✿ ❀ & svar på kommentarer.

 
 

 

Hej! Har du pinterest? 

Ja! Fast jag använder den typ aldrig, det var kul i en vecka typ sedan tröttnade jag. Här hittar du den iaf!
 

hur sparar du förresten ner/laddar upp dina bilder här? dom är ju alltid klara som kristall. PUSS

Åh, vad fint att du tycker det! <3 Jag sparar helt enkelt bara ner dem i 800px (som är bredden på min blogg) och laddar upp dem på bloggen. Puss själv!

 

 

 
 

Jennifer! Skulle inte du kunna visa hur ditt rum i Edinburgh ser ut? Och gärna resten av lägenheten också för den delen, skulle vara så kul!

Åh, jobbar på detta, jag ska så klart visa mitt rum, men resten av lägenheten är lite klurigare. Vår lägenhetssituation var en himla DRÖM förra året, men detta året har varit lite mindre kul. Sinéad och Chantel som jag och Fatou bodde med förra året bestämde sig av olika anledningar att inte komma tillbaka till Edinburgh, och eftersom vi redan hade skrivit på kontraktet för lägenheten var Fatou och jag tvungna att hitta några andra som kunde flytta in i stället. Det har varit många turer fram och tillbaka, folk har flyttat in och ut, och just nu bor vi med två tjejer som vi inte kände sedan innan. Det är ganska stelt och vi hänger inte så mycket, så jag tror inte att de hade känt sig så bekväma med att visa sina rum. Och så är det ju det här med städning tyvärr inte en självklarhet för vissa, så just nu är lägenheten en himla röra. Jag är för tillfället jourhavande städperson när riset som lämnats kvar i en kastrull på spisen börjar mögla... Men, som sagt, när jag orkar städa upp efter andra så ska jag definitivt visa.

 

Hej Jennifer! 
Jag undrar om du sökte några stipendier när du skulle börja plugga i Skottland?
Nepp, inga stipendier, det kostar ju ingenting att plugga här om en är EU-medborgare (har skrivit om det här) och så har jag mitt studielån. :)
 
 
 

 

men åh! hur lång tid tog resan/var tåget dyrt? (ang. Glasgow-resan)

Det tar ungefär en timme och en returbiljett kostar runt £12! 

 

precis hittat till din blogg och jag är så himla pepp på att läsa massa! och fortsätta läsa. jag har en fråga om bloggdesign. hur gör en för att få länkarna kursiva? skulle uppskatta svar jättemycket!!

Jag använder helt enkelt bara bloggverktyget! Men den här sidan är riktigt bra för designproblem, det är därifrån jag lärt mig allt, och jag är helt säker på att du kan hitta hur du gör där. Lycka till!  
 
 
Q&A
4 kommentarer
linnea

Var inte en av era nya roomies svensk? eller har jag helt missuppfattat hon kanske flyttade.

Svar: Jo, men hon var tyvärr tvungen att flytta. Så himla tråkigt. :(
Jennifer

Maria

Åh vad tråkigt med roomies som inte bryr sig /har samma inställning till städning. :(

Saga

Jag är i en liknande situation, har studentlägenhet och delar kök+dusch med 2 äldre universitetsgrabbar som jag inte känner. Köket är en pytteliten vrå, men ändå en himla krigszon. Jag är den duktiga flickan som plockar och torkar medan de andra knappt vet vart diskborsten finns. Vad kan en göra liksom?? Vill ju inte kliva omkring i matrester, men tänker knappast städa upp åt någon annan. En aning hopplöst, men antar att en får stå ut :)

ellen

Det kanske är en dum fråga men hur "vet" man bredden på sin blogg? jag bloggar på wordpress och jag vet aldrig vilken storlek jag ska ladda upp bilderna i, haha. Kram!