch (ris med bönor), och till slut hade vi bara 3 timmar på oss innan solen skulle gå ner. Vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta, men det kändes lite bättre när vi väl kom ut och fick börja vandringen uppför bergen.
 
Alltså, Lejonkungen-feelingen på detta.
 
Vi hade en vakt med oss som skulle skydda mot arga hyenor.
 
Här sitter vi och lyssnar på när vår guide berättar om de olika hällristningarna.
 
Men jag var mer imponerad av detta. Tappa-andan-vackert.
 
Vi påbörjade vandringen ner igen.
 
 
Där vi tittade på lite fler hällristningar.
 
Här är vår guide förresten! Vi var helt bombsäkra på att han hittade på hälften av allt han berättade, men han var glad och mysig så det gjorde inte så mycket.
 
Och här är vi!! En bild som jag skamlöst snodde av Heena. Saknaden på detta gänget nu, vilken tur att jag får träffa dem snart igen <3
 
5 kommentarer
Emiza

fina bilder

Kika gärna in på min blogg om du vill vara med i veckans blogg

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Alltså, jag kan inte förstå att du faktiskt varit med om detta på riktigt. Jag fastnade vid "Lejonkungen-bilden" i flera minuter. Det är så vackert att jag blir rörd ända hit bort...

vildblomma.blo.gg

Så vackert, utsiktsbilder är oslagbara <3

Nastasja

Tycker det är så himla häftigt med alla vägmålningar och ristningar!!

Evelina

Åh alltså Afrika:') fy tusan vad jag känner mkt för denna kontinent!