ögonblick från påskhelgen.

Jag spenderade hela fredagen på bilbioteket, skrev skrev skrev, läste, skrev om, och skrev lite till. Här jobbar jag med en uppsats med frågan "What are the prospects for the discipline of psychology over the next 100 years?" och för diskussionen att psykologiforskningen måste ändras drastiskt för att ens överleva. Har visst råkat bli värvad i team sociologi i stället, oops.
 
På kvällen fick jag besök av en finperson som så fort han kom innanför dörren överraskade med att knyta på mig en ögonbindel och trycka in tame impalas nya i mina öron, så att jag varken skulle se eller höra när han gömde påskgodis med tillhörande ledtrådar i lägenheten. Så himla gulligt (and yes, Otto, very powerful and masculine too).
 
Lördagsmorgon och jag vaknar intrasslad i ett par armar med varma andetag i nacken. Vi drack kaffe på trappan innan vi sa hejdå för att plugga på varsitt håll. Jag fixade klart det sista på uppsatsen och unnade mig själv att ge det lite extra tid, tycker så mycket om att sitta och pilla hit och dit, formulera om en mening flera gånger och testa nya ord, tills det känns alldeles rätt. När jag gick ut i solen för att köpa mjölk till kaffet och hittade jag dessa små, fluffiga.
 
Så fortsatte jag att plugga hela dagen lång, och när solen gick ner var himlen alldeles gyllene.
 
Söndag och solen sken som aldrig förr. Jag gick på morgonpromenad som visst råkade ta två timmar, men äh, hjärnan behöver ju luft. Och sol. Väldigt viktigt.
 
 
 
Bort till kanalen där båtarna speglade sig i vattnet.
 
Och förbi knoppande träd. 
 
Resten av dagen spenderades inomhus tillsammans med mitt research proposal. Utanför var det hela NITTON HIMLA GRADER. Satte verkligen min självdisciplin på prov. Men jag hade vidöppet fönster, och då var det ju nästan som att sitta utomhus. Nästan.
 
 
 
Idag var det precis lika fint väder (alltså, Skottland, vad händer?!) så jag och Fatou bestämde oss för att lunchpausa på stranden i stället för i matsalen. Bästa beslutet någonsin. Vi satt där i nästan två timmar, låtsades att uni inte fanns, och ville aldrig åka därifrån. När jag kom hem och kollade mig i spegeln kunde jag räkna till sju nya fräknar på kinden. Så fint.
 
18 kommentarer
Ebba

så härligt med lite sol o värme!!

Daniella 🌙

men vad hemlighetsfull man kan vara då <3<3

Elin

Så himla fint du verkar ha det, fattar inte att du kan plugga så mycket, har varit så himla lat den här påsken. Och skottland just nu alltså, vill bara springa runt och vårskrika <3

ISA

Men avund på både er temp OCH att få vakna intrasslad i armar tillhörande en fin person!! <3

Johanna

Känner igen det där med att öppna fönstret på vid gavel medan jag tittat trånande ut på solskenet och de första små ljusgröna bladen. Sju veckor kvar för min del!

lovisa

åh jennifer, tänkte på dig och ditt sparsamma uppdaterande här på bloggen den senaste tiden. kom på mig själv att sakna det, men sedan liksom rätta mig själv och inse VARFÖR inläggen lyste med sin frånvaro. du verkar ha fullt upp med att vara intrasslad i någon fin person att dricka kaffe med på trappen. OCH SÅNT SKA MAN PRIORITERA!! puss och pepp!!!

Vicky

<3

lisa

<3

Ebba Molin

Åh blir så glad av detta inlägg.... värmer hjärtat!

Anna María

Så mycket fint i ett inlägg. Värme inne och ute <3

Emelie - Lever drömmen i Paris!

påsk, kärlek, godis, värme och vänskap. nu har du det allt bra, va!! (grattis på allt det fina i ditt liv!)

Nastasja

Det här inlägget är så jäkla härligt alltså. Överraskningsgodis är bäst!

Robex Lundgren

finna bilder

Embla

omg vårpeppen i dessa bilder, så fint.

kaneli

Låter som om din påskhelg varit underbar!!

Eira Jenssen

Hej! Jag har letat lite i din Q&A efter information om hur det gick till när du sökte till universitet i Skottland men jag gissar att du också gjort hela inlägg med tips - vet t.ex. att du publicerat ditt Personal Statement här men inte var jag kan hitta det. Vore så så snällt om du bara ville länka till de inläggen! Tack!!

Svar: Hej hej hej! Förlåt för lite sent svar, men oh well, bättre sent än aldrig?? Här kommer lite länkar! Här hittar du ett inlägg om hur hela ansökningsprocessen funkar: http://jenniferstroud.blogg.se/2012/september/hur-jag-gjorde-for-att-hamna-har.html
Och här finns lite mer svar på frågor som jag fått: http://jenniferstroud.blogg.se/2012/november/svar-pa-fragor-del-1-skottland-och-skola.html

Längst ner i det här inlägget hittad du länken till mitt personal statement: http://jenniferstroud.blogg.se/2014/november/svar-pa-kommentarer-2.html

Hoppas det hjälper lite! Annars är det bara att maila mig på [email protected] om du har fler frågor! :)
Jennifer

Mina

Hej, jag undrade om man måste gå IB för att kunna plugga i Skottland? Jag skulle mer än gärna gå IB men jag har gått ett år på naturlinjen så det är försent. Tycker du att det är nödvändigt att gå IB och hur är svårighetsgraden på engelskan där borta? Jag kan rätt så bra engelska men jag vet inte vad jag borde förvänta mig haha :)

Annabella

Duuu snyggo, har du snapchat haha?? Du känns som en kul snappare!!! PUSS