slut på livskris.

Bilder från en pre-study promenad på Greyfriar's tidigare idag.
 
Denna hösten är verkligen så himla mild, idag värmde solen så mycket att halsduken fick åka ner i väskan trots bar mage och jeansjacka. Det är så lätt att glömma bort att vi redan är inne i slutet på September.
 
Och annars då? Jo, idag bytte jag program. Pluggade ju en single honours degree i psykologi, men sedan i början av sommaren har jag haft en liten psykologikris. Saknade sociologin från det första året alldeles för mycket. Efter att ha sneglat på sociologi-kurserna i flera månader, och sedan livskrisat i ett par veckor bestämde jag mig för att byta. Så från och med idag är jag officiellt en BSc Hons Psychology & Sociology-elev istället. Känns så himla himla bra i magen. Tänker att det är så otroligt viktigt att våga göra det en egentligen vill, livet är ju bara en gång, och det är nu.
 
28 kommentarer
Flora

Wow vad kul, grattis! Heja dig! Megafina bilder också. <3

kaneli

Ja du har så rätt! Har själv funderat mycket på det här med att välja studieinriktning när en är typ 19 och sedan liksom fastna i det utan att inse att intressena egentligen rört sig åt andra håll. Då måste en våga pröva på nya saker istället, och kanske (som i mitt fall) både hitta nya ämnen som intresserar men även tillbaka till det ursprungliga intresset.

Frida

WIIIIII helt rätt att byta! Om fem år (och säkert i morgon också) kommer du high fivea dig själv så hårt.

Nastasja

Åh heja dig!! Gud vad roligt :D Inte för att jag har en susning av vad de olika programgrejerna betyder, men det är så rätt av dig. Får du liksom börja om eller hoppar du på ett program som kommit lika långt som ni kommit i psykologin?

<3!!

Svar: Åh, men tack för pepp!! :D Och eftersom jag bara missat en termin av sociologin (läste ju det de första 3 terminerna) så får jag hoppa in nu i tredje året! Sjukt bra! Puss!
Jennifer

Nastasja

Och lövbilden <3

LIENE

Vackert! Älskar när hösten är mild. Här är det dock ganska kallt nu men jag ska njuta av ändå.

Annelie Komorowska

Alltså du är ju så bra, heja dig! <3

elise

så himla rätt! jobbigast är ju att komma fram till vad en faktiskt vill. när man sen vet det blir det kanske något lättare. jag känner att jag fortfarande knappt vet, och då har jag jobbat som sjuksköterska i snart 4 år.

Emma

Jag gjorde en liknande sak förra hösten, jag bytte gymnasieinriktning! En ska verkligen gå efter magkänslan, den har oftast rätt. Nu trivs jag som fisken i vattnet på min språkinriktning! Jag ska faktiskt till Edinburgh på söndag med min klass! Jag har sett fram emot den resan så himla länge!

Kramis

Emma

Jag gjorde en liknande sak förra hösten, jag bytte gymnasieinriktning! En ska verkligen gå efter magkänslan, den har oftast rätt. Nu trivs jag som fisken i vattnet på min språkinriktning! Jag ska faktiskt till Edinburgh på söndag med min klass! Jag har sett fram emot den resan så himla länge!

Kramis

Emma

Jag gjorde en liknande sak förra hösten, jag bytte gymnasieinriktning! En ska verkligen gå efter magkänslan, den har oftast rätt. Nu trivs jag som fisken i vattnet på min språkinriktning! Jag ska faktiskt till Edinburgh på söndag med min klass! Jag har sett fram emot den resan så himla länge!

Kramis

Caja

Grattis till beslutet :)

Diman Dilir

så fina bilder!

Jenny

Tror så himla mycket på dig vännen, detta kommer bli hur bra som helst! Och du! Bild 2 är fantastiskt fin!

Ebba Molin

åh så bra gjort, magkänslan är så viktigt! peppande ord... och så fin september visar sig på dina bilder! kram

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Starkt gjort, Jennifer! Det kan inte varit lätt, men du resonerar helt rätt och hade du inte följt magkänslan hade du ångrat dig senare. Heja!
Plus.. Bilden med höstlöven fick mig att stanna upp i flertalet sekunder. Wow.

Elin

Så himla kul Jennifer! Jag har precis haft mina första sociologiföreläsningar och det känns redan som om jag kommer att göra en joint honours i slutändan, ett så sjukt intressant ämne!
Kram

Victoria

åh, vad roligt. grattis till programbytet! tycker det är en så himla modig sak att göra, att våga erkänna för sig själv liksom. själv bytte jag förra året från kravplanen: jurist i Sverige till drömplanen: journalist i USA, och det är typ det bästa som hänt mig.

Victoria

åh, vad roligt. grattis till programbytet! tycker det är en så himla modig sak att göra, att våga erkänna för sig själv liksom. själv bytte jag förra året från kravplanen: jurist i Sverige till drömplanen: journalist i USA, och det är typ det bästa som hänt mig.

Malin Aurora

Heja dig, det blir säkert jättebra!

Michelle

Superbra att du följde magkänslan! Jag själv bytte teknikinriktning mitt i terminen förra året och har aldrig ångrat det eller blickat tillbaka sedan dess. Hela skolpeppen bara väcktes till liv igen haha. Heja, heja!

Ida

Modigt att du vågade följa magkänslan och byta sådär mitt i allt! Tror det kommer bli himla bra!

Pyret.

Hösten är nog verkligen den finaste årstiden, är så lycklig över att den äntligen traskat hit.

jessica sofie

heja heja! SÅ viktigt att följa sitt hjärta.. för som du säger, vi lever ju nu.

Vicky

alltså GOOD FOR YOU. : ) postade PRECIS en text om just det, att våga göra saker fast man kanske inte vågar egentligen. bara göra det, och om det inte är najs kan man alltid ändra sig. <333

Emma

Hej nu skriver jag igen! Men jag har en liten fundering kring hur man ska klä sig i Edinburgh, ska ju vara där nästa vecka. Går det bra med kjol och långkjol? Haha, jag har så svårt veta hur jag ska klä mig..

KRAM

Sandra Leone

Du har så himla rätt!

Sofia

Men så skoj. Har snart en examen i sociologi men bestämde i alla hast att flytta hem igen och plugga teologi. Lycka till!