internetfeminism pt. 3

Några läsvärda texter jag hittat på internet på sistone: 
 
Riot not diet - om hur dieter aldrig aldrig aldrig är något bra. 
 
Våldtäktskulturens senaste offer - om hur tjejer som utforskar sin sexualitet utsätts för slutshaming, och den jäkla våldtäktskulturen som vi lever i.
 
10 steg att bli frisk från en ätstörning - så fina och vettiga råd från Hej Blekk! Mycket som även icke-ätstörda personer kan ta till sig och tänka på.
 
Det offentliga rummets olidliga vithet - en ögonöppnare som fått mig att bli än mer kritisk till vithetsnormen, och upptäcka hur den finns överallt!! 
 
Din erektion är inte en komplimang - "Feminismen hjälper mig att formulera orden: Vill du ge mig en komplimang? Prata med mig. Prata om vad jag gjorde som du gillade. Prata inte om din penis. Din erektion är inte en komplimang." Så jäkla bra helt enkelt.
 
Män, tillsammans kan vi stoppa våldtäkterna - om mäns ansvar i frågan om våldtäkt och deras roll i våldtäkskulturen.
 
Läs, läs, läs!!!
12 kommentarer
nathalie

fy fan vilken värld vi lever i.

Svar: Ja, helt fruktansvärt faktiskt. Förhoppningsvis kan vi förändra den till det bättre.
Jennifer

julia

<3! grymt blogginslag, borde införa det på min egen blogg också. texterna av hej blekk! hade jag ännu inte läst, men nu så. fantastiskt!

Svar: Puss!!
Jennifer

Jenny

Jag klickade, läste och grät. Och delade. Feminism <3

Svar: Åh, ja!! Och heja dig som delar vidare!!
Jennifer

Jessica

HEJA!!!

Svar: Heja tillbaka ju!!
Jennifer

Alicia

Tack som bara den!!

Annelie

Så förbaskat bra inslag!!

Svar: Åh, så himla bra att du tycker det!
Jennifer

Clara

alltså åh, vad underbar du är som samlar ihop allt detta så man kan läsa och få perspektiv på allt!

Svar: Puss!
Jennifer

Victoria

Ååhh, kommer att läsa dem alla!
Tack för dina fina tips, guld värda.

どうも~

Svar: Åh, vad fin du är som tycker det! puss!
Jennifer

Ebba Molin

så bra tips!

Svar: puss!
Jennifer

Nastasja

Har läst och läst och blir bara ledsnare för varje ord.

Svar: Åh, ja. Det blir jag också. Hoppas det tänds en liten gnista av kämparglöd också! <3
Jennifer

Iris

Hej Jennifer!!
Jag vill bara säga tack. En kompis tipsade mig om din blogg för några månader sen och jag föll pladask för alla otroligt fina bilder... Sen när jag då och då tittade in fastnade jag för dina texter om feminism. Innan trodde jag att feminism var någon grupp arga kvinnor som ville ta över jorden (??!!), men du har verkligen fått mig att fatta och nu är jag sjukt intresserad av jämställdhet!! Mina kompisar och jag har diskuterat det, och vi läser alla din blogg nu :) Det jag vill säga är att jag inte kan tacka dig nog för vad du gjort, och att DU GÖR SKILLNAD. Det är såna som du som får korkade person som jag att öppna ögonen! Superdupertack!!

Svar: Alltså!! <3 <3 <3 Blir så glad och överväldigad av dina fina ord! Vi gör alla skillnad! Skickar kramar och feministpepp över internet!! <3
Jennifer

Pyrola Mykorrhiza

Awesome länktips! Tack! <3