London day 3.

Den tredje dagen valde jag att skona min stackars rygg från min tunga kamera och tog med mig min lilla som jag köpte inför Malawi-resan i stället (en canon powershot g15), så om bilderna ser lite annorlunda ut (typ mer vidvinkel) så vet ni varför!
 
Hur som helst började vi dagen på the Breakfast Club!
 
DETTA. Vill äta det till frukost varenda dag, och lunch middag kvällsmat också, tack!
 
När vi ätit oss supermätta + vilat av oss paltkoman hyrde vi varsin cykel och begav oss ut på gatorna. Tack och lov var gatorna härikring lite mer cykelvänliga än gårdagens och slapp vara konstant livrädda.
 
Cyklade förbi en massa street art.
 
När vi kom fram till Brick Lane parkerade vi cyklarna och gick i stället. Kikade i vintage och bokaffärer.
 
Vinkade till drottningen i bygghjälm.
 
Och bara gapade över allt detta. 
 
När vi följt Brick Lane ner, och gått lite till, kom vi fram till Towern där vallgraven var full av vallmo.
 
Och så lite turistiga bilder på Tower Bridge.
 
Vi kom fram till Borough Market där vi gick i en halv evighet, provsmakade ostar och godis. Våra plånböcker tillät dock inget mer än provsmak då typ allt var svindyrt, men fint ändå!
 
Vi fortsatte genom smala gränder.
 
Vilade lite på muren vid floden.
 
Och gick gick gick, förbi detta t ex. Mysigt!
 
Samlade krafterna med en flat white på look mum no hands!
 
Och följde floden fram till Big Ben där vi sedan tog tuben tillbaka till vårt hostel för att vila fötterna och för att Fatou skulle kunna be.
 
När kvällningen kom åkte vi dock tillbaka för mat. Målet var Wahaca, men 1 timmes väntetid på bord kändes lite mastigt, så vi begav oss till deras food truck i stället. Vi åt varsin kaktuswrap och alltså, så gott?! Typ som zuccini fast lite knaprigare? 
 
Så beundrade vi London efter skymning, klädd i tindrande ljus och bebodd av handhållande par. Så himla fin dag.
 
20 kommentarer
Lisa

Åååh! så härliga bilder! Känner igen allt så väl, saknar London<3

Anna

Blir kär i London igen bara av att titta på bilderna <3 Och the breakfast club åhhh mums!
Var ligger det här stället? https://cdn3.cdnme.se/2610733/7-3/img_2228min_540efb0f2a6b22812140d111.jpg ser sjukt mysigt ut!

Svar: Åh, det ligger längs med floden, mellan tower bridge och london bridge! :)
Jennifer

Daniella 🌙

åh vill att mitt london ska se ut sådär med ju haha :( jobb förstör allt

Nastasja

Bilen med vallmon i vallgraven är heeelt fantastisk! Ser ut som ni gjorde så mycket bra :D Puss!

Svar: Puss fina!!
Jennifer

.

Nu fick jag världens abstinenslängtan efter London. Jag vill tillbaka dit åh.
Du tar för övrigt några av de härligaste bilderna jag sett, blir alldeles varm inombords!

Svar: Åh, men TACK!! Blir ju så glad!
Jennifer

Beatrice

Men shit! Fattar knappt hur ni hinner så himla mycket!? När jag varit i London har jag iofs mest åkt tunnelbana och sådär, men att gå så långt och överallt? Ja, det kanske är vad jag ska satsa på tills nästa gång helt enkelt!

Svar: Haha, tycker definitivt att du ska ge det ett försök! Jag tycker att det är så mycket lättare att "känna in" en stad om en promenerar sig fram, då trillar en över små guldkorn också som en kanske inte prioriterat i första taget :)
Jennifer

lina

Galet fin gatukonst! Tänk om det kunde se ut sådär på Stockholms väggar!!

Svar: Åh, det hade ju varit helt fantastiskt!
Jennifer

Emilia

åh så fint!!

Johanna Af Apel

Wah så underbara bilder. Åh saknar London nu. De där pannkakorna på Breakfast Club är ju det bästa. <3

elise

alltså den där vallgraven (vallmograven?) SÅ knäppt fin! vill f.ö så sjukt gärna besöka the breakfast club. bara ANTAR att du sett filmen, annars får du göra det omedelbart ju!

Svar: Åh, gör det om du får chansen!! Utan tvekan de godaste pannkakorna jag ätit!
Jennifer

Cornelia

Sjukt fint!

lovisa

alltså jag vill kommentera så mycket, hur fin vallmon är, hur ballt det är att ni cyklar istället för att åka runt, hur kameran är (en recension/minirecension) osv osv men allt jag kan säga är bara: KAKTUSWRAP?! come again? måste ju bara testa om jag kommer över nån i manchester :)

Svar: Haha, det var sååå gott, så det tycker jag absolut att du ska göra!! Kaktus for the win! Och hade faktiskt tänkt komma med en minirecension av kameran också! :)
Jennifer

fgodling.blogg.se

Alltså så jäkla fina och härliga bilder!!! Vill till Londoooon nununu tack.

Svar: Åh, men tack fina!!
Jennifer

Tess

Vill tillbaka dit snart! Känns att jag inte varit där sedan jag fick barn :-)

Johanna

Hej! Hittade nyligen till din blogg och tycker att du verkar ta vara på livet på ett så himla fint sätt. Vallmon i vallgraven är dock inte vallmo utan pappers poppies som finns överallt i London för att man ska minnas första världskriget :)

http://www.express.co.uk/news/world-war-1/509689/Poppies-at-Tower-of-London-marks-World-War-One-centenary

Svar: Jo, såklart! :) men poppy är ju vallmo på svenska! Och tack för fina ord!!
Jennifer

Jenny

Så GRYMT duktig på att fota!! Du får mig att känna att jag faktiskt är med er på resan!

Svar: <3!! Tack fina!
Jennifer

Johanna

Vad pinsamt att det aldrig slagit mig att poppy betyder vallmo medan jag mycket väl vet att poppy seed är vallmo frön. Skyller på att det är fredag efter en lång vecka! Haha. Ha en trevlig helg :)

anna

vad bodde ni på för hostel? tips?

Svar: Vi hittade boende genom accommodationlondon.net! :)
Jennifer

Sandra

Hade redan en sån sjuk London-abstinens och nu maxade den. Sjukt fina bilder!

Ulrika

Åh vad jag fick längtan till London nu!! Och Breakfast Club är ju ett måste då man är där!!!