utflyktstisdag.

I tisdags packade vi in oss i bilen tillsammans med några av Johannas klassisar och åkte ut i skogen.
 
De skulle kolla locations till fotograferingar de ska ha, och jag hängde så klart på.
 
 
 
Alltså. Jag som inte hade varit i en riktig skog sedan Augusti höll på att spricka av excitement. Sprang runt och bara "Mmm mossa!! Och granar!! Och blåbärsriiiiis!!" Var tvungen att känna och lukta på allt. Skogen, jag <3 dig, så himla mycket.
 
Vi hoppade in i bilen igen och åkte till en snötäckt myr.
 
 
 
Tystnaden var så kompakt, det enda som hördes var hur snön frasade under kängorna.
 
Tillbaka i bilen var dammet som en stjärnhimmel i solskenet mellan stolarna.
 
Och vi susade ut på vägarna igen.
 
 
Här var vi ju så klart tvungna att stanna.
 
 
 
 
Så himla filmiskt vackert med silverträd och isflak. Efter att vi sprungit runt här ett tag och fotograferat varenda hörn, åkte vi hemåt igen. Så otroligt fint att få en liten bit natur som jag kan bära med mig tills nästa gång, att få fylla lungorna med avgasfri luft och lyssna på tystnaden ett slag. Har saknat det så.
 
 
 
18 kommentarer
Louise

vad mysigt med utflykt :D

Frida

Men åh så härliga bilder! Förstår helt längtan efter skog, stillhet och mossa då jag ju bor i Brighton som helt avsaknar all sån härlighet. <3 så jag får njuta med dig tills jag åker tillbaka till Sverige igen :)

Kristine

Så, så fint! Vet du hvor dere var i skogen? Jeg har tenkt at det er altfor vått eller for mye snø enda til å gå i skogen, men det ser jo ikke sånn ut på de øverste bildene. :)

Maria Ekblad

Så himla fint! Håller med om skogsluft i lungorna, det är så viktigt <3

hanna, förbanna

så fint! Och jag håller med, jag <3 skogen!

Nastasja

typ det finaste någonsin! Jag saknar det det gruffiga, avgasiga, smutsiga, steniga istället.

Malin / Inte vego, men

Var på landet större delen av förra året, saknar det nu när jag ser dina bilder!

Johanna

Så vackra bilder!

Amanda Halldan

åh jag älskar skogsbilder!!

Anna [foto]

vackra bilder!!

Brita

Åh fina bilder!! Speciellt damm-bilden, så häftig!

ISA

nej men gud, detta påminner så mycket om där vi har vår stuga. Minnen <33

Lotta

wow! Vad vackra landskap å skogar! Och fina foton

Carina

OMG SKOG.

Mari

Skogen! Kjenner nesten lukta når bildene er så gode!

emma

skogen ja, det är det bästa som finns! har ett konstant sug i mig efter skogen, som tur är är den bara några steg bort. men kan förstår den längtan du har i dig! superfina bilder som vanligt!

Johanna Englund

Så ljuvliga bilder! Skogen är det bästa som finns, luften, ljudet, krasandet under fötterna, växterna ja allt!

Daniella 🌙

ljuset i första bilderna. dör.