rosa ögonskugga och helgen som gick

 
 
Den senaste veckan har jag snöat in totalt på rosa ögonskugga. Så himla otippat, men jag tycker det är en fin kontrast till allt det hårda som utgör mitt yttre (dvs min svarta garderob och snaggade hår). 
 
 
 
Annars då? I helgen tog jag en liten paus från livet som vanligtvis snurrar i 120km/h och bara andades. Knådade pizza, maratontittade på nya säsongen av OITNB, dog mensvärksdöden, och sov sov sov. Igår fastnade jag framför fotodokumentärer på youtube, i flera flera timmar, och slutade bara då jag var fullständigt oförmögen att hålla ögonen öppna längre. Det är verkligen så otroligt inspirerande att lyssna på hur andra tänker kring fotografi, hur de hittade sitt egna uttryck, och att få insikt i hur personlig själva skapandeprocessen är. Det fick mig att börja reflektera över varför jag egentligen fotograferar, och varför jag tar vissa bilder men inte andra. Så himla fint ändå, att jag äntligen har tid till att nörda ner mig ordentligt i fotografi. Har saknat det så.
 
16 kommentarer
lovisa

superfint med rosa ögonlock, en borde ha det oftare! (oftare för min del = någon gång alls i livet) vad var det för dokumentärer förresten? låter väldigt intressant.

Beatrice

Alltså, detta låter så himla himla fint! Alltihop, minus mensvärksdöden då...
+ så himla bra med rosa ögonskugga!? Inte för att jag någonsin ens har mascara på ögonfransarna eller så, men idén är så himla fin!?

Stina

Hej Jennifer! Jag kommer till Edinburgh imorgon och stannar en vecka. Det vore så coolt om vi kunde ses så om du känner för det och har tid så kan du kanske maila mig på [email protected].
Kram från Stina, trogen bloggläsare

Maria Ekblad

Fint! Håller med om att det blev en fin kontrast!

Diman Dilir

så fin!

natalie

åh wow, så fint!

ISA

rosa/ljusblå ögonskugga = högstadiet = supertufft! <3

Rebecca Larsson

Alltså åh du är så fin!

Julia

Åh kan du inte skriva ut namnen på fotodokumentärerna du tittade på! Är själv fotointresserad och söker ny inspiration :)
Kram!

Beata

men hur snygg!!!! precis som Linn i sin rosa! alltså wow!

Lotta

alltså, jag tyckte jag såg dig (och Fatou) i lördags?? vid typ Princes street? så himla märkligt. Har iallafall följt din blogg i något år nu och tycker om alla foton så mycket, har bara inte lyckats kommentera (allt är så himla varje gång ju). Du verkar så himla fin och vettig. kram

Johanna

Åh så bjuutiful<3

josefine

tycker vanligtvis inte att rosa ögonskugga är särskilt fint, men du passade jättebra i det!

Kristin

Som någon mer sa, kan du inte tipsa om ett gäng fotodokumentärer? Blir så sugen!

Elin

Superfint!! Vore jättekul om du kunde tipsa om några fotodokumentärer? :)

Johanna Af Apel

Men KOLLA vad fin du är!! <3