böcker kaffe solen livet

Andra dagen i Stockholm började med att vi sov igenom ett par alarm innan vi finally orkade masa oss upp ur sängen. Det här med att somna om på morgonen igen är ett helt nytt fenomen för mig, men då jag har lovat mig själv att jag ska bli bättre på att sova, så är det ju ett måste att lära sig den ädla konsten att snooza. Det här är en bra början tänker jag. 
 
 
 
Hur som helst, efter att vi till slut slitit oss från världen under det varma täcket och fyllt magarna med frukost begav vi oss ut på gatorna. Första stoppet var en bokaffär med böcker från tak till golv. Vi gick där länge, klämde på blanka bokryggar och strök handen över matta sidor. Jag hittade ett gäng med böcker vilka behandlade allas vårt favoritämne feminism, och som jag så gärna ville ta med mig hem. Men då priset på samtliga böcker var tre-siffrigt avstod jag från att köpa någon, och antecknade i stället namnet på titlarna för att sparas till ett senare tillfälle. Vi gick in en sväng på monki för att stilla mina cravings, jag ville köpa hela butiken ungefär. Och så till slut Emmaus där Nastasja visade prov på sina sjuka second hand skills. 
 
 
 
Och titta vem vi träffade sedan! Fina fina Karin! Äntligen var det geografiskt möjligt att styra upp en fika. Jag förundras så över hur enkelt det känns att umgås såhär, precis som att en redan känner varandra, som att en har varit vänner sedan tusen år tillbaka. Vi pratade och skrattade oavbrutet, med värmen från solen tryckandes på våra svartklädda ben, medan vi fyllde på koffeindepåerna. Det var så, så fint.
 
 
 
Guldpersoner alltså. Älskar internet och bloggsfären <3
 
 
 
Efter att vi kramats hejdå hoppade Nastasja och jag på spårvagnen ut till Djurgården där vi promenerade bort till Rosendals trädgård i eftermiddagssolen. Vi köpte en kaffe här, 5 minuter innan stängningsdags, puh.
 
 
 
 
Som vi drack i skuggan under ett äppelträd. Så fin plats att hämta andan på.
 
 
 
 
Och alltså, hur snygg? 
 
 
 
Vi fick sällskap av den här tilltufsade kompisen också. Hen åt brödsmulor som föregående besökare lämnat efter sig och kvittrade glatt i trädet ovanför. 
 
 
 
 
När kaffet var uppdrucket utforskade vi resten av trädgården, finast var dungen med silverpilar som vajade mjukt i den varma kvällsluften. Vi åt middag i form av quesadillas på La Neta (också det typ 10 min innan stängning) och bäddade sedan ner oss i sängen, åt godis och pratade tills vi inte kunde hålla ögonen öppna längre. Så fin dag. 
 
9 kommentarer
Junitjej

Vilken härlig bokaffär det verkade vara!

Diman Dilir

mys bilder!

chrissy

fy bubblan vilka fina bilder <3 nastasja är typ snyggast i världen japp japp!

Nastasja

Haha, åh, undra om tjejen som jobbade där är lika fundersam övere "meze"-uttalet nu med! Äääälskar bilderna såklart, snacka om att fånga mina bra sidor! <3

ISA

men åh!!! ni verkar ju så gulliga, tänk att internet kan sammanföra så bra folk. Nu ångrar jag nästan lite att jag inte slängde mig fram till er där på götgatan, haha.

Ellen

Vilken mysig dag ni hade! Jätteroligt att det var internet förde ihop er :)

Karin

haha så fnizzig tjej! men alltså det var så himla fint att träffa er <33333 älskar internet.

Sandra Leone

Vad fint att träffa en bloggkompis sådär. Älska internet <3 Och Karin som också skriver så himla fint och starkt!

Daniella 🌙

Hej! Jag ska eventuellt flytta till Morningside, i edinburgh dårå. Är det ett område du varit mycket i eller kan säga något om? Har inte tillfälle att åka upp och liksom kika innan men jag betalar inget för boende då det är ett live in job så om det är hemskt så gör det ju liksom inte så hemskt mycket. Förlåt för knäpp fråga, kram!

Svar: Alltså, Morningside är toppen! Sjukt bra område med många hipstriga caféer och med typ barnfamiljer (så väldigt icke-dodgy alltså), så tror inte du behöver oroa dig! Kram!
Jennifer