stjärnhimmel och ett trasigt objektiv

Lite såhär såg världen ut från mitt sovrumsfönster i natt. Stjärnhimlar på kalla vinternätter kan vara mitt bästa. Så galet vackert. Efter jag tagit denna bilden tappade jag min kamera i golvet och mitt finaste objektiv gick i kras. Himla sorgligt. Idag lämnades det in på lagning och nu håller vi tummarna för att det hinner bli klart innan jag åker tillbaka till Skottlandet. Som tur är har jag ju ett till, och även om vi inte kommer lika bra överrens, så blir jag i alla fall inte helt kameralös.
12 kommentarer
S P R A L L I C E-fotografi och fint

Så vackert.

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Victoria

vilken fantastisk stjärnhimmel..

anna

underbar bild!

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Vicky

NEJ! har också pajat ett objektiv, mitt mest användbara, kitobjektivet. så himla ledsamt och dumt. håller tummarna för dig!

Svar: Åh, så tråkigt!! Jag hatar när kameragrejer går sönder, de är ju så viktiga. Känner mig lite handikappad utan dem. Hoppas att ditt fungerar snart igen!
Jennifer

Emilia

Så vackert!

Svar: åh, tack!!
Jennifer

Jessica

alltså vad dödsfint!

Svar: Åh, tack finaste du!
Jennifer

Petite Caja

*håller tummarna*

Svar: Puss!
Jennifer

Gry Sol

GUD så vackert!
Hur har du fått till detta? jag tycker det är så jävla svårt att ta kort på stjärnor/ månen typ!
*hoppas hoppas*

Svar: Åh, tack! Jag har fotograferat med ISO 800, 5.6 i bländare och en slutartid på 8 sek! Och en fönsterbräda (alternativt ett stativ) så att det inte blir skakigt. :)
Jennifer

Bäccs

Vafalls?! Var är all snö?

Svar: Borta!! Jättedåligt.
Jennifer

lisa

tjusigt!

Svar: Åh, tack!
Jennifer

lovisa/polichinelle

stackars objektivet! tur att det tog en så himla grann sistabild, något litet litet att trösta sig med. vad fotar du med för objektiv? är sugen på att uppgradera mig från mitt 50/1,8 till något fast med mer vidvinkel och med stort bländartal... någon idé?

Svar: Det var mitt finaste 50/1,4 som åkte i marken, tyvärr. Så nu fotograferar jag med ett tamron 28-70/2,8. Bra, men tungt och absolut inte lika snabbt och ljusstarkt.
Jag är också sugen på ett objektiv med lite mer vidvinkel! Men jag har faktiskt inte en aning, är ganska vilse i vidvinkeldjungeln. Har hört att sigmas 30/1,4 ska vara superfint dock (även om inte 30mm är jättemycket vidvinkel).
Jennifer

lovisa/polichinelle

svar igen: åh det är precis det jag kollat på! bland annat... även 28/1,8 och något 35mms tror jag. svårt! helst vill man ju testa innan man köper, men eftersom det inte verkar finnas på varken mediamarkt eller elgiganten här så blir det väl antagligen ett nätköp.

Svar: Ja, jag förstår vad du menar! Det känns lite säkrare att hålla i objektivet innan man slår till, det är ju ganska dyra grejer. Du vet säkert detta redan, men fotosidan.se har ett jättebra forum för ungefär alla fotoprodukter, där alla som vill kan recensera objektiv och sånt, så gå in där och kika innan du bestämmer dig.
Jennifer