Kiev, dag 4

Ny dag! Vi skulle till marknaden och inhandla presenter och en kamera till mig! En nektarin (som Love envisas med att kalla aprikoser) fick agera pre-frukost fika.
 
Vi hoppade av på rätt station men valde fel uppgång (de ryska bokstäverna, ni vet) och villade bort oss totalt. Vi gick runt i cirklar ett tag innan vi förstod vart vi var. 
 
När vi lokaliserat oss igen, slog vi oss ned på ett café och åt en lätt frukost för att lämna plats till den kommande kebaben. Love drack kaffe och jag en helt galet god lemonad, vi googlade bra platser att besöka under dagen och morgondagen och tittade på folk som gick förbi.
 
Vi gick vidare och såg en fin kyrka.
 
Sedan kebab! Verkligen SÅ god.
 
Vi strosade vidare mot marknaden.
 
Där såldes t ex propaganda-posters från sovjetunionen och dekaler som suttit på soldaternas mössor under andra världskriget. Vi köpte presenter till våra familjer, pratade med vemodiga försäljare och hittade en fin kamera till mig (yay!).
 
När vi kände oss nöjda med marknaden tog vi metron till Independent Square.
 
Haha, detta är så bisarrt. Där springer det runt människor i djurdräkter och vill ha betalt för att bli fotograferade. Vi försökte undvika dem så gott det gick, men dessa två överrumplade oss totalt. Dock jobbade de (förhoppningsvis) för en organisation som hjälper utsatta barn, så pengarna de fick gick ju till ett gott ändamål ändå.
 
Nästa mål var ett fik som Lonely Planet rekommenderade, för att komma dit var vi tvungna att gå in bland bakgatorna.
 
Framme!
 
Vi inspekterade dagens köp (här en kamera som min syster fick) och fikade. Jag drack det kanske godaste téet någonsin, Love ett jättefancy kaffe och så delade vi på en ostkaka. Så gott.
 
Efter fikan var vi helt slut, så vi promenerade hem till vårt hostel igen. Där läste vi det sista i Tjernobyl-boken och somnade bums. Väldigt fin dag!
13 kommentarer
frida

låter som en så himla fin resa!

Svar: Åh, det var det verkligen!!
Jennifer

Veronica

Åh, vad fint det ser ut! Skulle du rekommendera resan? Din blogg är bara för bra, älskar verkligen hur man får se din vardag från ett så fint perspektiv.

Svar: Åh, ja! Ukraina och Tjernobyl är liksom inte som något annat jag sett förut. Och tack! Blir så glad!!
Jennifer

julia

Men jisses, jag måste verkligen besöka Kiev (och köpa tusen gamla sovjetiska propagandaaffischer givetvis)! Magiska bilder, förresten.

Svar: Åh, tack!! Och ja, det tycker jag att du ska göra!! Det skulle jag också gjort om jag var mindre fattig.
Jennifer

karro

MEN ALLTSÅ HUSEN ÄR SÅ VACKRA, färgerna! Herrejösses, så fint inlägg.

Svar: Men jag vet?! Så galet!! Och tack fina du!
Jennifer

rainbowtrout.

så himla fint, jennifer.

Svar: puss!
Jennifer

hanna

oj vad kiev inte alls ser ut som jag tänkt mig. alla snirkliga pastellhus och kullerstensgator. fint.

Svar: Åh, jag blev också förvånad. Förväntade mig mer betong liksom.
Jennifer

Diana

Fantastiska bilder!

Svar: Åh, tack!! Blir så glad!
Jennifer

Olivia

Vad ska du göra idag? :)

Skönhetsbloggen!

Vilka härliga bilder! :) Älskar pandan!

Svar: Åh, tack snälla du!
Jennifer

Freja

Har läst din blogg i ett år nu tror jag, älskar att det känns som du lever i en drömvärld bland Harry Potter-hus, röda läppar och fina små kakor! hoppas du har det bra! kram

Svar: Puss!! <3
Jennifer

Ebba Molin

Åh så fina bilder, så himla mysiga!

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Gabriella

Urfina bilder! Vem visste att Kiev var så fint!?

Svar: Åh, jag vet? Blev också jätteförvånad! Och tack!!
Jennifer

maja.

å vilka mysiga bilder.

Svar: Åh, tack fina du!!
Jennifer