radiotystnad.

 
Hej vänner! Förlåt för att jag är världens sämsta bloggare just nu. Turligt nog innebär det att jag är en mycket bättre student i stället, då jag spenderar merparten av min vakna tid till att färdigställa en presentation som jag har imorgon. Fy tusan vad jag inte gillar att prata inför folk, men jag har övat massor så förhoppningsvis går det bra ändå.
 
Men trots att jag har pluggat järnet sedan sist har jag ändå upplevt lite vardagsmagi, som jag i äkta bloggmanér sammanställt i en liten lista:
♦ en skype-fika när vi pratar om allt som känns lite extra just nu, och havet som skiljer oss åt krymper för ett tag.
♦ vi lagar middag tillsammans efter en helg isär, äter i den nersuttna soffan framför en dokumentär, och allt är som det ska vara igen.
♦ långsamma promenader i bländande värmande brännande solsken.
♦ krokusen blommar och doften av vått gräs fyller varje andetag.
♦ att lära känna en ny person, lite i taget, och varje ny vetskap känns som en ledtråd i en skattjakt.
♦ söndagsfrukost på ett favoritfik.
♦ att boka en flygbiljett till syster. Fastän jag inte borde, och fastän jag egentligen inte har tid, men saknaden som kliat under huden de senaste månaderna blev till slut outhärdlig. Snart får vi fuldansa och låtsasprata, fotografera och googla hundar tillsammans igen. Sånt som vi gör bäst.
 
Hoppas ni har det fint och att våren börjat spira hos er också. Vi hörs imorgon igen när jag är färdig-presenterad och klar! 
 
7 kommentarer
Ann

Åh vad spännande, stort lycka till! :)

Emelie Blad

Lycka till! Kan redan ana lättnaden när det är över. Och en systerresa, åh, så angenämt! I Trondheim, va? Trivs hon bra? Jag saknar också min syster, så...

Kristine

Det skal ikke så mye til for å skape litt hverdagsmagi! Og flybillett til Trondheim (hvis det er hit du skal) høres slett ikke ut som en dum investering ;)

elise

usch ja, såå jobbigt att prata inför folk :/ :/ men det kommer såklart gå lysande! och om det inte gör det så är det inte hela världen eller hur?

Ebba Molin

åh så härligt! jag får också en massa massa nervöst fjärilspirr i magen när jag ska prata inför andra... men övning ger färdighet antar jag! man får inte glömma att klappa sig på axeln efteråt! kram

Vicky

så mysigt och spännande det låter. har också bokat en jätteresa som jag varken har tid, pengar (och kanske mod .. ?) till att göra, men magpirr och reselängtan tar över allt. <3

Svar: Åh, men åh!! Vart bär det av om en får vara lite frågvis?? Blir ju nyfiken här borta! Puss!
Jennifer

ISA

du är sååå förlåten. Blir ju extra glad när du updatar då :D

Svar: <3!!!
Jennifer