sunday morning.

Idag ställde jag klockan på alldeles-för-tidigt-för-en-söndags-morgon för att möta soluppgången på Arthur's Seat. Gnuggade sömnen ur ögonen och lyckades slita mig från min varma säng. 
 
Gatorna var tysta och lyktorna tända.
 
Termometern visade på nio grader och jag svepte halsduken tätare omkring mig.
 
Gräset var fortfarande täckt av små daggpärlor som glimtade i det svaga morgonljuset.
 
Följde stigen uppför den lilla kullen.
 
Och möttes av detta när jag kikade över toppen. Tappade andan.
 
Slog mig ner och lyssnade på Matt Corby (alltså, om ni inte hört måste ni genast lyssna, killen har en helt fantastisk röst!) samtidigt som solen steg på himlen. Magi.
 
Gick vidare, förbi buskar vars grenar dignade av septemberbär.
 
Himlen gick från blådisig till glassfärgad.
 
Och träden var klädda i höstskrud.
 
Vände hemåt igen. 
 
Där nere, där bor jag.
 
När jag kom hem drack jag kryddigt chaité för att värma mina stelfrusna fingrar och åt frukost tillsammans med mitt lilla kollektiv. Rasade i säng igen och sov i ett par timmar trots att plugget väntar. Testar det här med att sova ordentligt för en gångs skull, tror det kan vara en bra grej.
 
39 kommentarer
Nastasja

Blir fasen tårögd av hur fint det är där du är. Du är så duktig på att fånga precis allt.
P.S
Bra tanke om sömnen. Puss

Svar: <3 <3 <3 puss!!
Jennifer

Sandra

Helt sinnes vad fint.

Svar: Åh, ja!! Kunde knappt tro mina ögon
Jennifer

Charlotta

Alltså gud vilken längtan jag får! :( speciellt på bild 11 när man får se ut över East Lothian och kan skymta Cockenzie power station och trots att den är ful så känns det ändå bra för den representerar platsen där jag fick bo under ett år och platsen där jag träffade alla vackra människor och platsen där min bästaste bästis fortfarande bor och jag saknar henne exakt varje sekund. Och jag saknar Edinburgh och jag kommer inte kunna åka tillbaka förens efter jul. Och det är så himla sorgligt.

Svar: Åh, förstår verkligen!! Skickar kramar över internet <3
Jennifer

Pernille

Altså, åh! Så utrolig vakkert. Jeg har enda ikke vært på Arthur's seat, jeg må virkelig ta meg sammen og dra!

Svar: åh, det tycker jag absolut att du ska göra!! världens bästa plats!
Jennifer

lovisa

första solnedgångsbilden är verkligen drömsk. solen är typ randig?! superbt fotat! och tack för musiktipset, testlyssnar direkt. :-*

Svar: Åh, men pusstack!! Och ja, det var molnstråk framför solen som gjorde den randig!
Jennifer

Anna Holm

Åh, fy vad härligt och fint :)

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Elin

alltså...så fantastiskt.

Elin

alltså...så fantastiskt.

Elin

alltså...så fantastiskt.
Matt Corby är ju fantastisk, en annan bra musiker är James Bay. Du måste lyssna!

Svar: Åh, det ska jag absolut göra!! Tack för tips!
Jennifer

Elin

alltså...så fantastiskt.
Matt Corby är ju fantastisk, en annan bra musiker är James Bay. Du måste lyssna!

Ulrika

Sååå vackra höstbilder!!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Jenny

Dina foton blir bara finare och finare!! Du är så enormt duktig!!

Svar: <3!!!
Jennifer

Johanna

Åh, så fina bilder!

Svar: Åh, tack fina!!
Jennifer

Elin

Otroligt vackert, och så fantastiska bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Malin Aurora

Åh magiskt<3

Svar: Åh, tack snälla du!!
Jennifer

Cornelia

Hemskt fina bilder!

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Michelle

Döööööör, så vackert. Du bor på en sån underbar plats!

Svar: Åh, men tack fina du!!
Jennifer

Caja

Åh så fina bilder, älskar verkligen höstiga bilder, speciellt när de ser så drömskt magiska ut.

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Frida

Bedrift att du tog dig upp! Och ja, Matt Corby... mmmmmmmmmmmmmm.... en vacker dag ska jag slita av honom kläderna medan han sjunger. :)))

Svar: Haha, jaa!! fattar verkligen grejen!
Jennifer

Kristine

For en utrolig fin høstmorgen! Det ser ut som om det var veldig verdt å ta turen opp! :)

Maria

Åh så vackert! Jättefint fångat på bild. :)

Svar: Åh, tack fina!!
Jennifer

milina.blogg.se

Mysiga bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Mimmi

Hjälp, vad vackert! Du tar så otroligt fina bilder :)

Svar: Tack snälla, det gör mig så glad!!
Jennifer

Emelie

Fantastiskt vacker. Vilket magiskt ögonblick du fångat. älskar Älskar ÄLSKAR bilden på höstträdet, floden (?) och den svarta fågeln. Fenomenalt.

Och du. Matt Corby är helt fantastisk.

Svar: Åh, men puss!! <3 Och ja, verkligen så jäkla bra!
Jennifer

Flora

heeelt sagolikt ju. wow.

Svar: Åh, men tack fina!!
Jennifer

fridanygard.blo.gg

Håller med samtliga ovan mig: Magiskt!
Och om det inte var det innan så fixar Matt Corby det där lilla sista trolleriet! Kram!

May-Lene i Edinburgh

Åh, så utrolig vakkert. Det gjør vondt å vite at jeg gikk glipp av det! Et sted nede i byen der lå jeg og sov da du tok disse nydelige bildene :)

Emelie - Lever drömmen i Paris!

tack för att du delar med dig till oss, för gudars, så magiskt. Internet är allt fantastiskt.

Vicky

alltså mother nature, you fucking genius.

kaneli

Så megafint bara!

rebecca

åh, alltså så vackert.

Saga

Föreställde mig Matt Corby's musik där uppe, aahh va perfekt.

Emilia

så himla vackert!

Isa Bylund

okej. Till och med jag, som är icke naturmänniska och icke frilufts-hurtig, tyckte det där var magiskt vackert. Och din säng sen då, hur mysig!? <3

Emma

Så vackert, harmoniskt och fridfullt.

Pyret.

Åh så hemskt fint spenderad söndagsmorgon.

Astrid

Åh, sikke en magisk morgen. Du fanger den perfekt.

Johanna Af Apel

Herregud så sagolikt. Alltså nästan så att det inte kan vara på riktigt. <3

Amanda

Så utrolig fantastisk fint! <3