första september

Första september och söndag. Inte för att det spelar någon roll, inte än. Just nu är livet fortfarande bara en enda fortlöpande massa av nätter och dagar som flyter in i varandra, innan vardagen infinner sig igen. Idag river vinden i husknutar och frisyrer, regnet hänger i luften och halsduken plockas fram för första gången, och hösten är här på riktigt nu. Skypar med personer som befinner sig alldeles för långt bort för att det ska vara ok, bakar chokladkaka och dricker té med mina bästa. Inviger min nya body med låg rygg och trekantsskärning fram, känner mig lite som en superhjälte i den. Hur bra som helst alltså. Och ikväll är hela lägenheten bortbjuden på middag kombinerat med fyrverkerifest, kommer bli så väldigt fint.
 
Hoppas ni har en superbra söndag!
14 kommentarer
Bellis

Gud så snygg.

Svar: puss!
Jennifer

Malin Wederberg

Så snyggt!

Svar: Åh, tack fina du!
Jennifer

nelly

SÅ snygg!
en fråga, du dricker ju inte alkohol, men går på fester/pubar (?). du behöver självfallet inte förklara dig, men jag undrar hur du gör om du är på en fest eller pub?
önskar jag kunde vara så ball som du, men på de tillställningar jag går på är det en självklarhet att dricka och om man inte gör det blir man så ifrågasatt. asså, jag vill så gärna känna att det är ok att bara hänga där utan alkohol.

Svar: Om jag går på fester där jag känner majoriteten av människorna brukar det inte vara några problem, mina vänner vet ju att jag är nykterist och accepterar det (även fast inte alla håller med mig i "alkohol-frågan"). Men om jag går på fester där jag kan bli ifrågasatt brukar jag tycka att det är skönt att ha med mig egen dricka, typ alkoholfritt vin eller läsk. Det gör så mycket för hela "gemenskapen" kring festandet om du bara har ett glas med dricka i, och så slipper du hela trugandet. Och om jag går till en pub så beställer jag bara cola eller en alkoholfridrink i baren när de andra köper sin alkohol.
Och stå på dig, fina du! För likväl som andra väljer att de ska dricka, så har du rätten att säga nej. Det är ju din kropp som påverkas, så varför ska andra ha en åsikt om vad du väljer att dricka? För att de ska känna sig bekväma? För att "man ska"? Nej, i så fall är det så jäkla mycket coolare att känna sig bekväm med att bestämma helt på egen hand. Puss på dig!
Jennifer

tyraelvira

så OTROLIGT vackert ljus det är på dessa bilderna. är det ett stort fönster i närheten? åh, magiskt verkligen.

Svar: Åh, ja! Jag har ett enormt fönster i mitt rum som släpper in galet mycket ljus. hur bra som helst! puss!
Jennifer

Esmeralda Edenberg

Åh, du är så himla vacker!

Svar: Åh, men hallå! Tack!!
Jennifer

Maja

Åh, lika fin som alltid! Vart har du fått tag på den fina bodyn?

Svar: Jag köpte den på Miss Selfridge!! :) Och tack!
Jennifer

Fanny Darling

åh, du är så vacker! så fin body också. och det låter som en hur fin söndag som helst. kan tycka att det är lite mysigt att sakna, men det finns ju såklart gränser.

Svar: Åh, tack fina du! Och ja, det är väldigt fint att sakna. Det blir ju så mycket finare när en ses till slut!
Jennifer

frida

asball body

Svar: Åh, ja! Jag gillar den supermycket!
Jennifer

Luna

Tusan vad du är vacker.

Svar: puss!!
Jennifer

Anonym

Din kropp och stil är TO DIE FOR! Du är verkligen en powerkvinna. För övrigt låter din söndag som den är som alla söndagar borde vara.

Svar: Puss!!!
Jennifer

Vendela

Åh ännu en snygg outfit! Vart har du köpt bodyn? Den var grymt snygg :)

Svar: Jag köpte den på Miss Selfridge!! :)
Jennifer

Katrine

Du ser ut som du stigit ur rutan från en film noir. Alltid lika vacker.

Svar: Men, finaste komplimangen ju! Puss!
Jennifer

Nastasja

Haha, märkte att jag råkat kommentera anonymt några kommentarer upp här. Bara så du vet, heh. Puss!

Svar: Så fin är du! Puss!
Jennifer

Pyrola Mykorrhiza

Men hallååå! Fy fanken vad snyggt!

Svar: Åh, men tack!!!
Jennifer