Märkte nu: Den är inte collaborative, eller vad de kallar det! Kan inte lägga till något :(
Cassy O' - George Ezra
Hold back the river - James Bay
Dirty paws - Of monsters and men
Ariana Grade ft The Weeknd- Love me harder
Selena Gomez- The heart wants what it wants
:)
Matrimony - Giant
Urban Cone - Sadness disease
Jesse Woods - Gold in the air
Matrimony - Giant
Urban Cone - Sadness disease
Jesse Woods - Gold in the air
Robbers - The 1975
världens bästa låt.
ÅH kul!!!!!!
Silvana Imam feat Marlene - För evigt
Tegan and Sara - Closer
Crystal Castles - Pap smear
Beatrice Eli - Trust issues
Beatrice Eli - Party in my pants
Tami Tamaki - I never loved this hard this fast before
MØ feat Elliphant - One more
Ah, men dum, det läste jag ju, och sen glömde jag det direkt!? Dessa då:
Kattliv - Joy
Fatta (Radio Edit) - Cleo, Kristin Amparo & Syster Sol
Överlever Allt - Linda Pira
Party in my Pants - Beatrice Eli
Girls - Beatrice Eli
ÄR SÅ PEPPAD PÅ DETTA!
Det ser ut att bli en spännande blandning det här. Jag bidrar med:
God only knows - She & Him
Heartbreakfree - Ji Nilsson
Vintersaga - Amanda Bergman
Eden - Hozier :D
Peggy Sue – Idle
Donatella av Lady Gaga för den är peppig och cool och sarkastisk och smart, precis som kvinnan själv är alltså.
älskar låten Ripple Water Shine med Pianos Become The Teeth!!
Kul!! Just nu besatt av:
Bob Dylan - DOn't think twice, it's all right
Amy WInehouse - Cupid SAMT Will you still love me tomorrow
Ha det fint, du är fantastisk!
Hole in you - Jennie Abrahamson
Lycklig död - Faråker
Aifos - Winhill/Losehill
Hurt - Mike Dignam
Sedated - Hozier
Så kul!!
Breezeblocks - alt-J
Left Hand Free - alt-J
Anna Sun - Walk the Moon
Trojans - Atlas Genius
Salt - Bad Suns
Big Bad World - Kodaline
elastic heart - sia
ålen - amason
goodbye song - edda magnason
Roligt!
Då får du
Lead me on - The Louis Lester band
Carry many small things - Mina Tindle
Stockholm heartbreak - Jörgen Thorsson
Kram!
Matthew and the Atlas - Everything That Dies
Matthew and the Atlas - I Followed Fires
Sia - Big Girls Don't Cry
Sia - Eye of the Needle
Mando Diao - Love Last Forever
George Ezra - Budapest
Så får det bli ^^
Har blivit sjukt dålig på att kolla upp nya grejer på sistone men två låtar jag lyssnar lite för mycket på för tillfället:
Lana del Ray - Brooklyn baby (hon är så jäkla dreamy!)
Bran Van 3000 - Drinking in L.A.
Silvana imam - för alltid
Silvana imam - i min zon
Lorentz och sakarias -nike
Lorentz och sakarias - all good
Jealous - Labrinth
Kelly - Amason
Behöver den här spellistan, har inget nytt och kul i mina!
take me to church - hozier.
wilderness - nick jonas.
the hanging tree - jennifer lawrence
Say Lou Lou - Julian
Tiptoe- imagine dragons
Kygo - firestone
Så kul :)!
O Adonai - Arvo Pärt (Paul Hillier, Theatre of Voices)
Åh vilken fin idé!!!! Vadsomhelst av fantastiska Amanda Palmer är alltid ett fint tillskott i vilket sammanhang som helst tycker jag. Exempel:
- Bad Wine and Lemon Cake - Amanda Palmer feat. The Jane Austen Argument
- Melody Dean - Amanda Palmer and the Grand Theft Orchestra
- In My Mind - Amanda Palmer
Så underbar idé! Här är fyra låtar jag älskar just nu:
Rivers In Your Mouth - Ben Howard
Genius - Tikkle Me
Lost On Me - Peace
Grizzly Bear - Angus & Julia Stone
Vit päls - Livet är underbart
Jens Lekman - Another sweet summers night on Hammer Hill
CocoRosie - Werewolf
puss du är bäst
Vad spännande! Jag lyssnar på vintermusik förtillfället...här är mina favoriter:
Andrew Bird-Pulaski at night
The Concretes-Back for good
Wolfmother-Wuthering heights
<3
All I Know - Washed Out
Knee Socks - Arctic Monkeys
You - The 1975
Sights - London Grammar
Åh vilken fin tanke!
House Of Gold - Twenty One Pilotes
Angel Of Small Death & The Codeine Scene - Hozier
Taro - alt-J
Cecilia And The Satellite - Andrew McMahon In The Wilderness
This head i hold - Electric Guest
Matilda - alt-J
Några av mina favoritlåtar just nu! <3
Superbra idé!
+ Francois Couperin: Les Barricades Mystérieuses (Det är skrivet för cembalo, men jag tycker att det är finare för piano, så gärna den här versionen där Rébecca Jablonski spelar:
http://open.spotify.com/track/4XPUoqMc8MKowDY0fQWKyG)
+ Ellie Goulding: Dead in the Water
+ St Lucia: Elevate
Åh älskar bland band <3 Dom här två låtarna får jag inte nog av just nu:
Trust Issues- Beatrice Eli
Velodrom- Amason
Twin atlantic är ett band från Glasgow som är värda en chans!
Brothers And Sisters- Twin Atlantic
James Bay - If You Ever Want To Be In Love
Sam Smith - Like I Can
Sleeping At Last - The Safety Dance (cover)
Sheppard - Geronimo (kan ju behövas en upptempo-låt också)
Rolig idé! Här är mina earworms (fast på ett bra sätt då) bidrag :)
Min favorit för tillfället är låten Inis Mona av folkmetal bandet Eluveitie, men vet inte hur bra den passa med resten av musiken på listan. Annars så är den norska black metal skivan Svartedike jättebra!
ÅÅ grymt! Blir så himla glad!
The Middle East- Blood
Johnny Flynn- In April
Seinabo Sey- You
Shattered & Hollow - First Aid Kit
Heja vad bra. Lyssnade precis på Shut Up and Dance - Walk the moon så den är ett av mina bidrag. Andra är: The Balcony- The rumor said fire, Welcome Home, son- Radical Face, Samurai boy- Tove Styrke
Nick Cave and the Bad Seeds - O Children
Hozier - Take Me To Church
Don Quite - Blood Music
Skickar länken också för den är svår att hitta på spotify av någon anledning.
http://open.spotify.com/track/4FAJucuH8kmIHEY8xYDAQK
Big In Japan - Ane Brun
Valinge Träsk - Brothers Of End
In the dark- Cathedrals
Vanessa- Grimes
Retrograde- James Blake
Bad things - Snoh Aalegra, Common
Fall at your feet - Saint Raymond
Ghosts - Saint Raymond
Ed Sheeran - Drunk
<33333333333333333333333
lorentz - mimosa
tomas barford - busy baby
bastille - of the night
selebrities - everywhere (fleetwood mac cover!!)
annars tycker jag man kan gå in på min musikblogg och ba' kika igenom typ fyra år av asbra musiksmak ;) ;)
http://shop.cascine.us/product/yumi-zouma-ep-ii-10
Sing for the Wind - Roo Panes
Intro - The XX
Elegy for dunkirk - Atonement Soundtrack
Åh så fin grej!
Min nuvarande favoritlåt heter Photos Souvenirs av Christine and the Queens
vita bergens klockor - little jinder
the hanging tree - james newton howard
Vilken bra idé!
De här dansar jag runt till just nu: Ask - The Smiths
Och här är ett band som förtjänar en massa uppmärksamhet: Where is the line - The Majority Says
kram <3
spotify:track:2UQCh08MGQRCPcreOd7GVX
spotify:track:6UYjiI1bXwnNetlYeTrelf
http://open.spotify.com/track/6UYjiI1bXwnNetlYeTrelf
http://open.spotify.com/track/2UQCh08MGQRCPcreOd7GVX
två som går om och om igen hos mig. Isländska är fantastiskt.
Vilken rolig grej! :D
Här kommer mina favoriter just nu;
http://open.spotify.com/track/7aliOjqVEBd3ZZ8NMkuifd
http://open.spotify.com/track/3xKbIeMO059Qwf9vRZkQ7f
http://open.spotify.com/track/7AbMI7lGeKQDEnIDpmSvHn
Arnold Layne - Pink Floyd :)
ode to my family - the Cranberries
Vilken kul grej! Här är mina bästa atm:
Big Black Delta - Capsize
AWOLNATION - Kill Your Heroes
Equality- Beatrice Eli
I'm a Ruin- Marina and the Diamonds + Happy
Paradise is you- La Roux
Ah, men peppigt! Ska genast lägga till vad jag lyssnat sönder den senaste veckan!