thursday.

Igår vräkte snön ner.
 
Och när jag vaknade idag såg trädgården ut såhär! Livet har varit väldigt kaosigt de senaste dagarna, så för att ta hand om hjärtat lite bestämde jag mig för att skippa uni idag och i stället ta sovmorgon. Efter att jag sprungit på toa och kikat ut genom gardinglipan efter att ha fått ett sms innehållande "SNOW", kröp jag ner under täcket igen.
 
När jag vaknade ett par timmar senare åt jag frukost i sängen.
 
Och invigde mitt nya shower gel från Lush som jag köpte igår! Det luktar helt himmelskt av jasmine och är så himla snällt mot min känsliga hud! Brukar ju köra på Body Shop's grejer, men sedan jag fick reda på att det ägs av L'Oréal (som stödjer Israel + testar på djur </3) har det inte känns riktigt bra i magen. Och eftersom jag har det stora privilegiet att kunna lägga lite extra pengar på ett företag som jag vet matchar min etik lite bättre känns det som ett bra val. 
 
Efter dusch och frukost bestämde jag mig för att rensa huvudet med lite frisk luft och hoppades på att få se ett snötäcke över the Meadows.
 
 
Njaae, inget snötäcke direkt, men fint ändå.
 
Resten av dagen har jag pillat med bilder till utställningen och druckit tusen koppar té. Idén som jag försökte genomföra med det ni ser ovan skrotade jag dock ganska snabbt, men nu börjar det nog ändå likna något ändå. Hoppas jag iaf med tanke på att jag måste vara klar på måndag!!! Hej panik.
 
Och förresten! Vilken bra spellista vi knåpade ihop tillsammans! Ni är ju för himla fina. <3 
 
25 kommentarer
Klara Amanda

Du tar så fina bilder! Det är känsla i dem.

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Maria Ekblad

Åh vad fint Jennifer :)

Svar: Åh, puss på dig!
Jennifer

Daniella 🌙

Åh ♡ och tack för tipset om body shop.

nora

åh! intressant om body shop! de marknadsför sig som mot djurförsök men så gör de det ändå?! fruktansvärt. men har du någon artikel/länk om det? vill läsa om det! och att de stödjer israel, fy.

Svar: Alltså, jag tror inte att själva Body Shop testar på djur, men eftersom det ägs av L'Oréal så matas ju pengar in till djurförsök ändå :( du kan läsa om det typ här: http://naturewatch.org/campaign/the-body-shop-boycott och de är t ex på PETA's lista över företag som testar på djur: http://www.mediapeta.com/peta/PDF/companiesdotest.pdf
Jennifer

Vega

Så fint! Lush<3 himla bra grej med spellistan också! Ska följa nu och få en massa nya låttips!

Jessica

Åh Lush äger! Deras fasta tvålar och schampokakor är huuur dryga som helst och snälla mot plånboken, så ett litet tips!

Svar: Åh, måste testa!! Tack för tips!
Jennifer

Hilda

Men neeej jag visste inte att body shop gjorde det:(. Har inte alls råd med grejerna från Lush och trivs med Body Shop, fan då. Varför måste ALLA företag vara skit o hemska? Orkar icke.

Svar: Men jag VET :(( Jag har ju en himla tur att Lush är lite lite billigare här i UK jämfört med i Sverige, men du kanske kan kolla upp hur mycket frakt och sånt skulle kosta om du köper härifrån? Fick nämligen ett tips om Lush av en läsare för några månader sedan, och hon sa att hon brukade beställa online från UK för att det blir mycket billigare så. Annars är det ju bra att tänka på att du gör allt DU kan, och att det i princip är halvt omöjligt att undkomma företag som L'Oreal som jobbigt nog äger halva världen :( <3
Jennifer

Emilia

Dina bilder är så mysiga!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Nastasja

Älskar ju utsikten från ditt fönster <3 och tumme ner på body shop alltså, jag som fastnade totalt när jag var där nu för första gången.....

Svar: Åh, men jag veet.. så himla tråkigt för de har verkligen så bra grejer :/
Jennifer

Vicky

hoppas du tar hand om dig. PUSS. <3

Svar: Puss tillbaka <33
Jennifer

ISA

Känslan att tassa upp ur en varm säng, kika ut på snön och sen få gå och lägga sig under täcket igen.. gah, alltså så värd <3

Svar: Åh, men ja! Bäst!!
Jennifer

Karin

Usch, jag visste inte att Body Shop ägdes av L'oreal eller att företaget stödjer Israel i konflikten. Jag är också nyfiken på en artikel angående det sistnämnda om det finns (jag har nog inte ens tänkt tanken att enskilda företag kunde stödja länder på det viset, mvh. fröken naiv, haha). Himla bra att du uppmärksammar sådant och himla bra blogg i övrigt! :-)

Svar: Visst är det helt sjukt? Jag hade inte heller någon aning om det förrän för typ ett halvår sedan. Men L'Oreal äger t ex Garnier som skänker produkter till den Israeliska armén: http://stream.aljazeera.com/story/201408041809-0024006 och L'Oreal har fabriker på ockuperat land: http://electronicintifada.net/content/boycott-loreal-makeup-israeli-apartheid/887 och skänker t ex pengar till forskare som tar fram vapen till den Israelisk armén (samma artikel). Så, ett mindre kul företag. Men tack för fina ord! Det värmer! <3
Jennifer

Ellen Lindberg

Alltså snöbilden <3 fallande snö på bild är så fint!

Saga

Jag kanske har blivit galen, men jag tror jag cyklade förbi Love här i Lund idag.

Svar: Haha, du har inte blivit galen. Han var i Lund!
Jennifer

Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM

YES bra att du gått över till Lush! inte 'bara' pga Loreal men sedan tycker kag att Lush's produkter doftar mindre syntetiskt oxh kemiskt typ. kan tipsa om deras balsam och ansiktsmasker också! hamnade förresten i diskussion förra veckan på instagram med en TBS-anställd som blev kränkt typ. hen bah 'men det är Loreaaaal som testar på djur inte TBS så det är långsööööökt' och 'det är ju TBS som förändrat hela grejen med djurförsök'. jag bah lol, get over yourself och skaffa perspektiv.

Maria

Hej hej! Vill slänga in en kommentar om att du lyfter upp dagen lite extra med dina inlägg. Din blogg är den första jag kollar av när datorn sätts på (och oftast den sista innan jag stänger ner). Så pepp och styrka till dig för fortsatta skriverier och plugg! Kramar från Norrköping

Svar: Du ska bara veta hur lägligt dina fina ord kom, tack snälla du <3
Jennifer

Jeanette

Läste på om the body shop för ett projekt till skolan för något år sedan och visst togs det över av Loreal för några år sedan. Innan det togs över var ett av kraven att Loreal skulle sluta med djurförsök och inte ändra på något av the body shop värderingar. Och idag är det inte ens lagligt att testa skönhetsprodukter på djur inom EU längre och EU säljer eller köper inte in produkter som är testat på djur så ingen risk att Loreal testar på djur längre. Kan försöka hitta källorna till detta igen :) Det där med Israel hade jag ingen aning om dock :(

Svar: Fast jag har läst att L'Oreal investerar mycket pengar till djurförsök i Kina :( så även om just de produkterna jag köper inte har testats på djur, så stödjer ju min konsumtion det indirekt. Men jag läser gärna dina källor också!
Jennifer

klara

Tyvärr är det så att body shops ägs av den koncernen. Men ingen av bodyshops produkter testas på djur, de har fortfarande alla sina krav. Men i slutändan hamnar ju pengarna i djurtestarnas ficka...

Jag ska inte vara moraltant men jag såg att du till exempel använde maybellines puder (tror jag de var) och de testar också på djur.
Peta har en lista där man kan slå upp företagen. pröva den!

Svar: Åh, det visste jag inte :( ska definitivt kolla upp vilka märken som är ok!
Jennifer

FrökenTV, bloggen om tv och film

älskar första bilden

FrökenTV, bloggen om tv och film

älskar första bilden

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Vad bra av dig att du tog hand om dig och stannade hemma! Sådant behöver man, för att komma tillbaka full force och lyckas de dagarna man faktiskt tar sig dit. Plus, ibland kan en dag i sängen med böckerna vara ännu mer effektiv än en dag i en föreläsningssal. Så kan jag känna, åtminstone.

Ps. Idag snöar det i Paris också.

Svar: Åh, din kommentar fick mig att le så stort <3 tack! Och snö i Paris?! Måste ju vara drömfint!
Jennifer

Jorunn Lavonius

Efter lite research verkar det dessutom som att Nestlé är delägare i L'Oréal, vilket ju också är himla tråkigt. Blir så trött på att hela världen är genomsyrad av Nestlé, Monsanto och annat dåligt :( Jag använder mig åtminstone av Faith in natures schampo och balsam, men har ingen aning om det går att spåra sig till något annat storföretag som ligger bakom. Använder vanligt smink än så länge men skulle vilja byta ut allt till ekologiskt. Känns så himla svårt att veta vad som är rätt bara?

Svar: Ja, jag tycker också det känns jättesvårt!! Men jag ska fråga runt lite bland vänner som har koll, och förhoppningsvis kan jag komma med tips inom en snar framtid!
Jennifer

Sandra Leone

Det där med body shop visste jag inte. Usch vad tråkigt.

Frida

ja! tack för spellistan, den var underbar (fastän jag inte bidrog med några låtar själv ;))

Lotta

mysigt och så fint!