tillbaka.

 
Äter frukost i sängen varje dag, på nytvättade lakan, under det varma täcket. Dagarna är långsamma men trevliga, bildredigering blandas med förberedande läsning av kurslitteratur och youtubemaraton. En eftermiddag försöker vi fånga sommarens sista strålar, ligger på det gröna gräset och blundar mot solen, diskuterar politik, psykologi och vilket som är det bästa sättet att dricka kaffe på. Om allt vi vill göra och åstadkomma, om framtiden. Försöker organisera upp kaoset bestående av planer, drömmar och ambitioner. Jag tar långa promenader och andas in Edinburgh, besöker alla favoritplatser, det känns som att återförenas med en gammal vän. Försöker se solnedgången, misslyckas brutalt, men eldsprutande säckpipor och dimmiga gatlyktor är minst lika bra, om inte bättre. Och när kvällen kommer kryper vi ner i den mjuka soffan, under varsin filt och tittar på två avsnitt av Orange is the New Black, innan vi säger god natt och sov gott. En välbehövlig paus innan skolan, allvaret, livet, verkligheten, börjar igen på måndag. 
 
 
 
16 kommentarer
Beatrice

Du skriver så fint! Älskar verkligen det här. Och bilderna - amazing som vanligt!

Svar: Åh, men puss fina!
Jennifer

Maria Ekblad

Åh så mysiga bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Stormen

Jag försöker äta frukost i sängen. Men jag hamnar alltid vid skrivbordet istället. Läsandes någonting jag borde läst för länge sen inför seminariet, eller skrivandes någonting jag kommer att ångra efteråt. Så dumt. Ska försöka sätta mig och faktiskt Bara äta. frukost. i. sängen. imorgon.

Svar: Åh, gör det. Det är min bästa stund på dygnet, att bara få sitta och äta frukost i en fluffig säng. Så mysigt.
Jennifer

Nastasja

Älskar att du är tillbaka i Edinburgh, så jag kan försvinna bort när jag läser om ditt liv där. <3!

Svar: <3!!! Puss!
Jennifer

Erika

Säker på att skolan drar igång på måndag för dig? Min är nämligen stängd pga holiday. Värt att dubbelkolla kanske, haha. Lycka till!

Svar: Haha, japp, skola trots bank holiday :)
Jennifer

Isa Bylund

åh, you are back! Så fin stad <3

Svar: bästa staden!! <3
Jennifer

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Du beskriver det så otroligt gripande och lättförståeligt. Riktigt vackert. Och bilderna gör verkligen sitt!

Svar: Åh, men puss fina du!!
Jennifer

lovisa

två nya avsnitt av OITNB? va? VAR?!

Svar: Åh, nej, inte nya tyvärr.. Vi ligger bara lite efter med andra säsongen..
Jennifer

Klara

Åh, Edinburgh. Måste åka dit snart. Vad brukar du titta på på Youtube? Har själv utvecklat ett beroende...

Anne

Hei! Først vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din! Du skriver de beste innlegene som alltids enten gir meg en skikkelig godfølelse i kroppen (som det innlegget her) eller gjør meg skikkelig engasjert (som innlegene dine om feminisme).

Jeg skal til edinburgh om et par uker og ville i den forbindelse lese guiden din igjen, nå kan jeg jo virkelig få nytte av den. Den virket utrolg bra, men jeg har litt problemer med å finne tilbake til den. Kanskje du kunne laget en link til den? :)

Klem, ivrig leser!

Svar: Åh, vad fin du är!! Tusen tack!! Här har du guiden: http://jenniferstroud.blogg.se/2014/august/den-stora-edinburgh-guiden-2.html Hoppas du får en fin resa! :) Kram
Jennifer

Marie

Hej!! Så fin blogg. Gillar hur du skriver. Jag har lite frågor om dina studier:)
När är du född och hur länge har du pluggat på edinburgh? Trivs du på skolan, är det väldigt stressigt med plugg? Är det personlig eller opersonlig undervisning? Är det en stad som är lätt att skaffa vänner i? Vad vill du bli när du blir stor?
Kramar

Diman Dilir

mysiga bilder:)

Svar: Tusen tack! :)
Jennifer

Maria

Åh, gleder meg veldig til å lese mer av deg utover høsten - bloggen din er en av dem jeg vender tilbake til om og om igjen :) Lillesøsteren min lurer stadig på om hun skal dra på utveksling til Edinburgh, og hver gang hun begynner å tvile ber jeg henne klikke seg inn her!

Svar: Åh, men tack för fina ord!! Det värmer verkligen!
Jennifer

Maria

Åh, gleder meg veldig til å lese mer av deg utover høsten - bloggen din er en av dem jeg vender tilbake til om og om igjen :) Lillesøsteren min lurer stadig på om hun skal dra på utveksling til Edinburgh, og hver gang hun begynner å tvile ber jeg henne klikke seg inn her!

Mimmi

Gud så fint. Edinburgh är ju magiskt, och du är grym på att fotografera! Själv har jag just flyttat till Glasgow for att plugga på universitet! Hittills tycker jag att Glasgow är jättemysigt, om än ganska så annorlunda från Edinburgh.

Svar: Åh, tack fina!! Och vad spännande med plugg i Glasgow, har faktiskt aldrig varit där.. ska definitivt bli ändring på det! :)
Jennifer

Evelina

Åå, skulle inte du kunna skriva ett in depth inlägg om hur man skulle kunna gå tillväga om man vill studera i Edinburgh? Är så himla intresserad av att göra något liknande men var verkligen ingen aning vart jag ska börja för att genomföra det. Kraam!

Svar: Har skrivit ett inlägg här: http://jenniferstroud.blogg.se/2012/september/hur-jag-gjorde-for-att-hamna-har.html men kanske är dags för en liten återpublicering :) tusen lycka till!!
Jennifer