sommaren

Igår fick jag frågan om jag njöt av mitt sommarlov och ett ha! undslapp mig. För har jag lov? Knappast. Här händer det saker hela tiden; jag försöker fylla i ansökningen för ethical approval (dock svårt pga har ingen hjärnkapacitet kvar), flänger hit och dit, springer på lägenhetsvisningar, stressar över hur jag ska få ihop min sommar, kör 10 timmars jobb-pass på skolan med alkoholnormsprojektet, klipper och klistrar för att hinna med allt jag vill göra. Min hjärna är som ett ständigt surr. Jag behöver gå en kurs i hur en tar semester för jag har no clue. För att påminna mig själv om vad det här med sommarlov egentligen innebär skrev jag en lista på icke-jobbgrejer jag tänker göra i sommar.
 
 
 
 
 
- gå långsamt nerför soldränkta gator, kisande mot den bländande blå himlen
- ha otaliga filmkvällar med regnet piskande mot rutorna
- promenera i tysta urskogar, lägga mig på den fuktiga marken och blicka upp i trädtopparna
- krama katter och bli bästis med Gåsen Grålle
 
 
 
 
 
- hänga sönder med saknade vänner bosatta på andra sidan Nordsjön, krama hårt hårt
- cykla snabbt snabbt på sliriga grusvägar
- förlora mig totalt i fotografins värld
- apropå det har jag börjat fota analogt, det känns ovant och tryggt på samma gång
 
 
 
 
 
- mysa i the Highlands med mitt Malawi-gäng
- stanna uppe hela natten för att solen aldrig tycks gå ner
- bada naken i iskalla sjöar
- lukta häst
 
 
 
 
 
- äta glass i solen, med tårna nergrävda i det gröna gräset
- hångla som om det inte fanns någon morgondag
- grilla på engångsgrillar i solnegången, omgiven av fina vänner och önska att det aldrig skulle ta slut
- äntligen hitta tid till att skriva, låta orden som dämts upp under flera månader rinna ut genom fingrarna
 
 
 
 
 
- springa ut i det daggvåta gräset med gummistövlar och plocka vinbär att ha i frukostfilen
- sträckläsa böcker och försvinna in bland sidorna
- äventyra i Montenegro tillsammans med Otto
- och flytta in i en ny, ljus lägenhet. Göra den till hemma 
 
 
 
Okej sommaren, du kommer nog bli ganska bra ändå.
 
15 kommentarer
Jessica

Dör vad fin den här listan var då.

Svar: Åh, men puss!
Jennifer

Sandra Leone

Hoppas, hoppas att du snart får lite ro för sommaren. Skickar massor av peppkramar <3

Svar: Åh, du är ju för fin! <3
Jennifer

Kaneli

Om du hinner göra allt det där blir det nog en fantastisk sommar! åh sommaren <3

Svar: Åh, hoppas hoppas hoppas!
Jennifer

Jenny

<3 <3 <3

Svar: <333
Jennifer

Emelie Nilsson

Så otroligt fina bilder!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Karin Lockner

Hoppas innerligt att du får lite ro i livet till sommaren kommer så att du kan njuta av allt det fina i listan. Sänder mängder med kramar <3

Svar: Åh, tack fina du!!
Jennifer

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Nog visst är det ohyggligt svårt att slappna av när man varit i tempot 220 km/h så länge? Man vet liksom inte hur man saktar ned.
Men det känns som att du har en bra strategi, och göra listor och fundera på sommardrömmar, och jag hoppas att detta får hjärtat ditt att lämna en sekund extra mellan slagen.. :)

Svar: Men visst?! Har inte en aning om hur en gör?! Men ja, listor är livet, hjälper alltid :)
Jennifer

Nastasja

Dessa sommarlistor som cirkulerar nu, love them! Om du får göra hälften av detta ens så har din sommar varit toppen!!

Svar: Klart den kommer vara toppen! Jag får ju hänga med dig!! <3
Jennifer

Alice

Åh vilka härliga bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

ISA

Jag TROR du kommer slappna av mer och njuta av sommaren ju längre tiden går. Hjärnan är visst lite seg att komma ner i varv. Tycker du har riktigt fina saker att se fram emot, blir harmonisk bara av att läsa det, heh <3

Svar: Haha, fin du är! <3 Puss!
Jennifer

Vicky

att ni ska till montenegro?!?! GUDARS alltså det kommer säkert bli helt magiskt. SOMMARPEPP och puss din jäkla queen.

Svar: Men JAG VET?! Så orimligt (dvs högst rimligt) pepp!!! Puss!
Jennifer

Elin

Älskar dina bilder, de är så magiskt fina! Hoppas din sommar blir bra trots allt stressigheter du har att ta itu med <3

Svar: Åh, tack snälla du!!
Jennifer

Stina

Vilken härlig lista! Du är verkligen värd att genomföra alltihop :)
En helt annan grej bara: jag är i Edinburgh nästa vecka. Har peppat shopping, Arthurs seat och en tur till Loch Ness. Vad mer borde man se? Finns det chans att träffa dig där? :)

Svar: Hej hallå! Sorry för sent svar, men KUL med Edinburgh-besök! :) Det låter som att du har preppat med bra grejer att göra, annars är det bara att kolla min guide som finns under fliken "best of" :) Och du! Släng iväg ett mail så kan vi kolla tider och så om du vill ses över en fika! Kram!
Jennifer

Beata

drömsommar!

elise

älskar sådana här listor! har gjort en liknande åt mig själv. mjukglass känns väldigt viktigt, till exempel.