2 år.

 
Jag slår upp ögonen och har inte en aning om var jag är. Blicken drar genom rummet, och när jag inser att jag är nerbäddad min säng på Montague Street ler jag för mig själv i det dunkla ljuset som sipprar in genom de fördragna gardinerna. Jag sveper en filt om axlarna och öppnar fönstret. Det gnisslar hemtrevligt. Den friska morgonluften blandas med doften av frasiga, nyrostade mackor och bryggeriets sötma som ligger likt ett täcke över stadens skorstenar. Mitt hjärta slår ett dubbelslag och tryggheten sprider sig innanför bröstbenet. Hemma. Äntligen. 
 
Idag firar jag och Edinburgh 2 år tillsammans. 2 år sedan jag ryckte upp mina rötter och kastade mig ut i något helt okänt. Totalt skräckslagen. Nu finns hela mitt liv här. Här har jag gråtit mig sönder och samman, skrattat tills luften tagit slut och kinderna krampar. Här har jag skapat mig en identitet, ett jag som känns så otroligt rätt på alla sätt och vis. Vuxit upp och vuxit ihop. Bästa, bästa Edinburgh. 
 
33 kommentarer
Diman Dilir

så fina bilder!

Daniella 🌙

<3

Elin

Och jag som inte trodde jag kunde mer pepp på att komma tillbaka! Grattis på två-årsdagen!

nathalie

åh väntar tills jag kan lämna trygga Finland och upptäcka världen (eller åtminstone Japan)!!

Svar: Åh, förstår verkligen din längtan!
Jennifer

Klara

Så vackert!!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

elise

så vansinnigt vacker stad!!

Svar: Åh, ja!!! Bästa!
Jennifer

Michelle

Så härligt och vackert Jennifer! Vill också bara kasta mig ut sådär och uppleva något nytt.

Svar: Åh, tusen tack fina!! och om du får chansen tycker jag verkligen att du ska göra det! Läskigaste, bästa grejen!
Jennifer

Maria

Åh så fint!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Camilla

Fy vad härligt att känna att man hamnat rätt ändå. Hurra!

Svar: Åh, ja! Bästa känslan!
Jennifer

Nastasja

Ditt sätt att använda ord alltså, så himla bra. Grattis på 2årsdagen! :)

Svar: <3!! Puss!
Jennifer

Beatrice

Grattis på 2-årsdagen! Himla nice att ha hittat ett ställe man trivs så bra på. Älskar den känslan! (och dina bilder får mig så himla sugen på att besöka Edinburgh!)

Svar: Åh, det gör jag också! Och tack!!
Jennifer

Hannah

Åh Edinburgh, vill dit nu så det spricker... superfin text!

Svar: Åh, bästa staden!! och tusen tack!
Jennifer

fridanygard.blo.gg

Grattis på två års-dagen! Så himla himla fina bilder du tar, gåshuden kryper över mig prick varje gång!

Svar: Åh, men vad fin du är! Tack!!
Jennifer

Mirano

Grattis på er 2-årsdag! ;)
Nejdå, men vad kul att du känner dig så hemma där borta!

Matilda

Åh, så vackert skrivet, och du anar inte hur bra det kändes att höra det nu, när jag om fyra veckor gör samma sak, mot Oxford. Iiih! :)

Svar: Åh, vad spännande!! Håller tummarna för dig! :)
Jennifer

biggeros

Härligt inlägg !!! Lycka till med ditt liv i Edinburg =)

Svar: Åh, tack så mycket!!
Jennifer

Sofia

Fina bilder :-)

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Madeleine -FOTO FEMINISM VEGANISM

åh raring, så fint. det glädjer mig så förbannat mycket att du trivs så bra där borta! snart ses vi <3

Svar: Åh, ja!! Kom och hälsa på! Puss!
Jennifer

Elly

fina du! kan du inte skriva lite om att vara nykterist? jag är 20 år och har totalt tröttnat på hela alkoholkulturen, får ej ut något av den alls längre, känner mig bara deppig och arg i sällis av öl och sprit och annat. Kan du inte (antingen i ett inlägg eller bara som svar till kommentaren eller så) berätta lite om hur man typ går på klubb utan att dricka, hur man får folk (både vänner och främlingar) att förstå att man är jättekul trots att ma inte klunkar vin. jag vill ju bara dansa och hångla utan en gnutta alkohol i kroppen min!
kram

Svar: Absolut!! Ett inlägg kommer lastat! Kram!
Jennifer

kaneli

Så vackert skrivet!!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Matilda

hej jennifer och tack för att du skriver en så sjukt bra blogg. jag har nån fråga om det är okej. är själv väldigt intresserad av att studera i skottland efter studenten. edinburgh är favoritstaden, men eftersom jag inte kommer in där har jag kollat i glasgow och på andra ställen. i was wondering; 1) känner du till hur det är att bo i glasgow och studera på universitetet där? känner du någon som gör det? 2) finns det några andra fina ställen att plugga på med bra utbildning i skottland?
ha det så fint <3

Svar: Åh, men är du säker? University of Edinburgh har ganska höga krav, där räckte inte mina betyg till på långa vägar, men det finns ju Heriot Watt och Napier också, och så Queen Margaret University där jag pluggar. Kolla in dem!!
Annars har jag hört mycket bra om Glasgow också! Det är en väldigt annorlunda stad jämfört med Edinburgh, men det är definitivt värt att kolla in. Annars finns ju Dundee och Aberdeen, även om jag inte varit i de städerna själv :) Och så St Andrews, men där är det tyvärr också väldigt svårt att komma in. Hoppas det gav dig lite hjälp på traven! Och tveka inte att maila om du har fler frågor: [email protected]
Jennifer

Josephine

Wow! Vad kul! Super fint :)

Svar: Åh, tusen tack! :)
Jennifer

Emiza

fina bilder

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Svar: Åh, vad kul!! Lova att hälsa om vi springer förbi varandra på stan! :)
Jennifer

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Emma

Vi ska till Edinburgh på klass/studieresa i slutet av september!!! Ser så mycket fram emot det!! :D

Fatima Krantz

Gud vilken vacker stad! Att flytta långt bort hemifrån kan vara så jobbigt men är på alla sätt så himla underbart..

Svar: Åh, men precis så är det ju! Svinläskigt men sjukt bra!
Jennifer

Anna María

Det är något alldeles extra fint med städer som först är främmande och sen blir en så stor del av en själv.

Svar: Åh, jag kan bara hålla med. Så är det verkligen!
Jennifer

M

Så himla fantastiska bilder!