London day 1.

Efter otaliga Oxfordbesök är jag och Fatou veteraner när det kommer till att åka nattbuss mellan Edinburgh och London, vi vet hur en överlever 12 timmar ihopklämd på ett hårt bussäte. Men denna gången lyxade vi till det och köpte megabus gold biljetter i stället för vanliga. Våra förväntningar var i botten, det är ju trots allt megabus, men alltså, så värt!! Vi hade sängar och så fick vi fika!! Somnade vid midnatt och vaknade inte förrän vi rullade in i London runt 6 på morgonen, hur bra som helst.
 
Bärandes på våra enorma ryggsäckar gick vi bort till Hyde Park där vi slog oss ned på en bänk och dukade upp till frukost.
 
Kolla söt!! Överlycklig av att känna solen värma kinderna trots den tidiga timmen.
 
Incheckningen på vårt hostel var inte förrän vid 11, så vi hade ett par timmar till övers så vi promenerade genom Hyde Park.
 
Bort till den lilla sjön där svanarna är lite för närgångna och så en kopp kaffe på det.
 
När vi checkat in, lämnat våra tunga ryggsäckar på vårt hostel och duschat, begav vi oss till camden.
 
Vi var vrålhungriga så allt vi kunde tänka på var mat mat mat. 
 
Alltså, omg. Så gott. Hallumi med couscous och tomater, yoghurtsås, avocado och så granatäpple på det. Dog.
 
När vi ätit upp strosade vi genom marknaden.
 
Innan vi gick ner till floden igen.
 
Och drack ännu en kopp kaffe. 
 
Filmstjärnelooken på Fatou alltså. 
 
Sedan hoppade vi på varsin Barclays cykel som finns att hyra över hela London (bästa grejen), vinkade hejdå till Camden och cyklade söderut. Höll på att bli påkörda minst arton gånger och nervösgapskrattade högt.
 
När vi kommit fram till South Kensington hoppade vi av cyklarna och gick en sväng i kvällssolen. 
 
Kikade bl a här inne och satte oss på en bänk för lite people spotting. 
 
Innan vi avslutade dagen med den på riktigt godaste glassen jag ätit. Herregud. Tycker förresten att ni ska spana in Mariell's London-guide om ni ska till London, en riktig guldgruva! 
 
 
 
18 kommentarer
Susanna Maria J

Fina bilder :)

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Maria Ekblad

Åh vad mysigt det ser ut! Och gillar nya headern!!

Svar: Åh, tack fina du!!
Jennifer

Malin

Haha läste precis innan detta dina inlägg från Paris förra året, då du också ätit världens godaste glass. :P Resor till europeiska huvudstäder verkar ge utdelning! Men nu måste jag ju veta, vilken var egentligen allra allra bäst? :)

Svar: Haha! Glassen i London slog den i Paris, helt klart!! :)
Jennifer

Diman Dilir

åå va mysigt!

Svar: Supermysigt! :)
Jennifer

Nastasja

Alltså, den där halloumiskapelsen lät som en dröm. Och nu har du spätt på mina Englandscravings så jag spricker!

Svar: Den var verkligen SÅ god!! Och hoppas du svänger förbi Storbritannien snart <3
Jennifer

Mirano

Hashtag avundsjuk!

Svar: Haha, puss!
Jennifer

Daniella 🌙

är så avundsjuk och jag bor ändå här haha :(

Svar: Haha, fina du!!
Jennifer

Frida

Men ååå vad trevligt det ser ut! Och Fatou är så snygg!!!!!

Svar: Åh, men visst är hon?! Håller med till tusen!
Jennifer

Frida

Och just det, håller med Maria ovan: den här headern passar jättebra! Har du märkt att ditt rubriktypsnitt inte funkar med åäö? Eller är det bara i min dator? Hur som helst är din blogg himla snygg.

Svar: Åh, tack tack!! Det värmer! Och hm, det ser ut som det ska för mig, kanske har det något att göra med vilken webbläsare en använder? Ska försöka kolla upp detta!
Jennifer

Isa Bylund

Lunchen <3 eller ja, allt <3

Svar: Åh, puss fina!
Jennifer

mariell.

så fint at du likar guiden, jennifer! håpar london er everything du vil! <3

Svar: Åh, den var verkligen så himla bra!! Tusen tack för fina tips! <3
Jennifer

maja

åå vad jag saknar London när jag ser detta. Finfina London.

Svar: Så sjukt bra stad!!
Jennifer

Astrid

Åh, det ser ud som en rigtig god dag.

Svar: Åh, det var det verkligen! :)
Jennifer

Tess

Vilken härlig dag :-D Och varför känns det som att man typ äter hela tiden när man är i en storstad...haha :-D Så blir det för mig också, att man antingen letar mat eller går runt och småtuggar på nåt.

Svar: Haha, men precis så är det ju! och speciellt i en stad som London som bjuder på så mycket gott! :)
Jennifer

Gry Sol

ååååh, fina bilder! Ska till London snart med min kör! Så pepp!!

Svar: Åh, tusen tack fina!! och vad roligt!! Är lite avundsjuk, haha
Jennifer

Gry Sol

ååååh, fina bilder! Ska till London snart med min kör! Så pepp!!

Ida

Måste skriva det jag alltid tänker när jag läser dina Edinburgh-inlägg: Fatou har jämt så sjukt snygga kläder!! Hälsa henne det! :) För övrigt verkar ni ha haft det väldigt mysigt!

Svar: Åh, men visst har hon?! Så himla välklädd hela tiden :) Ska definitivt hälsa henne det!
Jennifer

Sara

Hej! Vad fin din blogg är!! Drömmer själv om en flytt till London i vinter och då vill jag gärna åka till Edinburgh! Vad kostar en buss biljett? Är det billigare att åka tåg? Snälla he mig tips :) kram

Svar: Bussen går på ungefär £12 och brukar definitivt vara billigare än tåget :) om du är ute i god tid (typ några månader i förväg) kan du dock hitta tågbiljetter från £20 ungefär :)
Jennifer