genom mobilen

Eftersom jag hänger på @vithelg i helgen har jag inte knäppt ett endaste kort med min systemkamera de senaste dagarna, utan dokumenterat med mobilen istället. Vi tittar lite på vad jag gjort sedan sist:
 
 
 
I onsdags åkte jag först ut till QMU och hade ett par möten, på eftermiddagen mötte jag upp en fin bloggläsare för fika på the Elephant House (förstår inte hur ni alla kan vara så himla bra?). Efteråt gick jag och Fatou för att lämna blod, och avslutade sedan dagen med att titta på serier och äta chips. 
 
 
 
Torsdag och jag började dagen på Arthur's Seat. Hej hej staden långt där nere!
 
 
 
Och sedan kom den här personen hem från fyra veckors äventyr!! Vi har knappt kunnat prata och bara lyckats face-timea i cirka 3 minuter pga dålig internetuppkoppling, så det var så himla surrealistiskt att träffas igen. Var tvungen att blinka ett par gånger när han kom springande uppför trappan för att fatta att det faktiskt var han. Vi åt pizza på en italiensk restaurang som ligger runt hörnet, och captionen till den här bilden på instagram löd bla sexy boyfriend back from Vietnam, eating pizza på inrådan av Otto, hehe.
 
 
 
Fredag och jag fick träffa den här igen. Han var lika skeptisk till mig som vanligt. :))
 
 
 
 
Jag och Otto gick till Scottish National Portrait Gallery och kikade. Älskade byggnaden och blev helt blown away av några av fotograferna (bl a David Peat). Vi skippade dock övervåningen totalt då det bara var porträtt på rika, vita människor, vilket inte kändes superintressant.
 
 
 
Sedan gick vi till botaniska och dukade upp picknick på lingongrova, delicatobollar, kryptoniter och hemmabakta bullar  perks of att ha en pojkvän vars mamma driver en svensk affär, hehe.
 
 
 
Och blev spionerade på av en enorm trut. Vi låg i gräset och lyssnade på hur vinden rasslade i trädkronorna, pratade om livet, fotografi och rötter. Typ. Så fint att bara få hänga och göra ingenting tillsammans igen.
 
 
 
Idag åt jag det här till frukost och läste ut A Thousand Splendid Suns samtidigt (så bra!). Förutom det har dagen hittills involverat godis, bloggläsning och kaffe. Mer än så behövs inte. Såhär 6 veckor in på sommarlovet lyckas jag äntligen koppla bort och slappna av. Så skönt.
 
11 kommentarer
lovisa

så fint med din kärlek jennifer! can't wait på att du berättar mer (när du känner dig redo, vill säga) puss!

Anonym

Khaled Hosseini skriver så bra. I sommar kommer jag äntligen ha tid att läsa And the Mountains Echoed <3

Molly Rodin

Jag läser just nu "och bergen svarade", och tycker om språket såå himla mycket! Och då är den ju ändå översatt...

ɑ n n i k ɑ

Mums!

ISA

haha Lingongrova! Så sjukt otippat där ;) tycker du får till riktigt fina bilder med ba mobilen sådär. Hade också velat fika med dig juuuu. sicket bakverk <3

Fanny

Åh, att typ göra ingenting i en park = mys.

Vicky

sexy boyfriend OCH hans mamma har en svensk affär???? BRA HAFF. <3

Beata

haha håller med överstående talare fyfan va bra <3 + följer vithelg, så bra grej

Emmy

Fy fasen, lingongrova och kryptoniter är två av mina favvisar! :D Och är också såå nyfiken på din kille.. Är han halvsvensk? Puss och tack för bäst blogg <3

Elin

Åh vad mysigt det ser ut, är bara liiiite avundsjuk då jag fryst konstant i tre dagar på grund av dåligt väder och haft det kanske lite mindre mysigt haha ;)

Anonym

Gud vad mysigt! (Och Gud vilken snug pojkvän du har!!)