gårdagen

 
Grejer jag gjorde igår:
➣ pluggade pluggade pluggade till ljudet av regnet som smattrande mot rutan. Jag skrev på min literature review för min dissertation, och jag läste något som fick mig att reconsider precis allt jag skrivit hittills. Men jag har det under kontroll. Tror jag. 
 
➣ försökte skriva klart mitt personal statement som jag ska skicka till York, men det är så jäkla svårt. 
 
 
 
➣ gick på promenad i solnedgången, himlen var helt rosa och disig och fick mig att tappa andan. Jag lämnade dock kameran hemma så ni får bara ett par pixliga mobilbilder istället.
 
➣ spelade in en videoblogg på ENGELSKA. Men den var alldeles, alldeles för cringe, så den får ni inte se.
 
➣ upptäckte att jag har fått min första rynka. ALLTSÅ. Den brukade vara min plugg-rynka eftersom jag rynkar lite lätt på ögonbrynen när jag tänker, men nu är den alltså permanent. Jag känner mig dock ganska okej med den ändå, för den har ju trots allt blivit skapad genom timmar av tankeverksamhet. 
 
➣ hade namnsdag! Jag har inte firat min namnsdag på år och dar, men av någon anledning så blev det värsta fir-dagen. Och alltså, jag tyckte jag var hysteriskt rolig när jag sms:ade detta till Otto i söndags:
 
 
 
(obs! utan att någonsin ha sagt något om min namnsdag innan) Och sedan när jag insåg att min namnsdag faktiskt skulle infalla ett par dagar senare smidde jag onda planer om att jag skulle skriva något i stil med ovan, men byta ut cinnamon bun day mot my name day och låtsas vara offended och ännu roligare. Men jag hann aldrig, för 10 minuter över midnatt fick jag det här sms:et
 
 
Smälter så gulligt! Och så kom han förbi med kaka som hans mamma bakat. Så fint!
 
 
 
➣ åt ovan nämda kaka och drack turkiskt té framför ett avsnitt av An Honourable Woman med Fatou.
 
 
 
 
➣ och ååh:ade över den täta dimman som lagt sig som ett täcke över Edinburgh. Titta bara, så himla filmiskt. 
 
13 kommentarer
Nastasja

Hahah på smsen i söndags! Och hsom vanligt fångar du alla fina detaljer i alla bilder. Just love 'em.

norrbotten emma

vackra bilder =)

Ha en fin onsdag

linn

MÅSTE HÄLSA PÅ, det ser magiskt ut. ps otto jag dör vilken pärla du hittat

Johanna

Asså, Honourable Woman är grym. Maggie är grym. Så jäkla power!

Daniella 🌙

vill också hitta en sån kille ju!! känns som alla killar här fortfarande är sexistiska stenåldersmänniskor.

Victoria

men hur gulligt av otto? boyfriend goals.

Amanda

Åh, vilka mysiga bilder!! :)

Anni

Äääälskar de dimmiga bilderna!

ISA

har man (läs: jag) missat något angående NY? himla himla fin dag förresten <3

Linnea

åh exakt sån kaka brukade min farmor baka <3
(+1 för rim!)

henrietta

men guuud, videon på engelska! </3 skulle älskat att se den, har funderat på hur du pratar engelska ett tag nu ^^

molly

Åh, dina bilder är verkligen alltid perfekta

malin

åh, älskar de där två sista fotona. det är min bild av Storbritannien i ett nötskal!