tomheten.

Jag finner inga ord till att beskriva hur riktigt jävla rädd och besviken gårdagens valresultat gör mig. Fy fasen alltså. En ström av bittra tårar rann nerför mina kinder igår. I den rosaskimrande kokongen av feministisk trygghet jag stängt in mig i under de senaste månaderna, så blev jag totalt lamslagen av hur många som väljer att rösta på ett rasistiskt parti. Men nu, nu är det dags att hämta krafter och ladda om inför nästa val. För jag vägrar att tro på att 13% av Sveriges befolkning är rasister, det handlar snarare om okunskap och missnöje. Så låt oss fortsätta sprida kunskapen om feminism och antirasism, låt oss fortsätta upplysa om att en annan väg är möjlig. Tack, alla ni som orkar kämpa. Tillsammans gör vi skillnad. 
 
 
17 kommentarer
elise

fyfan, sverige!!

Maria

Tror också det beror
På current events såsom
Isis. Sista var ju en brittisk aid worker som blev mördad. Men det är himla tråkigt. Hoppas inte heller sverige är rasistiskt.

Anonym

Alltså jag måste fråga, jag röstade på feministiskt initiativ till riksdagen. Men jag tror att jag stavade fel på initiativ, tror du att min röst räknades ändå?

Påfågeln

Det skar i hjärtat när den där 13% markören dök upp igår under valvakan. Fyfan, jag förstår det bara inte. Men du har alldeles rätt, vi måste fortsätta kämpa för att sprida kunskap om feminism och antirasism. Jag bara vägrar tro på att så många i Sverige skulle vara rasister. Jag vägrar! Tillsammans är vi starka och tillsammans ska vi krossa rasismen <3

Måste dessutom passa på att berömma din helt underbara blogg. Kikar in här så fort du uppdaterar, men är oftast ganska dålig på att kommentera. Din blogg är himla fin och bra, precis som du! Kram <3

Mirano

Jag tänker fan inte sluta kämpa förrän jag tar mitt sista andetag!

Nastasja

<3

Moa

Jag håller helt och hållet med dig Jennifer! <3

Än har jag inte gett upp hoppet. Vi må ha gått med förlust men en får inte glömma alla de framsteg som vi har gjort, även om det kan vara lätt att glömma när allt verkar mörkt och dystert. Men vi har fått det svenska folket att öppna upp sina ögon och att välkomna feminismen mer och mer. Nu har vi ytterligare fyra år på oss att kämpa mot ett bättre och jämställt Sverige, och det kommer vi att fixa galant! Det finns inte ens chans att vi inte hamnar i riksdagen nästa val! Tillsammans kan vi klara allt! Jag hejar på oss! <3

Kram

freja

<3
och ladda om för idag, imorgon, nästa vecka och alla månader och år. kärleken ska vinna, ingenting annat går.

jessica sofie

vi kämpar vidare! :)

Isa Bylund

Jag tror verkligen inte 13% är rasister. Så kan det väl ändå inte vara? :O Jag tror liksom du att det är okunskap och faktiskt så att folk inte förstår att deras röst faktiskt räknas för hur vi ska STYRA Sverige. Inte nått jäkla skolval i högstadiet.

Vicky

ja. var så himla ledsen och rädd igår också. alltså men politiker i resterande sju partier är SÅ rädda att ens ta ordet "flyktingpolitik" eller "invandring" i sin mun för att bli stämplade som rasister, tappa röster och därmed sitt jobb och sin höga inkomst. alltså vi MÅSTE prata om integration för att göra det bättre för alla. ingen pratar om det på ett vettigt sätt och då står landet bara och stampar på samma ställe i de frågorna ..... och folk missnöjesröstar. så jävla ledsamt. men kampen fortsätter.

thevelvetpond.blogg.se

Jag tror på feministerna och alla som kämpar mot rasismen och det MÅSTE helt enkelt bli bättre i framtiden, det bara måste.

Beatrice

Jag sätter mitt sista hopp till de röster som ännu inte är räknade! Utlandsröster och förtidsröster, och hoppas, hoppas, hoppas på ändrat resultat!

Tess

Jag kör mantrat: 87%, 87%, 87%. Så många röstade INTE på SD.

lovisa

Och att folk inte tänker att det är SDs politiker som ska styra Sverige.. majoriteten av dem är rastiska även om de som röstar på SD inte behöver vara det :(

Niklas

Jag röstade på SD. Är det otänkbart att jag är både humanist och fullt införstådd med vad jag röstade på? Kommer ni att lyckas locka över väljare genom att kalla dem rasister och okunniga? Varför lyckades er högljudda lilla sekt bara övertyga 3 % av väljarna, om er politik är baserad på kunskap? Många frågor, men jag kan förhoppningsvis få svar på någon i alla fall.

Linnéa

Jag instämmer. Jag är mållös över detta valresultat. Jag grät från söndagkvällen fram måndagseftermiddagen då jag tog mig iväg till uni. Jag. Kunde. Inte. Fatta. Men sen tog jag mig samman med lite pepp från en fin basgrupp, och tänkte att nu får jag bara kämpa lite mer. Kämpa lite hårdare för alla människors lika rättigheter och för vår fantastiska miljö. Liksom, det slutar inte så här. Aldrig. Kärleken vinner alltid i slutet.