tillbaka.

genom tågfönstret Edinburgh → Newcastle.
 
I lördagskväll landade jag i Newcastle, tog en tom spårvagn in till centralstationen, och sedan tåget till Edinburgh. Och trots att jag blivit bortskämd med ren skogsluft och friska havsvindar i en vecka, var ändå luften i Edinburgh så väldigt lätt att andas. Jag antar att det blir så när en kommer hem igen. 
 
Sedan dess har jag: panikat lite när jag insett att jag har tolvtusen ord att skriva på typ fem veckor (?!!), men sedan blivit lite lugnare när det känts så himla skönt att få rivstarta med tidiga biblioteksmornar och få djupdyka i roliga ämnen. Jag har hånglat och fått ett par fräknar av vårsolen, känt lukten av nyklippt gräs och bytt kappan mot jeansjackan utan att frysa (och därmed konstaterat att det är vår på riktigt nu). Jag har varit på en heldagsträning med Scottish Women's Aid där vi fick lära oss hur en avvärjer vardagssexism på bästa sätt, det var så kul och bra och jag lärde mig så mycket, och förhoppningsvis ska vi äntligen lyckas starta det himla feminist societyt. Jag har klippt videoblogg och råkat skratta högt i biblioteket, min syster är alldeles för rolig alltså (snart får ni också se!). Och bara njutit av min internetpaus, för hur mycket jag än älskar hela bloggvärlden så är det skönt att få rå om sitt liv utanför internet också ibland, men nu ska vi förhoppningsvis höras lite oftare igen. 
 
Och hörrni, jag måste ju faktiskt passa på att säga tack tack tack för alla fina ord ni överöser mig med. Önskar att jag hade tid att svara på alla kommentarer, för varenda en gör mig verkligen så otroligt glad. Puss på er!
 
 
 
17 kommentarer
Maria Ekblad

Hångel fräknar och solsken låter ju för font! Även kul att plugga något man tycker om. :)

Maria Ekblad

FINT menar jag såklart! Dumma iPhone.

Elin

Känner med dig i paniken! Kul med att starta upp ett femenistiskt society!

Malin

Flyttade fran mitt fina, fina Newcastle for 6 ar sedan (bor i London nu) och nu blev jag sa sugen pa att aka hem och halsa pa att jag bokade flyg efter att jag last ditt inlagg. <3

Anonym

Kan du inte dela med dig av tipsen mot vardagssexism? :)

ɑ n n i k ɑ

Fin bild!

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Åh, hångla! Vad jag saknar... Det vill jag också göra. Snarast.Får grabba tag i någon på gatan, tror jag.. (Parisarna kanske inte har något emot sådant?).

Ser så fram emot videobloggen också, tar mig gärna ett gott skratt! :)

Tilda

Hej! Vad spännande med ett feminist society. Jag bor också i Edinburgh och har letat efter ett feministiskt sammanhang att engagera mig i så om ni letar efter medlemmar så är jag definitivt på!

Bellis

Kan jag bara få tipsa dig om detta, kollade på det själv, men jag bor inte i någon av de städerna så jag tänkte på dig, för Edinburgh var med. Jag tror att man måste ansöka väldigt snart. Men fy va roligt det låter..

http://www.unite-students.com/cityphotographer

Sara

Solsken och hångel låter inte helt fel! :)

Maria

Vore intressant med ett blogginlägg om de olika sätten att avvärja vardagssexism! Behövs!!

Elaine - en hopplös fotograf

Jättefin bild! Skulle så gärna vilja tågluffa i england och besöka dessa magiska platser :)

ISA

Åh så mycket fint du hunnit med. Hångla <3 (med vem lixx? har du hemligheter för oss!???)

Lotta

heja dig!
Och fint foto!

nollfemelva.blo.gg

Om du kommer till London någon gång igen så säg till, för vill gärna ta en fika med dig isåfall!

Catarajna [-foto]

Fin bild :)

Lisette

Jag skulle också önska att du delade med dig av hur man avvärjer vardagssexism!